אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת מתרחקת מכרמיאל צילום: גיל נחושתן

הרכבת מתרחקת מכרמיאל

עיריית כרמיאל מסרבת לתת היתרי בנייה להקמת תחנת הרכבת בשל מחלוקת עם מעצ

23.04.2014, 08:14 | ליאור גוטמן

חברת נתיבי ישראל (מעצ שלעבר) הקפיאה לפני החג את עבודות ההקמה של תחנת הרכבת החדשה בכרמיאל, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בתחנת הרכבת שתוקם כחלק מסלילת קו הרכבת עכו־כרמיאל שאמור להיפתח בעוד כשנתיים וחצי.

הסיבה להקפאת העבודות היא סירובה של עיריית כרמיאל לתת היתרי בנייה להקמת תחנת הרכבת, מה שלא מאפשר לחברה הקבלנית אברהם־יצחק להתחיל בעבודות - זאת על רקע מחלוקת בנוגע לגובה היטלי הבנייה שהעירייה תגבה בפרויקט. בסביבת חברת נתיבי ישראל טוענים שהמחלוקת החלה בינואר, אז הוצג היטל בנייה של כ־18 מיליון שקל עבור הקמת התחנה. הערכות מקצועיות חדשות ומשא ומתן בין הצדדים הביאו להפחתת סכום ההיטלים לכ־4.3 מיליון שקל, וזאת עבור שלושה מיזמי בנייה שונים בפרויקט: הקמת תחנת הרכבת, הצבת מתחם חנה וסע, ומיקום מסוף אוטובוסים לטובת הנוסעים בתחבורה הציבורית שקנו כרטיס לרכבת.

עדי אלדר ראש עיריית כרמיאל. "לא חתמו", צילום: גיל נחושתן עדי אלדר ראש עיריית כרמיאל. "לא חתמו" | צילום: גיל נחושתן עדי אלדר ראש עיריית כרמיאל. "לא חתמו", צילום: גיל נחושתן

מחברת נתיבי ישראל נמסר כי "העבודות להקמת תחנת הרכבת בכרמיאל מעוכבות מסיבות בירוקרטיות הקשורות בעיריית כרמיאל. עם השלמת ההליכים אנו מצפים כי העירייה תיתן את אישורה והקמת התחנה תצא לדרך". מעיריית כרמיאל נמסר: "בהסכם עם נתיבי ישראל נקבע כי מיד לאחר שההסכם ייחתם על ידי הצדדים והעירייה תקבל את העתק ההוראה שנשלחה על ידי נתיבי ישראל לחשבות, להכין את התשלום על ההיטלים, תשלח העירייה לוועדה הארצית לתכנון ובנייה את אישורה למתן היתר בנייה. ההסכם נשלח לנתיבי ישראל לפני כחודש וטרם התקבל הסכם חתום גם על ידה, ולכן לא ניתן להעביר את אישור העירייה".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אם כמה מיליונים זה הספור - צריך להזיז את ראש העיר
בואו נחשוב מה המשמעות של רכבת בכרמיאל - המשמעות היא חצי שעה של נסיעה והנוסע במת"מ חיפה. עובדים שהם תושבי כרמיאל והסביבה יכולים להגיע ב10 דק ברכב לרכבת, להחנות את הרכב ולנסוע לעבודה כל יום בבוקר לחיפה - אם זה קורה כרמיאל הופכת לפרבר מרוחק של חיפה על התעשייה הכבדה, הפטרוכימיה, ההיטק, האקדמיה - רכבת לכרמיאל הופכת אותה מעיר מוקפת כפרים ערביים, 2-3 מפעלי היטק ומכללה לפרבר של חיפה. הדבר משרת בצורה מצויינת את התושבים שיכולים לחיות בנוף ירוק בגליל ובחצי שעה להגיע לעבודה ברכבת. אם את זה לא מבין ראש העיר - יש כאן כנראה שקול לא ענייני - ולכן הייתי מצפה משר הפנים להזיז אותו. הפרויקט יכול לצאת לדרך והדיון על גובה התשלום לעירייה יכול להתקיים במקביל. עכוב של הפרויקט יכול לתת מכת מוות לפרויקט - המצב הפוליטי שיש כרגע שר שדוחף בעד הפרויקט בכל הכח - כל פקידות האוצר נגד ומוכנה לירידת הכסף שהושקע לטימיון ולא לבצע את הפרויקט - בכל קונסטלציה אחרת שר אחר ממפלגה אחרת יכול לעכב עד אינסוף את הפרויקט ולמסמס אותו - אם את זה לא מבין ראש העיר יש לי חשד שיש כאן מניעים לא ברורים.
נו באמת  |  23.04.14
לכל התגובות