אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זינוק עולמי במכירות מוצרי שוקולד בסחר הוגן צילום: שאטרסטוק

זינוק עולמי במכירות מוצרי שוקולד בסחר הוגן

עיקר העלייה קשור למעבר של חברת קדבורי הבריטית לשימוש במוצרי קקאו בסחר הוגן ב־2010

22.04.2014, 20:40 | שירות כלכליסט

מכירת מוצרי שוקולד שזכו לתווית "סחר הוגן" זינקו מאז שנת 2006 ב־10,000% – כך לפי מחקר שערכה חברת ניתוח הנתונים האוסטרלית IBISWorld.

קראו עוד בכלכליסט

היקף מכירת השוקולדים עלה מ־1.2 מיליון דולר בשנים 2007-2006 להיקף של 146 מיליון דולר בשנים 2012-2011. נתח השוק של השוקולד בסחר הוגן עלה באותה תקופה מ־%0.03 ל־4.08%.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

הסיבה העיקרית לזינוק במכירות קשורה ככל הנראה לחברת השוקולד הפופולרית "קדבורי". החברה הבריטית הודיעה בשנת 2010 שתשתמש במוצרי קקאו בסחר הוגן בכל השוקולדים שלה.

סטיבן גרגאנו, אנליסט בכיר ב־IBISWorld, אמר שצרכנים הפכו מודעים יותר בשנים האחרונות לדרך בה הם מוציאים את הכסף שלהם, והם נוטים יותר לשקול מניעים חברתיים בעת ביצוע רכישה. "גם החברות מודעות לזה והן מבינות שהן צריכות לעשות מאמץ ולעבוד עם מוצרי סחר הוגן", אמר גרגאנו לעיתון ה"סידני מורנינג הרלד" האוסטרלי.

סחר הוגן (Fair Trade) היא תנועה חברתית של סחר בינלאומי, שמקדמת את התשלום של מחירים הוגנים על מוצרים, כמו גם תקנים חברתיים וסביבתיים שנוגעים לייצור המוצרים ולתנאי העבודה של המייצרים אותם. בין המוצרים הבולטים בדיון, נוסף לקקאו, הם קפה, מוצרי אופנה וטקסטיל ומוצרי מזון.

לפי המחקר, מאז 2006 יש גם עלייה בקניית שוקולדים מחנויות שוקולד, לצד ירידה בקנייה שלהם בסופרמרקטים.

היקף המכירות של חנויות השוקולד עלה מ־222 מיליון דולר בשנים 2009-2008 ל־279 מיליון בשנים 2014-2013.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות