אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת גולדברג ממליצה: לרכוש מטוס לרה"מ ולבנות את מעונו צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ועדת גולדברג ממליצה: לרכוש מטוס לרה"מ ולבנות את מעונו

עפ"י המלצות הוועדה הציבורית, עלות המטוס תעמוד על כ-70 מיליון שקל, כולל מערכות המיגון המיוחדות. עלות הקמת בית ראש הממשלה צפויה לעמוד על כ-650 מיליון שקל

23.04.2014, 20:57 | רוני זינגר

הוועדה הציבורית בראשותו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג הגישה את המלצותיה ולפיהן יש לרכוש מטוס חדש לשימוש ראש הממשלה, שעלותו תעמוד על כ-70 מיליון שקל, כשהמחיר יכלול את מערכות המיגון המיוחדות.  

קראו עוד בכלכליסט

בוועדה השתתפו לצד גולדברג גם רו"ח איריס שטרק ואלוף (מיל.) עידו נחושתן. הוועדה הוקמה לפני כחצי שנה, ומטרתה היתה לבחון אם כדאית רכישתו של מטוס שישמש את ראש הממשלה ונשיא המדינה. כמו כן התבקשה הוועדה לבדוק את תוכנית הקמתו של בית ראש הממשלה, שעלותה צפויה לעמוד על כ-650 מיליון שקל. באשר למעון ראש הממשלה, ממליצה הוועדה להקים את המעון לצד משרד שישמש את ראש הממשלה. על פי ההמלצה - ביתו האישי של ראש הממשלה לא יעלה על 10% מכלל מעון ראש הממשלה.

השופט בדימוס אליעזר גולדברג, צילום: נועם מושקוביץ השופט בדימוס אליעזר גולדברג | צילום: נועם מושקוביץ' השופט בדימוס אליעזר גולדברג, צילום: נועם מושקוביץ

התחשיב של משרד האוצר

לאחרונה פרסמה התנועה לחופש המידע תשובה שקיבלה ממשרד האוצר, שם נערכה בדיקה בנוגע לעלויות משוערות של רכישת מטוס לראש הממשלה ולנשיא - אל מול שכירה של אלה לכל נסיעה.

מתשובת משרד האוצר עלה כי רכישת מטוס ייעודי לראש הממשלה ולנשיא המדינה תעלה 175-140 מיליון שקל. על פי הנתונים במצגת, רכישת המטוס תעלה 40-30 מיליון דולר, הסבתו לשימוש המיועד תעלה עוד כ-10 מיליון דולר ובסך הכל כ-50 מיליון דולר (כ-175 מיליון שקל).

לצד ההוצאה הצפויה בשנת רכישת המטוס, מעלה בדיקת האוצר כי בשנות התפעול העתידות להגיע לאחר מכן, צפוי ירידה קטנה בהוצאה - בסך של מיליוני שקלים בודדים. עם זאת, האוצר מזהיר האוצר מפני הוצאות שוטפות ובלתי צפויות בתפעול המטוס.

כמו כן, מציינים באוצר כי תחשיב עלות המטוס אינו כולל תוספת לצורכי מיגון ואבטחת המטוס. עוד לא הוכלל בחישוב, עלויות של חכירת מטוס מסחרי בזמן שהמטוס המיועד יהיה בטיפולים. השורה התחתונה של התחשיב מצביע על קושי של עמידה ביעד ההוצאה.

על פי השוואת עלויות שערכו במשרד האוצר להטסת הנשיא, במטוס מסחרי או במטוס שנרכש במיוחד, עולה כי הטבת הנשיא במטוס מסחרי בשנה תעלה - 4.36 מיליון דולר

ואילו הטסתו במטוס שנרכש במיוחד תעלה 5.73 מיליון דולר (ההשוואה נערכה לתקופה של 15 שנה, כיוון שעל פי ההערכת האוצר נדרשות לפחות 15 שנים להחזר הוצאת הרכישה על המטוס).

כעת יוחלט בלשכת ראש הממשלה אם לאמץ את המלצת הוועדה.

תגיות

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

34.
מה אתם מתלוננים?
לפני 6 שנים הושלמה בניית מקלט גרעיני מתחת לכנסת בשטח של כמה קילומטרים רבועים ובעלות בניה שעמדה על בערך 9 מיליארד שקל. המקלט הזה יכול לספוג פגיעה גרעינית ישירה, יש בו ציוד תקשורת, בתי מגורים ומה לא-יש בתוכו כביש ענקי שמסתיימת בכביש גישה שמתחבר לכביש לנתב"ג. המקלט הזה מיועד אך ורק לחברי כנסת, לשופטים, לאנשי צבא בכירים ועוד כמה מקורבים לצלחת-מן הסתם גם את "ראשי התעשיה" ירצו לשמור וייתנו לטייקונים כרטיס כניסה. כל זאת בשעה שיש במדינה 100 אלף בניינים שנבנו בסטנדרטים מזרח אירופים ואפילו מקלט רגיל אין בהם. אז עכשיו נזכרתם?
25.04.14
לכל התגובות