אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כלב מביט על חולצה

כלב מביט על חולצה

ה־Athleisure - זליגתם של בגדי היוגה והספורט ללבוש היומיומי - הוא הטרנד שמסעיר כיום את העולם. גם בישראל יש מי שעושים אותו, ובמדויק

27.04.2014, 08:44 | תמרה וולמן

בתחילת החודש פרסמה חברת ההשקעות והשירותים הפיננסיים Piper Jaffray את תוצאות הסקר החצי שנתי שהיא עורכת על הרגלי צריכה בקרב בני נוער. הסקר, שכלל 7,500 בני נוער אמריקאים שגילם הממוצע הוא 16.4, הוא מקור מידע מוערך בקרב גורמים רבים בזירת הקמעונאות והשיווק, בעיקר בשל היקפו הנרחב ובשל התחומים הרבים שבהם הוא עוסק.

שתיים מבין ארבע "מגמות המפתח" שנמצאו בסקר משויכות לטרנד שהולך ומתחמם ברחבי העולם - Athleisure - הזליגה של לבוש ספורטיבי ובגדי אימון ללבוש היומיומי. הגילוי המטלטל ביותר עבור עולם האופנה שעלה מהסקר הוא שבין עשרת המותגים המועדפים על בני נוער אין ולו מותג ג'ינס אחד. הבנים מיקמו את נייקי בראש המותגים המועדפים עליהם, ואילו הבנות מיקמו את מותג בגדי היוגה והספורט Lululemon בראש ובפער אדיר מכל השאר, כשהן מתייחסות ספציפית למכנסי היוגה של המותג. רק בתחילת החודש שעבר השיק Lululemon את קו הביגוד go& שמיועד באופן מוצהר ללבישה מחוץ לאימונים, לאלו ש"אין להן זמן למלתחה שמאלצת אותן להחליף בגדים".

אוברול של אנג אוברול של אנג'לי. 480 שקל אוברול של אנג

הכותרות בעקבות הסקר לא איחרו לבוא: בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר במגזין המקוון "Fortune" של ה־CNN וכותרתה "מכנסי היוגה ה'מחויטים' עומדים להגיע למשרד הקרוב אליכם", דובר על הטמעת הטרנד ואימוץ קווים ספורטיביים בקרב חברות אופנה רבות כגון H&M, גאפ, אורבן אאוטפיטרס ועוד. "לא מדובר בעליוניות הפליז המרושלות של שנות השמונים", צוטט באותה כתבה מומחה השיווק מייקל לונדריגן, "המעבר ל־Athleisure מסמן גישה נטולת בושה בכל הנוגע ללבוש המעיד על מודעות גופנית".

סינתטי או טבעי?

דווקא בישראל פועל זה כמה שנים, ובהצלחה מרובה, מותג שה־Athleisure הוא לא טרנד לדידו, אלא קו מנחה. ב־2007, לאחר שעבדה בפולגת, הקימה גילי רביד (43), מעצבת טקסטיל בוגרת שנקר, את מותג בגדי היוגה אנג'לי. כמתרגלת יוגה ותיקה ואשת טקסטיל, היא מספרת, היא מצאה חוסר הלימה בין רוח היוגה לחומרים שמהם היו עשויים רוב בגדי התרגול.

בשונה מ־Lululemon ומותגים דומים, אצלם, טוענת רביד, עושים שימוש באחוז גבוה של חומרים סינתטיים בגלל דרישת הלקוחות לטקסטילים "מסווי הזעה". חומרי הגלם שבהם בחרה להשתמש - כותנות אורגניות - היוו את נקודת המוצא לפיתוח הגזרות ולניסוח שפת המותג. עד היום עשויים רוב הפריטים בקולקציה מחומרים טבעיים ואורגניים, כשבבגדי התרגול משולב אחוז נמוך של לייקרה. בכל עונה מתנסה רביד בטקסטיל חדש, כמו סיב הבמבוק שאיתו החלה לעבוד לפני שנתיים.

Lululemon  - המחיר 88 דולר Lululemon - המחיר 88 דולר Lululemon  - המחיר 88 דולר

ייצור הבדים אמנם נעשה בטורקיה, אך התפירה - בארץ. "בטורקיה אני יכולה לערוך ניסויים בחומרים, להזמין בדים לפי דרישותיי בכמויות קטנות, אבל כל עוד אוכל הייצור יתנהל בארץ", אומרת רביד. סקלת הצבעים מעודנת והמעברים הצבעוניים בין העונות הרמוניים, אך רביד מודה כי היא נתקלת בקושי להעשיר את הקולקציה מבחינת צבעים בשל מגבלת כמויות הבד והמחויבות לחומרים אורגניים. מחירי הפריטים אינם נמוכים, 540–150 שקל לאחד, וניתן להשיג אותם רק במספר מצומצם של חנויות ברחבי הארץ, בחנות המותג בדרום תל אביב ובאתר הקניות anjaly.com.

בין תרגול לפנאי

בשוק המקומי, מעידה רביד, בגדי היוגה בלבד לא החזיקו את הקולקציה. היחס שאיתו החלה - 80% קולקציית תרגול ו־20% קולקציית פנאי - התהפך במהלך השנים. פריטים שנוצרו עבור תרגול התפתחו לפריטי פנאי, והדרישה לבגדי קז'ואל מבדי אריג אך בגזרות ספורטיביות הלכה וגברה.

עכשיו נראה שהמגמות העולמיות עושות את שלהן: עם התפתחותו של המותג בשוק הבינלאומי (אינדונזיה, שוויץ, ארה"ב, הולנד, יפן ובאתר) השתנתה שוב החלוקה בקולקציה, וכיום חציה תרגול וחציה פנאי. בשנה האחרונה, הן מפאת עניין אישי שלה והן בשל רחשי השוק, שוב דוחפת רביד את בגדי התרגול לקדמת הבמה.

H&M - המחיר: 99.90 שקל H&M - המחיר: 99.90 שקל H&M - המחיר: 99.90 שקל

דרישות המתרגלים

תוך כדי שיחה נחשף רובד נוסף בקשר הדו־סטרי בין ספורט לאופנה, כשאנחנו דנות בהבדלי הלבוש בין זרמי היוגה השונים. "יש בקולקציה מכנסיים קצרים שאני קוראת להם 'מכנסי איינגר' והם מאוד מוצלחים, אבל מתרגלי האיינגר דרשו שהם יהיו קצרים יותר. כשהוספתי להם כיסים, הם לא הבינו בשביל מה צריך את זה", היא מספרת בחיוך. "באיינגר התפיסה דידקטית וסגפנית. האשטנגה, לעומת זאת, מוחצנת יותר".

גאפ - במחיר 229 שקל גאפ - במחיר 229 שקל גאפ - במחיר 229 שקל

רלוקה גנאה, מורה לאיינגר יוגה, מאששת את ההבחנה: כשמדובר בסטודיו מעורב שיטות, היא אומרת, ניתן לרוב לנחש לאיזה שיעור הגיע מתרגל חדש על פי אופן הלבוש שלו. הדרישה למכנסיים קצרים, היא אומרת, הכרחית מבחינת מורי האיינגר, מאחר שרק כך רואים בבירור את מנח הרגליים.

אם במודע או שלא במודע, אם בשם הנוחות או בשם הטרנד - בשורה התחתונה ה־Athleisure היא מגמה שהיא בעיקר נוחה. מצד שני, גם כנגדה צצים קולות מחאה: באתר האופנה The Gloss פורסם טור של ג'ני מאייר שכותרתו "מבוגרים יקרים, הפסיקו לגרום לאנשים לחשוב שאתם לובשים מכנסיים", שנחתם בהצהרה כי "מעט הכבוד העצמי שנותר לכם מתבטא בלבישת מכנסיים אמיתיים".

תגיות