אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"פה אתה משלם רק כל עוד אתה מגיע" צילום: אוראל כהן

"פה אתה משלם רק כל עוד אתה מגיע"

כך הפך ההייטקיסט אמיר גליק סטודיו קטן בשכונת פלורנטין בתל אביב לאימפריית כושר שצומחת בקצב אדיר

27.04.2014, 08:54 | רעות ברנע

"תעשיית הכושר היא בעייתית מבחינת אמון הלקוח", אומר אמיר גליק, בעליו של סטודיו נעים בשכונת פלורנטין בתל אביב, "יש בה הרבה אופציות 'לשחק' איתו: אנשים שמתחייבים למינוי של שנה לכודים בו, ואלה שחוששים להתחייב ועושים מינוי קצר מועד משלמים הרבה יותר. אצלנו אתה משלם כל עוד אתה מגיע. הפסקת להגיע, הפסקת לשלם".

זה לא סיכון מבחינתכם?

"זה סיכון וסיכוי. מצד אחד, אנשים מפסיקים מינויים כל הזמן, ומצד שני, מצטרפים הרבה יותר לקוחות".

לפני ארבע שנים רכש גליק את הסטודיו בדרך סלמה, שחוגג החודש עשור לקיומו, והפך אותו למיני אימפריה מקומית. עד לרכישה כלל הסטודיו חדר וחצי שאכלסו שיעורי יוגה ומחול. מאז הפך גליק לבעל הבית נפתחו במקום שלושה חללים נוספים ליוגה ומחול, ובמקביל הוא פתח עוד שני מועדונים - בשדרות וושינגטון ובקצה הדרומי של שדרות רוטשילד. כיום מפעיל הסטודיו יותר מ־250 שיעורים שבועיים מסוגים שונים, ובסוף השבוע האחרון הושק במקום הפרויקט החדש - ג'ים נעים.

"מדובר במודל שמצליח בעולם, של חדר כושר לואו קוסט אבל עדיין פרימיום", מסביר גליק. "הלקוח נהנה מהציוד הכי טוב שיש ומהדרכה מקצועית, וזהו. בלי שיעורי סטודיו, בלי בריכה, בלי ספא. כשמוותרים על כל אלה, העלויות יורדות בצורה משמעותית. המנויים שלנו ישלמו 119 שקל בחודש בחודשי ההשקה ו־149 שקל בחודש לאחר מכן, כמחצית מהמחיר בחדרי כושר אחרים בתל אביב. מאחר שהמחיר נמוך, והודות לעובדה שאנחנו לא מחייבים התקשרות לתקופה קבועה מראש, אין לנו צורך באנשי מכירות. המוצר פשוט מוכר את עצמו".

אמיר גליק בסטודיו נעים. "אין לנו צורך באנשי מכירות. המוצר מוכר את עצמו", צילום: אוראל כהן אמיר גליק בסטודיו נעים. "אין לנו צורך באנשי מכירות. המוצר מוכר את עצמו" | צילום: אוראל כהן אמיר גליק בסטודיו נעים. "אין לנו צורך באנשי מכירות. המוצר מוכר את עצמו", צילום: אוראל כהן

גליק (39) עצמו נכנס לעולם הכושר רק עם רכישת הסטודיו. "אני אוהב עסקים ואוהב להסתכל על מודלים עסקיים", הוא מספר. "במשך שנים עבדתי בהייטק, ואחרי שעזבתי המטרה שלי היתה לקנות עסק כלשהו ולעשות משהו עם הידיים".

אז למה דווקא תנועה וכושר?

"בדקתי כל מיני אפשרויות, ומישהו הפגיש ביני לבין רוני פרידמן, מקימת הסטודיו ובעליו הקודמים. לא ידעתי למה אני נכנס, וגיליתי שזה עסק קשה, שמצריך טיפול מתמיד בלקוחות. גיליתי גם שאי אפשר להתקיים במתכונת של סטודיו קטן. זה מתכון לכישלון. מאז רכשתי את הסטודיו, נסגרו בעיר שמונה אחרים".

סטודיו נעים כבר רווחי?

"כן, והגדלנו את מספר המנויים פי שישה".

פרט לשיעורי "יוגה לקהילה" במחיר סמלי של 10 שקלים למי שאינו מנוי, הסטודיו מפעיל גם קליניקה קהילתית לדיקור. "גם כאן הרעיון היה להנגיש לאנשים שירות מסוים", מסביר גליק. החלטנו לפתוח קליניקה לדיקור סיני, בצורה המקובלת בסין: טיפולים שנעשים לכמה אנשים במקביל, ובמחירים שכולם יכולים לעמוד בהם (30 שקל לטיפול למנויי הסטודיו ו־80 שקל למי שאינו מנוי - ר"ב). זו רפואה עממית להמונים, ואנחנו מסבסדים חלק מהמחיר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות