אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוויטר: הפסד של 132.4 מיליון ד' ברבעון; המניה צונחת לאחר המסחר צילום: אי פי איי

טוויטר: הפסד של 132.4 מיליון ד' ברבעון; המניה צונחת לאחר המסחר

ברבעון הקודם עמד ההפסד על 27 מיליון דולר בלבד; הכנסות הרשת החברתית צמחו ב-119% ברבעון ועמדו על 250.5 מיליון דולר

29.04.2014, 23:28 | עומר כביר

ההכנסות של טוויטר ממשיכות לגדול, ואיתן גם ההפסדים: ברבעון הראשון של 2014 עמדו הכנסות הרשת החברתית על 250.5 מיליון דולר, וההפסד הנקי על 132.4 מיליון דולר. שני הנתונים מייצגים גידול ניכר לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. בעקבות פרסום הדו"ח ירדה מניית החברה ב-9% במסחר שלאחר הסגירה והגיעה לשפל כל הזמנים.  

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות טוויטר צמחו ב-119% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז הסתכמו ב-114.3 מיליון דולר. לצערה של החברה, הפסדיה גדלו בשיעור גבוה הרבה יותר של 389.8%, אחרי שברבעון הקודם עמדו על 27 מיליון דולר.

מרבית הכנסות החברה, 226 מיליון דולר, הגיעו מפרסום – גידול 126% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה אז עמדו ההכנסות של 100 מיליון דולר. 24 מיליון דולר נוספים הכניסה החברה מקטגוריה שמוגדרת על ידה כ"רישוי מידע ושונות", עלייה של 71.4% לעומת הרבעון הראשון של 2013.

מספר המשתמשים הפעילים בחודש הגיע ל-255 מיליון. בטוויטר הדגישו שמדובר בגידול של 25% לעומת מספר המשתמשים ברבעון הראשון של 2013, ואולם במדד זה נקודת ההשוואה החשובה הינה הרבעון קודם, ובהשוואה אליו מספר המשתמשים גדל רק ב-5.8%. 57 מיליון ממשתמשי טוויטר מגיעים מארה"ב (גידול של 5.5% לעומת 54 מיליון המשתמשים שהיו לחברה ברבעון הקודם, בעוד מספר משתמשיה בשאר העולם גדל ב-5.9% מ-187 מיליון ל-198 מיליון. מדובר בנתונים שצריכים בעיתיים: מספר המשתמשים ברשת החברתית נמוך מאוד בהשוואה לפייסבוק ואף לוואטסאפ הצעירה יותר, ונראה שהיא הגיעה לקיפאון שצריך לכל הפחות להטריד את בעלי המניות.

לרבעון הבא צופה טוויטר הכנסות של בין 270 מיליון ל-280 מיליון דולר, ולכלל 2014 צופה טוויטר הכנסות של בין 1.2 מיליארד ל-1.25 מיליארד דולר. לשם השוואה, מדובר ביותר ממיליארד דולר פחות מהכנסות פייסבוק ברבעון הראשון של 2014 בלבד.

"היה לנו רבעון ראשון חזק מאוד", אמר מנכ"ל טוויטר, דיק קוסטלו, בהודעה לעיתונות. “הגידול בהכנסות הואץ הודות להעלייה במספר המשתמשים ובפעילותם. גם המשכנו להגדיל את היקף הפעילות שלנו. הודות לשילוב רשת הפרסום MoPub יש לנו ויתר ממיליארד משתמשי iOS ואנדרואיד בחודש, ואנו אחת מרשתות הפרסום באפליקציות מובייל הגדולות בעולם".

 , צילום: איי אף פי צילום: איי אף פי  , צילום: איי אף פי

תגיות