אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חמת: צמיחה של 12% במכירות - של 30% ברווח הנקי צילום: צפריר אביוב

חמת: צמיחה של 12% במכירות - של 30% ברווח הנקי

הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-70.5 מיליון שקל, הרווח ב-8.6 מיליון שקל. פעילות הפלסטיק והברזים המשיכה לצמוח, מול התכווצות בפעילות הכיורים

30.04.2014, 11:54 | גיל קליאן
קבוצת חמת(לשעבר מרחב) ממשיכה להנות מהצמיחה המואצת של החברה הבת ליפסקי, שמגדילה מכירות ככל שהיא מוציאה מוצרים חדשים בתחום הפלסטיקה לחדרי אמבטיה. מנגד, הקבוצה עדיין סובלת מהתחרות הקשה בשוק הכיורים.

המכירות של הקבוצה כולה ברבעון הראשון של 2014 עמדו על 70.5 מיליון שקל, צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל. ליפסקי הציגה ברבעון זינוק של 23% במכירות ל-18 מיליון שקל. פעילות הברזים הציגה צמיחה של 10.6% להיקף מכירות של 28.2 מיליון שקל. לעומת זאת, בכיורים נרשמה התכווצות של 7.6% במכירות ל-14.2 מיליון שקל – עקב תחרות מצד יבוא זול ממדינות כמו טורקיה, פורטוגל ואיטליה.

בשורה התחתונה רשמה חמת רווח נקי של 8.6 מיליון שקל, עלייה של 30% לעומת הרבעון המקביל. בשורת הרווח התפעולי הציגה חמת קפיצה של 26.7% לרווח תפעולי של 12.2 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי גדל ל-17.2% לעומת שיעור רווח תפעולי של 15.2% ברבעון הראשון של 2013, כשהסיבה לכך היא המוצרים החדשים של ליפסקי וגם ברזים חדשים של חמת. השפעה מקזזת היתה לפעילות הכיורים, שסבלה בגין התחרות  גם משחיקת מחירים במוצרים שכן הצליחו למכור.

יגאל מורן, מנכ"ל קבוצת חמת, ציין בהודעת החברה על התוצאות הכספיות כי "חשוב לציין שהשנה חל חג הפסח ברבעון השני של השנה ואילו אשתקד חל חג הפסח ברבע הראשון. קבוצת חמת פועלת הן במגזר גמר הבניה והן במגזר השיפוצים, שהמגמות המאפיינות אותם בשנים האחרונות משפיעות באופן חיובי על תוצאותינו הכספיות. אנו פועלים להמשיך ולחזק את מותגיה המובילים של הקבוצה בשוק המקומי, ובוחנים הזדמנויות שונות לרכישת מנועי צמיחה משלימים לפעילותנו הנוכחיות".

יגאל מורן, צילום: צפריר אביוב יגאל מורן | צילום: צפריר אביוב יגאל מורן, צילום: צפריר אביוב

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות