אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
IDC: סמסונג ממשיכה לשלוט בשוק הסמארטפונים צילום: בלומברג

IDC: סמסונג ממשיכה לשלוט בשוק הסמארטפונים

החברה מכרה ברבעון האחרון 85 מיליון טלפונים חכמים - יותר מאפל, לנובו, חואווי ו-LG גם יחד. עם זאת, המתחרות הסיניות ממשיכות לצמוח במהירות: מכירותיה של לנובו, למשל, גדלו ב-63%

01.05.2014, 15:31 | נמרוד צוק
סמסונג ממשיכה להוביל את ענף הסמארטפונים: על פי נתוני IDC, החברה מכרה ברבעון הראשון של 2014 יותר סמארטפונים מארבע החברות הבאות ברשימה - אפל, LG, לנובו וחואווי - גם יחד, כפי שהיה בארבעת הרבעונים הקודמים. נתח השוק שלה הסתכם הפעם ב-30.2%.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך הרבעון נמכרו בעולם 281.5 מיליון סמארטפונים, 28.6% יותר לעומת הרבעון המקביל ב-2013, אבל 2.8% פחות ממספר המכשירים שנמכרו ברבעון הקודם. אחוז הסמארטרפונים מכלל מכשירי הסלולר שנמכרו עמד על 62.7%, לעומת 50.7% ברבעון הראשון בשנה שעברה. על פי תחזיות IDC, במהלך 2014 כולה יימכרו בעולם 1.2 מיליארד סמארטפונים, 19.3% יותר לעומת 2013.

פאבלט הנוט 3, אחד מהלהיטים של סמסונג בשנה החולפת פאבלט הנוט 3, אחד מהלהיטים של סמסונג בשנה החולפת פאבלט הנוט 3, אחד מהלהיטים של סמסונג בשנה החולפת

מתוכם, 85 מיליון נמכרו על ידי סמסונג, לעומת 69.7 מיליון בלבד ברבעון המקביל ב-2013 - גידול של 22%. נתח השוק היחסי שלה, עם זאת, ירד מעט מ-31.9%, לטובת לנובו, חואווי ויצרניות קטנות יותר. לא מן הנמנע שברבעון הבא יהיו מכירות מכשירי סמסונג אף יותר מרשימות, משום שבמהלכו החלה מכירת הגלקסי S5, מכשיר הדגל האחרון של החברה.

אפל, החברה הבאה ברשימה, מכרה 43.7 מיליון מכשירים, לעומת 37.4 מיליון בלבד ברבעון הראשון בשנה שעברה - גידול של 16.8% במספר היחידות. זה הרבעון הראשון אי פעם בו חוצה אפל את רף 40 מיליון היחידות. במונחים של נתח שוק, עם זאת, ירדה החברה מ-17.1% ל-15.5%.

לנובו וחואווי שועטות קדימה

את הצמיחה המרשימה ביותר הציגה לנובו, שמכירותיה עלו ב-63.3% בשנה החולפת, מ-7.9 מיליון יחידות ברבעון הראשון של 2013 ל-12.9 מיליון יחידות, ומנתח שוק של 3.6% ל-4.6%. גם חואווי צמחה היטב - מ-9.3 מיליון מכשירים ל-13.7 מיליון, גידול של 47.3%. LG הסתפקה בצמיחה מ-10.3 מיליון מכשירים ל-12.3 מיליון, ואיבדה כ-10% מנתח השוק שלה, שעומד כיום על 4.4%.

גם כוחן של היצרניות הקטונת יותר צמח - נתח השוק המשותף שלהן גדל מ-38.5% ל-40.5% במהלך השנה, ומספר היחידות הכולל שהן מכרו - מ-84.2 מיליון ל-113.9 מיליון.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לשני (ושאר הפאנבויס של אפל).
אין ספק שחברת אפל מרוויחה הרבה יותר משאר החברות אבל זה לא ממש מקור לגאווה ואני, במקומכם, הייתי מתבייש בהתנהגות הבלתי צרכנית והפאריירית הזאת. המכשירים של אפל הם מכשירים טובים ואיכותיים, איכות הייצור מעולה, העיצוב יפה ומערכת ההפעלה עובדת טוב אבל לא יותר טוב ממכשירים אחרים אבל אפילו אם נקבל את הטענה שהם עובדים חלק יותר או שהמערכת יציבה יותר (והיא לא) זה לא מצדיק לשלשל כסף לחברה שאחוז הרווח שלה על המוצרים שהיא מוכרת בלתי מתקבל על הדעת. חברת סמסונג היא לא בדיוק חברה ענייה, מחלקת המובייל שלה מרוויחה מעל 30 מיליארד דולר בשנה, והיא גם לא בדיוק פילנתרופית אבל לפחות היא מוכרת מגוון מוצרים שמתרימים לכל אחד, הן מבחינת המחיר והן מחינת ההתאמה לצרכים האישיים של המשתמש (רוב משתמשי האייפון לא מנצלים אפילו עשירית מהיכולת שלו ויכלו לעבוד בשקט עם עם ה 3GS שהזכרת. לגבי ההשוואה של המכשירים הזולים יותר של סמסונג עם ה 3GS, זה ממש לא נכון. רובם משוכללים יותר, עם מסכים גדולים ואיכותיים יותר, עם תמיכה ברשתות מודרניות ומהירות, מצלמות איכותיות יותר ומעבדים חזקים יותר. לעצם התגובה, הכתבה מדברת על מחקר אחד שמתייחס לכמות המכשירים שנמכרים וכאן סמסונג שולטת. כשמפרסמיםכתבה על הדוחות הכספיים של החברות (זה קרה לא מזמן, כהתפרסמו הדוחות הרבעוניים של אפל ושל סמסונג) מציינים את הרווחים הגבוהים של אפל, לעומת האחרים. כאמור הרווח העצום וחסר הפרופוריות הזה זה לא גאווה גדולה אלה תעודת עניות לצרכנים שקונים את המוצרים הללו.
אמיר  |  04.05.14
1.
יופי שהמכירות צמחו.. השאלה האם הרווח גם עלה?
בגלל שרוב הסמארטפונים של סמסונג הם דגמים בינוניים ומטה (אייפון 3gs) אז הרווח שלהם קטן לכן... אם הייתם קצת אובייקטיביים בכתבה הייתם מציינים שאפל היא החברה עם הרווח הגדול ביותרי. בנוסף אפל מוכרת יותר סנטר אפונים highend מכל חברה אחרת.
שני  |  02.05.14