אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היום השלישי לשביתה בדואר: מאות עובדים הפגינו מול קריית הממשלה בת"א צילום: אוראל כהן

היום השלישי לשביתה בדואר: מאות עובדים הפגינו מול קריית הממשלה בת"א

שר התקשורת גלעד ארדן ייפגש היום עם הנהלת ההסתדרות בניסיון להביא לסיום השביתה, שבה פתחו העובדים בשל הכוונה לפטר 2,000 מהם. עובד בחברה: "רוצים להפריט את הדואר ולמכור לטייקונים"

01.05.2014, 15:44 | אופיר דור

מאות עובדי דואר ישראל הפגינו היום (ה') מול קריית הממשלה בתל אביב וקראו להתערבות מיידית של שר האוצר יאיר לפיד במשבר בחברה. ועד העובדים דורש להפסיק את צעדי ההתייעלות החד-צדדים הכוללים קיצוץ בשעות הנוספות ופיטורי עובדים עד לסיום המו"מ על תוכנית ההבראה הכללית. אולם ההנהלה מסרבת וטוענת כי הצעדים המיידים חיוניים כדי להגן על החברה מקריסה פיננסית.

קראו עוד בכלכליסט

היום אחר הצהריים יתחדש המשא ומתן בהובלת שר התקשורת גלעד ארדן מול הנהגת ההסתדרות במטרה להגיע להבנות שיובילו להפסקת השביתה הכללית, הנמשכת זה היום השלישי. הנהלת הדואר עדיין נמנעת מלפנות לבית הדין לעבודה כדי שהוא יורה לעובדים לסיים את השביתה.

הפגנת עובדי הדואר, השבוע, צילום: אוראל כהן הפגנת עובדי הדואר, השבוע | צילום: אוראל כהן הפגנת עובדי הדואר, השבוע, צילום: אוראל כהן

בהפגנה היום נאמו אריאל יעקובי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, ויו"ר ארגון עובדי הדואר הארצי שמעון פרג'ון אמר כי "אנחנו נלחמים על הבית וזו לא מלחמת ברירה. לצערי, הנהלת החברה לא מנהלת מו"מ ענייני. ההנהלה עוסקת בהכפשות. אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד כשרוצים לפטר 2,000 עובדים".

ועד העובדים: מוכנים לפרישה מרצון, לא לפיטורים

תוכנית ההבראה שגיבשה הנהלת דואר ישראל והמנכ"ל חיים אלמוזנינו כוללת פיטורי עד 2,000 עובדים. כמו כן כוללת התוכנית פתיחה של ההסכמים הקיבוציים בחברה, שינוי יסודי בתנאי ההעסקה של העובדים ומתן רוב להנהלה בוועדות המחליטות על פיטורים וניודי עובדים.

בוועד העובדים מתנגדים נחרצות למתן זכות ההחלטה על פיטורים וניודים להנהלה ומוכנים להסכים רק לפרישה מרצון בתנאים נדיבים ולא לפיטורים. למרות זאת בוועד טוענים כי ניתן להגיע להבנות עם ההנהלה בתוך כמה חודשים על תוכנית ההבראה.

שי, נהג בדואר ישראל שהשתתף בהפגנה, אמר ל"כלכליסט" כי רוב השכר שלו מורכב מפרמיה ושעות נוספות ולכן הקיצוץ בשעות נוספות מהווה פגיעה קשה בשכר. "שכר הבסיס שלי הוא רק 2,000 שקל לחודש ואחרי 13 שנה בחברה אני משתכר 6,500 שקל נטו בלבד, אפילו שאני עובד לילות. רוצים להוריד אותנו מתחת למעמד הביניים". לדבריו העובדים מוכנים לקיצוץ מסוים בשכר אבל רק במסגרת תוכנית הבראה.

עובדים נוספים טענו כי "ההנהלה ישנה בעמידה במשך שנים ולא פיתחה מקורות הכנסה אחרים כתחליף לירידה בכמות המכתבים". בתגובה לטענות על כך שעובדי הדואר זוכים להטבות בעייתיות כמו תוספת תשלום לדוורים עבור יום העובדה לאחר שהם חוזרים ממחלה. "צריך לזכור שהדוור עובד פי שניים ביום שהוא חוזר ממחלה ואפילו מחופשה. גם על ימי השביתה לא נקבל תשלום וכשנחזור לעבודה תחכה לנו עבודה כפולה ומכופלת", אמר יורם, נהג בדואר ישראל.

יהודה, מנהל מחלקה המועסק כבר 20 שנה בדואר, חושב שהבעיה המרכזית היא שלא נתנו לדואר להתחרות ביעילות מול החברות הפרטיות שקמו בשוק הדואר הכמותי. "יש מי שרוצים שהדואר יגיע להפסד. ההנהלה פועלת בשליות האוצר שרוצה להפריט ולמכור את הדואר ובנק הדואר לטייקונים".

תגיות