אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך תגיע ללקוח בעידן הדיגיטלי צילום: אלי דסה

הוועידה לעסקים קטנים

כך תגיע ללקוח בעידן הדיגיטלי

התחרות של העסק הקטן כיום היא מול כל עסקי העולם, אפשר להתגבר על זה בארבעה צעדים

07.05.2014, 09:56 | ניר נוסבאום
התקופה שבה אנו חיים היא תקופה מרתקת: הצרכן עמוס מידע, והטכנולוגיה מתפתחת בכל יום מחדש. נראה כי האפשרויות עבורו הן בלתי מוגבלות. הוא יכול לקנות כל דבר מכל מקום בעולם. הוא לא תלוי בשעות פתיחה ולא תלוי בגבולות גיאוגרפיים. השינוי, הכל כך משמעותי הזה, משנה למעשה את כל מה שהכרנו ומחייב היערכות למציאות החדשה.

כל עסק, קטן ובינוני, שואל את עצמו איך הוא יכול להתנהל בסביבה תחרותית בלתי נגמרת. התחרות היא כבר לא עם העסק ברחוב או בעיר הסמוכה, אלא עם אתרי סחר בינלאומיים החולשים על כל מוצר. זהו אולי האתגר הגדול ביותר שעסקים קטנים ובינוניים התמודדו איתו אי פעם.

השלב הראשון בהיערכות לתקופה הנוכחית הוא מיפוי המודעות לסטנדרטים של הצרכן החדש. כל עסק צריך למפות ולהבין את השינוי שחל אצל הלקוחות שלו. כי גם הם נחשפים לאפשרויות חדשות.

היתרון הגדול בהתמודדות עם האתגר הוא שגם עסקים קטנים ובינוניים יכולים להשתמש בטכנולוגיה לטובתם. הנה כמה דרכים.

נוסבאום. פעם הכרתם כל לקוח שנכנס אליכם לעסק. היום זה קשה, אך בשביל זה יש טכנולוגיה. למדו באמצעותה את הלקוח שלכם. מה הוא אוהב, מה הוא קונה, התאימו לו הצעה אישית, צילום: עמית שעל נוסבאום. פעם הכרתם כל לקוח שנכנס אליכם לעסק. היום זה קשה, אך בשביל זה יש טכנולוגיה. למדו באמצעותה את הלקוח שלכם. מה הוא אוהב, מה הוא קונה, התאימו לו הצעה אישית | צילום: עמית שעל נוסבאום. פעם הכרתם כל לקוח שנכנס אליכם לעסק. היום זה קשה, אך בשביל זה יש טכנולוגיה. למדו באמצעותה את הלקוח שלכם. מה הוא אוהב, מה הוא קונה, התאימו לו הצעה אישית, צילום: עמית שעל

הכללים להשתלבות בעולם הטכנולוגי החדש

כלל האצבע הראשון הוא שרצוי לתת ללקוח מחיר אחד. מומלץ לא להעמיס עליו אוסף גדול של מבצעים. הוא עמוס גם ככה. כשהוא נכנס לחנות, הוא צריך לראות מחיר אחד. ברור. בלי תנאים מוקדמים ובלי אותיות קטנות. זה מקל על הבחירה וזה נוסך אמון.

כלל האצבע השני הוא שרצוי לעשות זאת בזמן אמיתי: הזמן הוא פקטור חשוב. ללקוחות אין זמן. הם רוצים מענה מיידי בזמן אמיתי. גם אם זה תלוי בשירות וגם אם זה תלוי במכירה עצמה, הלקוח רוצה "לתקתק". הוא רגיל לזה מהאינטרנט, נסו לאמץ סטנדרטים כאלה.

כלל האצבע השלישי הוא הדגשת הערך. הלקוח של היום יודע בדיוק מה הוא צריך. ואם הוא לא יודע, הוא מחפש או שואל חברים. הוא לא ייתן שיעבדו עליו. אין קנייה בלי לבדוק קודם באחד מאתרי ההשוואה. לכן עברו לשפת הערך. דברו ללקוח במונחים של מה יש במוצר הזה שאין במוצרים אחרים. הוא מחפש תועלות, אז הדגישו לו אותן.

הכלל המרכזי האחרון הוא שצריך להכיר את הלקוח. מכירים את זה שפעם הכרתם כל לקוח שנכנס לעסק? היום כבר קשה להכיר את כולם. בשביל זה יש טכנולוגיה שתומכת בהצעות לפי מיקום, סוג לקוח והרגלים. ומה יותר נעים מאשר להרגיש שקיבלת הצעה מיוחדת רק לך?

הכותב הוא סמנכ"ל עסקים בלאומי קארד

תגיות