אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל Now תודיע לכם כשתעברו ליד חנות שמוכרת את מה שחיפשתם צילום מסך: Google

גוגל Now תודיע לכם כשתעברו ליד חנות שמוכרת את מה שחיפשתם

תכונה חדשה בשירות החיפוש מבוסס המיקום של החברה תציג לכם כרטיס עם מחיר המוצר, הוראות הגעה לחנות שמוכרת אותו ועוד. לא ידוע אם ניתן יהיה לנטרל את התכונה או כמה היא עולה למפרסמים

07.05.2014, 10:18 | יניב אביטל, geektime

גוגל חשפה השבוע תכונה חדשה בשירות Google Now, שמאגד תכונות חיפוש, מידע מיקום והמלצות פרואקטיביות. במסגרתה, יועברו למשתמש הודעות על מיקומם של מוצרים שחיפש, כאשר יעבור בסמוך לבתי עסק שמוכרים אותם.

למשל, מי שחיפש בגוגל משקפי שמש מדגם מסוים ולא רכש את המוצר ברשת, יקבל התראה על חנות שמוכרת את הדגם המבוקש כשיתקרב אליה. ההתראה תופיע בדמות כרטיס Now בסמארטפון, בו יוצגו מיקומה המדויק של החנות, הוראות הגעה, פרטי הדגם ומחירו.

שירות גוגל החדש שירות גוגל החדש שירות גוגל החדש

לא ידוע אילו רשתות שיווק הצטרפו לשירות, מה עלות חבילות אלו למשווקים והאם יכללו עמלות מכירה ומה נעשה עם המידע שנאסף. בנוסף, לא ידוע אם גוגל תציג רק מידע על מוצרים שנמצאים במלאי החנות והאם ניתן לבטל את התכונה.

בעוד שחלק מהמשתמשים יראו את השירות החדש כשימושי ומועיל, לא מן הנמנע שאחרים יתלוננו על חדירה נוספת של גוגל לחייהם ופגיעה בפרטיותם.

הצעד הוא אינדיקטור נוסף לרצונה של גוגל לגשר בין עולם האונליין והעולם הפיזי; בין היתר, רכשה החברה בשנה האחרונה את Nest שמפתחת מוצרי חשמל ביתיים מקוונים, השקיעה משאבים רבים בפרויקט המכונית החכמה שלה, הציגה שירות משלוחים (Google Shopping Express) וממשיכה לפעול לקידום משקפי גוגל גלאס – מוצר המחשוב הלביש שלה, שזכה לביקורות מצד הקהל הרחב. פיתוחיה נועדו לצבור מידע אישי על המשתמש ולהעבירו למפרסמים, כדי למקד מודעות ולהרחיב את חבילות הפרסום שלה.

פורסם במקור באתר גיקטיים

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
זה נחמד אבל מתחיל (או אולי מזמן) להיות בעייתי
חיפוש בגוגל זו פעולה כל כך שגרתית שעושים אותה הרבה פעמים ביום לפעמים על דברים אישים, לפעמים על דברים של עבודה ולפעמים סתם ... לא כל חיפוש הוא הוא באותה רמה של חשיבות מבחינת תיוג ולא אחת אני עושה logout מגוגל רק בגלל זה ולפעמים אני משתמש במנוע חיפוש אחר. לא כל שטות שאני מחפש רלוונטית מבחינת אינטגריצה עם כלל מוצרי גוגל, לדעתי המדיניות הזו שגוייה ושכרה יצא בהפסדם. בטווח הקצר מוכרים עוד פרסומות בטווח הארוך המשתמשים הופכים להיות מודעים ויעברו לאפשרויות חיפוש אחרות.
n  |  07.05.14