אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יתרון לגודל צילום: Splash News

יתרון לגודל

שרוולים תפוחים עד גיחוך, מעילים שטובעים בהם ומגפיים נוזלים. האוברסייז מפנה את הבמה לסופרסייז. תשאלו את אושיית האופנה ריהאנה

07.05.2014, 10:09 | תמרה וולמן

בדיוק ביום שבו הכריזה מועצת מעצבי האופנה של אמריקה שתואר "אייקון האופנה לשנת 2014" יוענק ביוני לריהאנה, בזכות "השפעתה על תעשיית האופנה", תרמה הזמרת עוד תרומה גדולה, תרתי משמע, לאותה תעשייה: מעבר מצללית האוברסייז — לסופרסייז. ריהאנה צולמה בנמל התעופה הית'רו בלונדון כשלראשה ברדס בעל אמרת פרווה אימתנית ועל גבה תיק עצום ממדים. המראה, שתועד בחשבון האינסטגרם "רירי ילדה רעה" (@badgalriri), גרר גל של דיווחים בתקשורת, שלא לומר פרודיות, על גודלו החריג של התיק.

מימין: מארני, חוסיין צ מימין: מארני, חוסיין צ'אליאן, אלכסנדר וואנג ופראדה | צילום: אימג'בנק, Gettyimages מימין: מארני, חוסיין צ

האתר Buzzfeed, שמצטיין בהגחכת ידיעות מסוג זה, הקדיש לתיק כתבה שכותרתה "ריהאנה קנתה את תיק הגב הגדול ביותר שנראה אי פעם בעולם", והעלה תמונות מעובדות ובהן שולב התיק לצד אובייקטים שונים להמחשת הפרופורציות: מגדל אייפל, גודזילה ואפילו כדור הארץ עצמו.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: האוברסייז מפנה מקומו לסופרסייז (5 תמונות)

התיק, שעיצב אדם סלמן, מעצב התלבושות של הזמרת (ושעל אף מחירו האימתני - 700 דולר - אזל במהרה מהמלאי), אינו הפריט היחיד של ריהאנה שזכה בתואר "הגדול בעולם". קדמו לו עגילי חישוק ענקיים שהיא ענדה בשנה שעברה, ואפשר לומר ככלל שהמראה המוגדל חביב עליה.

התיק של ריהאנה הוא רק אישור למגמה שתופסת תאוצה בשנים האחרונות. במהלך שבועות האופנה שהתקיימו בפברואר אפשר היה לראות כי מה שהחל לפני כמה עונות בכתפיים מודגשות ושמוטות פה וכפכפים רחבים ועבי סוליה שם יצא כבר מפרופורציות, תרתי משמע:

השרוולים של מארני, הז'קטים של פראדה, המכנסיים של אלכסנדר וואנג, הכובעים של אקנה סטודיו, השרשראות של שאנל, תיקי הקלאץ' של קלואה, המעילים של סטלה מקרטני וריק אוונס, ועוד אינספור צלליות מוגדלות, רפויות, תפוחות ולעתים אף מגוחכות, על המסלולים וגם מחוץ להם. הכל בג-ד-ו-ל, מלבד הדוגמניות כמובן.

הגל הגדול פתח פולמוס של פרשנויות בנוגע למקורותיו. "הגרדיאן" הבריטי, למשל, מייחס אותו למגמת הנוחות: נעליים, כך קובעת כתבה שפורסמה בנושא, תמיד מספקות את המידע הנחוץ כדי להבין היכן נמצא עולם האופנה ברגע נתון, ולפיכך אביב 2014 הוא בעניין הנוחות. הנעליים שטוחות וספורטיביות, והבגדים רפויים ורחבים בהתאמה. הכל סובב סביב אופנה שאננה במתכוון וסביב מראה שמשדר "זה הדבר הראשון ששלפתי מהארון".

אבל יש שמייחסים לטרנד משמעויות עמוקות יותר. בקצה האחד יש הטוענים כי המראה המוגדל הוא פרפראזה על לבוש גברי ומעיד על התחזקות מעמדן של הנשים, ומנגד ישנם אחרים הטוענים כי ההיבלעות בבגדים מצמצמת את נוכחותן של הנשים. סיימון דונאן, ראש הקריאייטיב של רשת בתי הכלבו האמריקאית בארני'ז, צוטט ב"ניו יורק טיימס": "בכל פעם שאנשים מעוניינים לשדר כוח, ענקי הוא הדרך", והוסיף כי אנו חיים בתקופה אקסהיביציוניסטית, ומקסום הצללית הוא חלק ממנה.

ג'יין שפרדסון, מנכ"לית מותג האופנה הבריטי Whistles, אמרה בכתבה ל"גרדיאן" כי מדובר בתהליך של שינוי משמעותי בצלליות הלבוש. לדבריה, היא היתה רוצה לחשוב שהשינוי נובע מהעצמתן של הנשים בחברה, אבל הוא כנראה פשוט קשור למחזוריות בעולם האופנה - בשלב מסוים תמיד מגיע ההפך מהקיים.

ואלרי סטיל, מנהלת מוזיאון ה־FIT (מכון הטכנולוגיה והאופנה), מחזקת טענה זו בראיון ל"ניו יורק טיימס" ומכנה את התופעה "אפקט המטוטלת": "אם זה ארוך, זה יתקצר - ואם זה קצר, זה יתארך". אז עכשיו - זה גדול.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות