אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיכובים באל-על: 4 טייסים לא הגיעו לטיסות צילום: דוד הכהן

עיכובים באל-על: 4 טייסים לא הגיעו לטיסות

נוסעי טיסת אל-על למינכן, בוקרשט, לונדון ובודפשט נותרו על הקרקע. בוועד הטייסים אמרו כי אין הוראה לנקוט עיצומים. נוסע: "צוות הקרקע אובד עצות, כששאלתי את הדיילת אם יש שביתה איטלקית היא אמרה: 'לא שמעת את זה ממני'". טייס ל-ynet: "יש מחסור בטייסים. חייבים לגייס כוח אדם"

08.05.2014, 20:38 | איתי בלומנטל, ynet

מטוסים ללא טייסים: ארבע טיסות של חברת התעופה הישראלית אל-על מעוכבות הערב (יום ה') בנמל תעופה בן גוריון. הסיבה: הטייסים של ארבע הטיסות לא הגיעו. מדובר בטיסות שהיו אמורת להמריא למינכן, בוקרשט, לונדון ובודפשט. בחברת התעופה מחפשים אחר טייסים מחליפים. מוועד הטייסים נמסר כי לא התקבלה כל הוראה לשבות או לפתוח בעיצומים.

קראו עוד בכלכליסט

מחברת אל-על נמסר בתגובה כי "עקב אי זמינות של אנשי צוות אויר, חלו היום שיבושים בלוח הטיסות של אל-על. בתקופה האחרונה נאלצה אל-על להתמודד עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבת המטוסים, עקב אי-זמינות טייסים וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות.

מנכ"ל החברה דוד מימון וההנהלה פועלים למציאת דרכים למימוש התכנית המסחרית של החברה, הפועלת בסביבה תחרותית קשה ולהוציא את הטיסות כסדרן, תוך צמצום הפגיעה בלקוחות".

נמל התעופה בן גוריון (ארכיון), צילום: שאול גולן נמל התעופה בן גוריון (ארכיון) | צילום: שאול גולן נמל התעופה בן גוריון (ארכיון), צילום: שאול גולן

עוד נמסר מאל-על כי "עד היום הצליחה הנהלת אל על למנוע פגיעה בלקוחות החברה על ידי שינויים בהצבת המטוסים. חברת אל-על מתנצלת בפני הלקוחות שנפגעו ופועלת להביא את הנוסעים ליעדם בהקדם האפשרי".

אחד מטייסי החברה ששוחח הערב עם ynet סיפר כי שגרת העבודה בשבועות האחרונים משבשת את לוחות הזמנים של טיסות החברה. "אנחנו מקבלים לוחות זמנים לטיסות מתוכננות ובשבועות האחרונים מתבקשים לעשות טיסות אקסטרה לא מתוכננות", אמר. "יש מחסור בטייסי,. יש טייסים עייפים, כאלה שרק חזרו מטיסות ארוכות ולא ייתכן שנדרש לעבוד מעכשיו לעכשיו".

לדברי אותו טייס, "לעיתים ישנן טיסות שתוכננו מראש בלי טייס ומנסים למצוא פתרון ברגע האחרון. עם כל הצער מהפגיעה בנוסעים החברה חייבת לגייס כוח אדם נוסף לפני שהמצב יהיה הרבה יותר קשה".

מיכאל שוביץ, שהיה אמור להמריא למינכן, סיפר: "אני נוסע הרבה לגרמניה וטרם נתקלתי בתופעה כזאת. הזמנתי את הכרטיס מזמן והיה הוגן שאל-על תעדכן לפני שיש להם בעיה באיוש המטוס כי כרגע הזמן הזה הוא על חשבוני. פניתי לגורם הכי בכיר של אל-על כאן ולא היו לו תשובות. בינתיים אנחנו מחכים ומחלקים לנו ארוחות ערב".

נוסע אחר סיפר כי הוא ממתין בשדה התעופה כבר שעתיים. "כולם כועסים מאוד כי קבענו תוכניות. אנשי צוות הקרקע אובדי עצות והם לא מצליחים למצוא פתרון. הם הודו שאין טייס וכששאלתי את דיילת הקרקע אם יש 'שביתה איטלקית' היא אמרה ש'לא שמעת את זה ממני'".

 

 

 

תגיות