אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחרטו: ענקיות הפרסום אומניקום ופובליסיס מבטלות את מיזוג הענק צילום: בלומברג

התחרטו: ענקיות הפרסום אומניקום ופובליסיס מבטלות את מיזוג הענק

המיזוג המתוכנן, בהיקף של 35 מיליארד דולר, היה אמור ליצור את חברת הפרסום הגדולה בעולם; מנכ"ל פובליסיס מוריס לוי: "ההחלטה להפסיק את התהליך לא היתה קלה, אך בהחלט חיונית"

09.05.2014, 11:38 | שירות כלכליסט

סוכנויות הפרסום אומניקום ופובליסיס נטשו את התוכניות ליצירת חברת הפרסום הגדולה בעולם, בטענה כי לא הצליחו להתגבר על המכשולים שעמדו בפני השלמת העסקה, שהוערכה ב-35 מיליארד דולר.

בהצהרה שפרסמו שתי החברות הסבירו כי העיכובים יצרו חוסר ודאות לבעלי המניות, לעובדים וללקוחות. הדירקטוריונים של שתי החברות הצביעו פה אחד לביטול העסקה.

"ההחלטה להפסיק את התהליך לא היתה קלה, אך בהחלט חיונית", אמר מנכ"ל פובליסיס מוריס לוי. "הארכת המצב היתה עשויה למנוע מההנהלות לבצע את המטלה העיקרית שלהן - לשרת בצורה הטובה ביותר את הלקוחות".

מוריס לוי. המיזוג בוטל מוריס לוי. המיזוג בוטל מוריס לוי. המיזוג בוטל

בעת ההכרזה ביולי על המיזוג המתוכנן נטען כי הבעלות תתחלק שווה בשווה בין בעלי המניות של החברות, ושני המנכ"לים ינהלו במשותף את המיזם. ואולם בפועל הדירקטוריונים לא הצליחו להסכים על חלוקת התפקידים המרכזיים או על האופן הו יתבצע המיזוג בכל הרמות של החברות, כך לפי מקורב לנושא שביקש להישאר בעילום שם.

"הבעיה העיקרית נגעה ככל הנראה לנושאים ניהוליים וארגוניים - ולא לבעיות מיסוי והגבלים עסקיים", מעריך בריאן וויזר, אנליסט בחברת המחקר פיבוטל בניו יורק.

פובליסיס, שבסיסה בפריס, היא חברת הפרסום השלישית בגודלה בעולם, ובבעלותה סוכנויות סאצ'י אנד סאצ'י וליאו ברנט. אומניקום, שבסיסה בניו יורק היא חברת הפרסום השנייה בגודלה בעולם והמובילה בארה"ב, ובבעלותה הסוכנויות BBDO ו-0TBWA.

בראיון ל-CNBC סיפר מרטין סורל, מנכ"ל קבוצת הפרסום הגדולה בעולם WPP, כי החברה שלו אספה לקוחות שנטשו את שתי היריבות. הוא כינה את העסקה שנכשלה "סאגה עצובה" שנבעה מאגו, וטען שמדובר פשוט במקרה של "עיניים גדולות". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות