אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוזמה: רכבת תת ימית מסין לארה"ב

יוזמה: רכבת תת ימית מסין לארה"ב

מהנדסים סינים שוקלים לבנות תעלה מתחת לאוקיינוס השקט באורך 200 ק"מ שתחבר בין רוסיה לאלסקה, חלק ממסילה באורך 13 אלף ק"מ. לדברי מומחה רכבות, רוסיה שוקלת את הרעיון כבר כמה שנים. כמה זמן תימשך הנסיעה?

11.05.2014, 11:46 | שירות כלכליסט
מהנדסים סינים שוקלים לבנות מתחת לאוקיינוס השקט מסילה לרכבת מהירה, שתחבר את סין עם ארצות הברית. על מנת להבין את ההיקף העצום של הפרויקט הפוטנציאלי, יש לקחת בחשבון שכדי לחבר בין רוסיה לאלסקה יש צורך במנהרה תת ימית באורך 200 ק"מ, הסביר לבייג'ינג טיימס וונג מנגשו, מומחה לרכבות באקדמיה הסינית להנדסה. עם זאת, הוא מתעקש כי הרעיון אינו מופרך כפי שהוא עשוי להישמע. "בשלב זה התחלנו כבר בדיונים", סיפר. "רוסיה שוקלת את הרעיון הזה כבר כמה שנים".

הרכבת תנוע במהירות ממוצעת של 354 קמ"ש הרכבת תנוע במהירות ממוצעת של 354 קמ"ש הרכבת תנוע במהירות ממוצעת של 354 קמ"ש

  

בעיתון הבריטי הגרדיאן מדווחים כי כדי לחבר בין ארה"ב וסין נחוצה מסילה באורך 13 אלף ק"מ, והנסיעה תיארך יומיים, זאת בהנחה שהרכבת תנוע במהירות ממוצעת של 354 קמ"ש. במידה והפרויקט אכן ייצא לפועל, הוא יסתכם ביצירת המנהרה התת ימית הארוכה ביותר בעולם, פי ארבעה ממנהרת התעלה, שמחברת בין אנגליה וצרפת. להערכת העיתון הסיני צ'יינה דיילי, לסין בהחלט יש את הטכנולוגיה שתוכל להתמודד עם האתגר. הטכנולוגיה הזו תהיה בשימוש כחלק מהתוכניות בסין לבנות רכבת מהירה בין המחוז הדרום מזרחי פוג'יין וטייוואן.

200 ק"מ מתחת לאוקיינוס 200 ק"מ מתחת לאוקיינוס 200 ק"מ מתחת לאוקיינוס

לפי וונג, בסין מתכננים להוציא לפועל עוד מספר פרויקטים שאפתניים בתחום הרכבות. אחד הפרויקטים המרכזיים כולל מסילה שתתפרש מלונדון לפריז, ומשם תמשיך לברלין, לוורשה, לקייב ולמוסקבה, שם תתפצל לשני נתיבים, כשאחד מסתיים בקזחסטן והשני במנצ'וריה בסין. הבנייה בתוך סין כבר החלה, בעוד שהמשא ומתן עם שאר הממשלות עדיין בעיצומו. כל הפרויקטים המתוכננים הם חלק ממאמציה של סין להרחיב את טכנולוגיית בניית פסי רכבת מהירים מחוץ למדינה.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
כאן עוד מבלבלים את הביצים על רכבת לאילת
פשוט שייבנו וזהו, זה פשוט בושה לשמוע על פרוייקטים פסיכיים כאלה כשפה חוששים ששני פסי רכבת עם מנהרות פה ושם יהרסו טבע מדברי שלם. אומרים שאילת לא כלכלית, אבל אני הייתי בצרפת בעיר פריפרייה בשם בזנסון על הגבול השוויצרי שאילת הכרכית וכלכלית פי כמה וכמה מעיר כזו. אותה בנזנסון מחוברת לפאריז ע"י רכבת ה-TGV שהיא בין המהירות בעולם.
שוזי  |  12.05.14
8.
הסינים "מתים" כבר שנים, לבנות רכבת מאילת לאשדוד
בישראל לא מאפשרים להם, בכל מיני טענות שונות ומשונות. הם צריכים את הרכבת הזו כחלופה לתעלת סואץ, והם מוכנים להקים אותה על חשבונם, תמורת חוזה הפעלה לכמה שנים (כ 20 שנה). אבל - בישראל, כמו בישראל, הבירוקרטיה כל-כך מסובכת, שאפילו הסינים לא מצליחים להזיז כלום.
12.05.14
לכל התגובות