אתר airfrance.com
לא היה לכם מקום לרגליים בטיסה? זה יהיה עוד יותר גרוע
חברת זודיאק אירוספייס הציגה בתערוכה בהמבורג עיצובים למושבים מצומצמים אף יותר, כאשר הרווח בין השורות יעמוד על 68.5 ס"מ בלבד
12.05.2014, 18:00 | שירות כלכליסט
חברות הטיסות המוזלות, כמו ספיריט ורינאייר, ידועות כמי שמנסות לדחוס כמה שיותר מושבים בתוך המטוסים, מדיניות שמסתכמת בכך שהמרחק בין שורות המושבים מסתכם בסביבות 76 ס"מ בלבד, כלומר אינו מותיר כמעט שום מקום לרגליים. אולם עד כמה שחוויית הטיסה במטוסים האלה מתגלה כלא נוחה, חברת עיצוב מושבים מורידה כעת את הרף אפילו יותר.
זודיאק אירוספייס, שהכתירה עצמה ל"מובילה העולמית בתחום מושבי המטוסים", הציגה בתערוכת עיצוב פנים המטוסים בהמבורג עיצובים למושבים מצומצמים אף יותר. ביניהם עיצוב למושב חדש בשם L3. לדברי היצרנית מדובר ב"מושב נוסעים מהפכני המיועד לטיסות קצרות עד בינוניות, ומציע מרחב מחיה טוב לנוסעים, ולמטוסים מציע צפיפות גבוהה יותר במשקל נמוך של פחות מ-4 ק"ג לנוסע".
ההגדרה של מרחב מחיה טוב מוטלת בספק, שכן ההערכות בתעשייה הן כי המושב הצר החדש נועד כדי לאפשר הוספת שורה נוספת של מושבים במטוסי האירבוס A320, ובכך תעלה התפוסה במטוס מ-180 ל-186 נוסעים. אולם לשם כך, המושבים יצטרכו להיות מסודרים כך שמפרידים בין השורות 68.5 ס"מ בלבד.
לכן בפעם הבאה שאתם מעבירים מספר שעות בטיסה דחוסים במחלקת תיירים עם מרחב של 78-76 ס"מ לרגליים, לפני שאתם מתחילים להתלונן רק נסו לדמיין איך תרגישו לו המושב לפניכם היו קרוב ב-8 ס"מ. "מרחב מחיה טוב" כנראה לא יהיו המילים הראשונות שיעלו לכם בראש.
36 תגובות לכתיבת תגובה