אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המתחרה של מטומי מיישרת קו: TLV מדיה דוחה את ההנפקה

בלעדי לכלכליסט

המתחרה של מטומי מיישרת קו: TLV מדיה דוחה את ההנפקה

בחברה תכננו להנפיק בת"א והחליטו "להמתין עד שהשווקים יתאימו למהלך" נוכח הירידה בשווי חברות הפרסום המקוון מתחילת השנה. לפני חודש דחתה מטומי הנפקה בבורסה הראשית בלונדון, וגם במרימדיה מתלבטים לגבי ההנפקה המיועדת

12.05.2014, 08:24 | אסף גלעד

רשת הפרסום המקוונת TLV מדיה של אוהד גליקסמן ועופר זינגר דוחה את ההנפקה שתכננה לבצע בבורסה בתל אביב למועד בלתי ידוע, כך נודע ל"כלכליסט". מנהלי החברה הודיעו בשבוע שעבר לעובדים על משיכת התשקיף וכן יידעו את רשות ני"ע. ב־TLV אישרו את הידיעה ל"כלכליסט" והוסיפו: "נמתין עד שהשווקים יתאימו למהלך".

קראו עוד בכלכליסט

גם מטומי דחתה

 

המהלך של TLV מגיע חודש לאחר שרשת הפרסום מטומי (Matomy), שבבעלותו של אילן שילוח, דחתה הנפקה בבורסה הראשית בלונדון. מטומי תכננה לגייס כ־100 מיליון דולר בבורסה לפי שווי חברה של כ־500 מיליון דולר אחרי הכסף.

הבעלים של מטומי, אילן שילוח הבעלים של מטומי, אילן שילוח הבעלים של מטומי, אילן שילוח

מטומי הודיעה אז כי תבחן מחדש את אפשרות ההנפקה כאשר תנאי השוק יאפשרו זאת. כעת ממתין השוק לראות כיצד תגיב מרימדיה (Marimedia), רשת פרסום ישראלית נוספת, שמתכננת הנפקה בבורסה בלונדון לפי שווי של 40–50 מיליון יורו. במרימדיה מתלבטים לגבי הנפקה בעיתוי הנוכחי, לנוכח הירידות בשווי חברות הפרסום המקוון בשווקים הציבוריים.

חתרה לגייס 30 מיליון דולר

 

TLV מדיה מתווכת בין מפרסמים לבין אתרים בעלי שטחי פרסום. באמצעות שימוש באלגוריתמים מתוחכמים החברה מסוגלת להציע למפרסמים שטחי פרסום מפולחים המותאמים לקהל המשתמשים, ולאתרי התוכן היא מציעה מפרסמים שישלמו סכום גבוה יותר על שטח הפרסום. TLV פיתחה טכנולוגיות המאפשרות לה לבצע סחר בין רשתות פרסום שונות ובכך לתפקד גם כמעין בורסת פרסום משוכללת.

בשנה האחרונה נערכה החברה להנפקה בבורסה בתל אביב במטרה לגייס 30 מיליון דולר לפי שווי של 120 מיליון דולר אחרי הכסף. הירידה הגדולה בשוק מניות חברות האינטרנט, ובפרט חברות המתמקדות בטכנולוגיות של פרסום דיגיטלי, העיבה על הסיכויים לצאת להנפקה מוצלחת בזמן הקרוב.

נשאו עיניים לרוקט פיול

 

בחברה שאבו עידוד מהשווי הגבוה שבו נסחרו בתחילת השנה חברות פרסום דיגיטלי כגון קריטאו, רוביקון ורוקט פיול. האחרונה נסחרה ביותר מ־2 מיליארד דולר בתחילת השנה, מכפיל של פי 15 על הכנסותיה באותה תקופה.

אולם מאז ינואר האחרון ירדו מניות רוקט פיול (Rocket Fuel) הנסחרת בנאסד"ק בכ־70% וכיום נסחרת החברה בנאסד"ק בשווי של 707 מיליון דולר בלבד; מניות קריטאו (Criteo), שנסחרת גם היא בנאסד"ק, ירדו מאז חודש מרץ בכ־53%; ומניית רוביקון פרוג'קט (Rubicon Project), שיצאה להנפקה רק לפני חודש בבורסת NYSE, התרסקה מאז בכ־41%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות