אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לחמנייה בינלאומית

לחמנייה בינלאומית

מעצבת אוסטרית ומעצב יפני שנפגשו בלונדון משיקים בתל אביב תיקי קלאץ' ייחודיים. ההשראה? לחמנייה אוסטרית ובגט צרפתי

13.05.2014, 11:30 | יעל סובינסקי

איזו השראה מקבל מעצב יפני שמקים מותג עיצוב בווינה עם בת זוגו האוסטרית? במקרה של סימון שפרינגר ויוג'י מיזובוצ'י, הבעלים והמעצבים של מותג ההנעלה והאביזרים Rosa Mosa, ההשראה הגיעה דווקא מהמאפייה הסמוכה: "כיוון שיוג'י מגיע מיפן, הלחמים והמאפים שיש פה היו ממש מוזרים עבורו", מספרת שפרינגר. "מה שעבורי היה דבר יומיומי ואפילו משעמם סקרן אותו. הצורות נראו לו מוזרות".

קראו עוד בכלכליסט

שפרינגר ומיזובוצ שפרינגר ומיזובוצ'י, הבעלים והמעצבים של Rosa Mosa. השראה במאפייה שפרינגר ומיזובוצ

כתוצאה מהסקרנות נולדה סדרת ארנקים ותיקים בהשראת הלחמים האוסטריים המסורתיים. "יוג'י התחיל לעבוד על לחם שנקרא Semmel, לחמנייה שעליה מוטבעת צורה שדומה לכוכב ים", מספרת שפרינגר. "הוא לקח את הלחם, עטף אותו במסקינגטייפ ושיחק עם הצורה עד שלבסוף הוא יצר בהשראתו ארנק".

מקור ההשראה למוצר הבא היה הבולנז'רי הצרפתי. "האופן שבו הצרפתים נושאים את הבגט מתחת לזרוע כשהם חוזרים מהמאפייה הצחיק אותנו. זה הוביל לתיק קלאץ' מעור, בצורה ובצבע של כיכר לחם אמיתית", מספרת שפרינגר. תיק הלחם, שיצא במהדורה מוגבלת וחתומה, הושק החודש בתל אביב ומחירו 2,800 שקל. שפרינגר מעידה כי "זה תיק שהוא קודם כל דקורטיבי ולא ממש פרקטי. כמעט כלום לא נכנס בו".

תיק הלחם. 2,800 שקל תיק הלחם. 2,800 שקל תיק הלחם. 2,800 שקל

שפרינגר, ילידת זלצבורג, ומיזובוצ'י, יליד קיוטו, נפגשו במהלך לימודיהם בבית הספר לעיצוב נעליים ואביזרים Cordwainers בלונדון. לאחר הלימודים הם החלו לפעול מווינה, שם הם מייצרים את העיצובים הלא קונבנציונליים שלהם בטכניקות שייחודיות לאזור. כיום משווקים הנעליים והאביזרים של Rosa Mosa ברחבי העולם (כולל בחנות פאבלאב בתל אביב, שמשווקת אותם בלעדית במחירים של 1,200 שקל ומעלה), והם מוצגים בשבועות האופנה בפריז, לונדון, מילאנו וטוקיו.

תגיות