אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
NFL: חולצתו של מייקל סאם היא במקום שני בין חולצות הרוקי הכי נמכרות צילום מסך ESPN

NFL: חולצתו של מייקל סאם היא במקום שני בין חולצות הרוקי הכי נמכרות

סאם הוא הוכחה חיה לכוח הקנייה האדיר של קהילות הלהט"ב האמריקאית. יש לו כבר חוזה חסות עם חברת ויזה והוא צפוי לחתום על הסכמי חסות נוספים

14.05.2014, 17:30 | שירות כלכליסט

החולצה של מייקל סאם היא השנייה הנמכרת ביותר בקרב המצטרפים החדשים ל-NFL, עובדה שעשויה לעזור לשכנע חברות להחתים את ההומו המוצהר הראשון שנבחר בדראפט לחוזי ספונסרשיפ. 

קראו עוד בכלכליסט

מייקל סאם. מוכר חולצות כמו הרוקיס המצטיינים של השנה שעברה, צילום מסך ESPN מייקל סאם. מוכר חולצות כמו הרוקיס המצטיינים של השנה שעברה | צילום מסך ESPN מייקל סאם. מוכר חולצות כמו הרוקיס המצטיינים של השנה שעברה, צילום מסך ESPN

"כל החברות העדיפו לנקוט בגישה 'נחכה ונראה'", אומר קמרון וייס, המייצג את השחקן. "עכשיו כבר חיכינו ואנחנו רואים". סאם, שזכה בתואר שחקן ההגנה של השנה בליגת הדרום מזרח (Southeastern Conference) במדי הקבוצה של אוניברסיטת מיזורי, נבחר בתחילת השבוע בסיבוב השביעי והאחרון של הדראפט על ידי סנט לואיס ראמס. סאם הספיק כבר לחתום על חוזה עם ויזה, המשמשת גם כספונסרית של הליגה.

נבחר הדראפט היחיד שמכר יותר חולצות הוא הקווטרבק ג'וני מנזיאל, זוכה גביע הייזמן, שנבחר 48 שעות קודם לכן על ידי הקליבלנד בראונס בסיבוב הראשון של הדראפט. מנזיאל זכה ב-2012 בגביע הייזמן המוענק בכל שנה לשחקן המכללות הטוב ביותר.

"אם מסתכלים על פרק הזמן ועל כך שהוא כבר בחמישייה הפותחת, זה מצביע על השפעה מיידית", המשיך וייס. שאר שחקני הרוקי בחמישייה הפותחת הם ג'ידבון קלאוני מיוסטון טקסנס, שנבחר ראשון בדראפט, הקוורטרבק של מיניסוטה ויקינגס טדי ברידג'ווטר, שנבחר אחרון בסיבוב הראשון ובלייק בורטלס מג'קסונוויל ג'גוארס, שנבחר שלישי.

מ- Fanatics Inc נמסר כי בכל האתרים שלה, שכוללים את Fanatics.com ואת החנויות המקוונות של ה-NFL, של הבראונס ושל הראמס, שלושת המוכרים הראשיים היו זהים.

המכירות של חולצות מבוססות על הנתונים המתפרסמים ב- NFLShop.com, חנות האינטרנט הרשמית של הליגה, כך לפי הדובר בריאן מקארתי. אולם הוא לא חשף נתוני מכירות ספציפיים. נייקי, שבין הספורטאים המפרסמים אותה נמנה גם ג'ייסון קולינס, השחקן הראשון בארבע ליגות הספורט הבכירות בארה"ב שיצא בפומבי מהארון, היא ספקית החולצות הרשמית של ה-NFL.

כוח הקנייה של קהילות הלהט"ב האמריקאית עמד בשנה שעברה על 830 מיליארד דולר, כך לפי בוב ויטק, אסטרטג שיווק לציבור ההומואים ויועץ לחברות. מספר החולצות של מנזיאל שנקנו דרך האינטרנט במהלך הדראפט זהה למספר החולצות המשולב של רוברט גריפין השלישי, אנדרו לוק וטים טיבו, שנמכרו במהלך הדראפט של כל אחד מהם, הוסיף מקארתי.

מנזיאל ביקש לרשום כסימן מסחרי את הכינוי שלו, "ג'וני פוטבול", שמעטר חולצות שגם נמכרו בחנות המקוונת של ה-NFL. וייס מסר כי הוא עובר על ההצעות לסאם, אך לא חשף לוח זמנים לחתימות. נתוני מכירת החולצות שלו אמורים להמיר את המתנגדים, הוא מציין.

"יש אנשים שבהחלט סקפטיים לגבי ההשפעה המוחשית שתהיה בשוק", אומר וייס. "זה עונה במידה מסוימת על השאלה. זו נסיעת מבחן לשיווקיות של מייק".

 

למייקל סאם כבר יש חוזה חסות עם חברת ויזה והוא צפוי לחתום על הסכמי חסות נוספים.

תגיות