אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
HOT: ההכנסות ירדו ב-4% ברבעון הראשון, אך הרווח הנקי זינק

HOT: ההכנסות ירדו ב-4% ברבעון הראשון, אך הרווח הנקי זינק

מהלכי הקיצוץ בכוח אדם הביאו לעלייה ברווח הנקי מ-17 מיליון ל-43 מיליון שקל, למרות ירידה בהכנסות; ירידה במספר המנויים בטלוויזיה, באינטרנט ובטלפון

16.05.2014, 09:09 | אופיר דור

הכנסות קבוצת HOT ברבעון הראשון של 2014 הסתכמו ב-1.02 מיליארד שקל, ירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ושל 2% בהשוואה לרבעון הקודם. כך עולה מהדו"חות הכספיים של החברה שמתפרסמים היום (ו'). החברה רשמה זינוק ברווח הנקי  מ-17 מיליון ל-43 מיליון שקל. במקביל נרשמה ירידה במספר המנויים של החברה בטלוויזיה, באינטרנט ובטלפון.

קראו עוד בכלכליסט

ב-HOT מסבירים את הירידה בהכנסות בהפחתת דמי הקישוריות בטלפון הקווי שנכנסה לתוקף בדצמבר 2013, כמו גם בשל ירידה בהכנסות משימושי טלפון נייד כתוצאה מהאטרקטיביות של חבילות ללא הגבלה בסלולר ומירידה במכירת מכשירי סלולר. 

המנכ"ל אילן צחי, צילום: אלי דסה המנכ"ל אילן צחי | צילום: אלי דסה המנכ"ל אילן צחי, צילום: אלי דסה

ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של קבוצת HOT הסתכם ב-477 מיליון שקל ברבעון הראשון, גידול של כ-20% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2013 ושל 12% בהשוואה לרבעון קודם. השיפור ב-EBITDA נובע מירידה חדה בהוצאות התפעול של הקבוצה כתוצאה ממהלכי התייעלות של החברה. HOT צמצמה באופן דרסטי את כמות כוח האדם שלה ב-2013 והעבירה מוקדי שירות ואת המערך הטכני להעסקה דרך חברות קבלן. כאמור, גם בשורת הרווח הנקי של הקבוצה רושמת HOT שיפור. ברבעון הקודם סיימה HOT בהפסד של 179 מיליון שקל כתוצאה מהוצאות חד-פעמיות.

פחות מנויים

HOT מדווחת בדו"חות על שני מגזרי פעילות: כבלים (כולל טלוויזיה, אינטרנט וטלפון קווי) וסלולר. במגזר הכבלים רשמה HOT הכנסות של 817 מיליון שקל ברבעון  -ירידה של 3% בהשוואה להכנסות ברבעון הקודם. במגזר הסלולר רשמה החברה יציבות בהכנסות בהשוואה לרבעון קודם, ואלו עמדו על 187 מיליון שקל.

HOT מדווחת על 872 אלף מנויי טלוויזיה נכון לסוף הרבעון הראשון, לעומת 875 אלף מנויים בסוף 2013. בסוף הרבעון הראשון היו לחברה 739 אלף מנויי אינטרנט ו-680 אלף מנויי טלפון קווי - ירידה של 4,000 מנויים באינטרנט ו-14 אלף בטלפוניה הקווית.

אובדן המנויים ברבעון הראשון ממשיך את המגמה שנרשמה לאורך רוב 2013 ונבעה ממשבר השירות שחוותה החברה בשנה שעברה, על רקע שביתות הטכנאים נגד המעבר לחברות קבלן. בהשוואה לרבעון מקביל ב-2013, איבדה החברה 26 אלף מנויי טלוויזיה, 35 אלף מנויי אינטרנט ו-4,000 מנויי טלפוניה קווית. עם זאת, כמות מנויי החבילה המשולבת (טרייפל) של HOT ממשיכה לעלות, ועמדה על 463 אלף מנויים בסוף הרבעון - עלייה 11 אלף מנויים מסוף 2013.

כמות מנויי הסלולר של HOT mobile עמדה נכון לסוף הרבעון על 848 אלף, לעומת 810 אלף מנויים בסוף 2013 - עלייה של 38 אלף מנויים הנובעת מעלייה של 49 אלף מנויים ברשת הסלולר החדשה של HOT לעומת ירידה של 11 אלף מנויים ברשת מירס הישנה.

איך פיצתה HOT על אובדן הלקוחות הגדול? בין השאר על ידי גידול בהכנסה החודשית הממוצעת שלה מכל לקוח במגזר הכבלים שעמדה על 230 שקל ברבעון הראשון, לעומת 223 שקל ברבעון הראשון של 2013 ו-228 שקל ברבעון הרביעי של 2013.

בסך הכל HOT מסיימת עם שיעור יוצא דופן של EBITDA מתוך ההכנסות - 47% ברבעון, לעומת 39% ברבעון קודם ו-37% ברבעון מקביל. ברוב חברות התקשורת, מלבד בזק, יכולים רק לקנא בשיעור רווחיות תפעולית כזו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ל-1 - מדוע שלא תשקיע בתשתיות חדשות ונוספות אינטרנט/קווי ותעניק לעם טריפל ב-10 שח ?
תשתיות הינם השקעה של בעלי מיזם הוט/בזק שמשקיעים בישראל מיליארדים בתחזוקתן ושדרוגן . תחרות יוצרים באמצעות תוספת תשתיות חדשות וטכנולוגיה משודרגת . היגיעה הזמן שיהיו משקיעים נוספים בתשתיות בישראל - חברת IBC יצאה לדרך ...ומובילה את בזק/הוט לשדרג תשתיות ...לתפארת התחרות . גם בשוק הסיטונאי ...מחירי החבילות המשולבות הכוללות תשתית+ספק לא יהיה זול יותר -שהרי המתחרים ישווקו לנו יד2 תשתיות בזק/הוט/IBC לאחר שירכשו חלק מהפס מבעלות התשתיות ולא יוותרו על גזירת קופון על גבינו הצרכנים.
הצעה בחינם  |  16.05.14