אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כאל מסרבת להיכנס למעגל הפילנתרופי צילום: ישראל הדרי

בלעדי לכלכליסט

כאל מסרבת להיכנס למעגל הפילנתרופי

עמותת עיגול לטובה, שמאפשרת תרומה באמצעות עיגול החיוב החודשי כלפי מעלה, טוענת כי כאל מונעת מלקוחותיה לתרום. כאל: "אנו בודקים הצטרפותנו למיזם"

20.05.2014, 08:46 | נורית קדוש

"כאל היא חברת האשראי היחידה שמסרבת להצטרף למיזם שלנו" - כך טוענת דנה ארגוב טיקוצקי מנכ"לית עמותת עיגול לטובה, שבמסגרתו תורמים אזרחים וגופים עסקיים לעמותות שונות באמצעות עיגול סכום החיוב כלפי מעלה. לטענת ארגוב טיקוצקי, הסירוב הממושך של חברת האשראי להצטרף למיזם מונע מלקוחותיה את האפשרות לתרום, ובנוסף לכך לא מאפשר לעמותה להרחיב את פעילותה הפילנתרופית בעזרת גורמים נוספים במשק. "מנכ"ל של אחת מחברות העברות הכספים ברשת אמר לי שהוא מאוד רוצה להצטרף, אבל לא יכול, כי אין בו מענה לכל הלקוחות", טוענת ארגוב טיקוצקי.

קראו עוד בכלכליסט

דורון ספיר מנכ"ל Cal, צילום: ישראל הדרי דורון ספיר מנכ"ל Cal | צילום: ישראל הדרי דורון ספיר מנכ"ל Cal, צילום: ישראל הדרי

עיגול לטובה הוקמה בשנת 2008 על ידי אנשי אורני פטרושקה, יעקב בורק ויהושע אגסי. הארגון פועל כעמותה ללא כוונת רווח באמצעות מנגנון המאפשר לכל אדם לעגל כלפי מעלה כל עסקה בכרטיס אשראי, או לחלופין לעשות זאת באמצעות תלוש המשכורת החודשי. ההפרש מועבר לעמותות מתחומים שונים, בהתאם לבחירת התורם.

זמן קצר לאחר הקמת העמותה, פנו ראשיה לחברות האשראי וניסו לרתום אותן להצטרף למיזם. בשנת 2009 הסדירה לאומי קארד את עיגול הסכומים בכרטיסי האשראי שלה, ושנה לאחר מכן הצטרפה לפרויקט גם ישראכרט.

לטענת ארגוב טיקוצקי, העמותה ניהלה מגעים זה חמש שנים עם כאל, שבבעלות דיסקונט (71.8%) והבינלאומי (28.2%), אך אלו לא הניבו תוצאות. "מאז שהתחלנו את השיח איתם התחלפו שלושה מנכ"לים, ובכל פגישה נענינו שהם מאד מעוניינים, אבל עדיין לא התפנו לכך", היא אומרת. "במרץ אשתקד הם נתנו לנו תשובה חיובית ושוב זה נדחה מרבעון לרבעון, עד שלאחרונה הם אמרו לנו שהם רוצים לנסות משהו חברתי ייחודי רק להם. אני לא יכולה להבין מה מונע מבעדם כשהם מבינים שהם החלק האחרון בפאזל".

לדברי ארגוב טיקוצקי, יש משמעות רבה להצטרפותה למיזם של כאל, המחזיקה בנתח של כ־25% משוק האשראי בישראל. "אם כאל היתה מצטרפת ו־50 אלף מלקוחותיה היו תורמים דרך 'עיגול טובה' כ־50 שקל בשנה, שזה הסכום הממוצע ללקוח, היינו משיגים תרומה שנתית נוספת של 2.5 מליון שקל"."

ההצטרפות למיזם כרוכה בהשקעה כספית של חברת האשראי בפיתוח מודל שבאמצעותו יכולות החברות לאפשר ללקוחותיהן לתרום ובתחזוק המערכת. עם זאת, בכאל לא מנמקים את שיקולי העלות כסיבה לאי־הצטרפותם למיזם. מכאל נמסר: "חברת כאל רואה בעשייה למען הקהילה חלק בלתי נפרד מהווייתו של הארגון, ומקצה מדי שנה משאבים כספיים ואנושיים למען ארגונים, עמותות ואוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. בנוסף לעשייה החברתית הענפה שלנו, אנו גם בודקים את הצטרפותנו למיזם עיגול לטובה".

תגיות