אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המותג הכי ישראלי לא ישראלי שיש צילום: עוז מועלם

המותג הכי ישראלי לא ישראלי שיש

מכבי תל אביב מצמידה מיליוני ישראלים למסכים ומכניסה מיליוני דולרים מספונסרים. מה עם הליגה? תסבול. מה עם מחלקת הנוער? מגיע לה גם ספונסר

19.05.2014, 22:07 | אוריאל דסקל

יום ראשון, הארכה בין ריאל מדריד למכבי תל אביב במילאנו ובלונדון, בעיצומה של חתונה ישראלית, עומדים עשרות אנשים מסביב לשני מכשירים סלולריים שמשדרים את המשחק בדיליי של כמה דקות. החתונה יכולה לחכות. עכשיו מכבי. כולם בעלי דעה על כל שחקן ושחקן שעולה לסל, קולע, מחטיא, זה לא משנה. לישראלים יש דעה על העניין. את הניצחון חוגגים עם עוד שוט וחוזרים לרקוד עם הזוג המאושר. בלונדון לא שידרו את המשחק - בטח שלא בערוץ שמכירים שם - אבל הישראלים מצאו דרך לראות את הגמר. באמצע חתונה. ככה אנחנו, מאלתרים.

קראו עוד בכלכליסט

האוהדים חוגגים בצהוב, צילום: עוז מועלם האוהדים חוגגים בצהוב | צילום: עוז מועלם האוהדים חוגגים בצהוב, צילום: עוז מועלם

כרגע, אין מותג ישראלי גדול יותר ממכבי אלקטרה תל אביב. אולי חייל האוויר יותר פופולארי או גולני. משהו כזה. 32% ממשקי הבית בישראל צפו במשחק הגמר. Waze מגלגלת יותר כסף? מיליון ישראלים לא יצמדו למסכים כדי לראות אותה נותנת בראש ל-Navteq.

אין ספק, מדובר ב"גאווה ישראלית" ב"מותג הישראלי מספר 1". ראש ממשלה שנצמד לחוגגים, נשיא שחוגג עם הידיים למעלה, הכל מאוד מאוד ישראלי.

המותג הזה שווה הרבה מאוד כסף (הכנסות של בין 5 מיליון דולר ל-6 מיליון דולר מחסויות). נותנת חסות משנית משלמת יותר למכבי מאשר כל נותנות החסות משלמות, נגיד, להפועל אילת. אלקטרה, נותנת החסות הראשית, תשלם בונוס של 450 אלף דולר עבור הזכייה ביורוליג. זה נוסף על 2 מיליון דולר שבכל מקרה היא משלמת. כדי לשים בפרופורציה, התקציב של נס ציונה מליגת העל עומד על 850 אלף דולר.

הזכייה הזו ביורוליג טובה לבעלים של מכבי, לדיוויד בלאט, לשחקנים של מכבי, לערוץ 10 וערוץ 5 שמשדרים את מכבי, לספונסרים של מכבי ולאוהדים של מכבי (למרות שהם ככל הנראה יצטרכו לשלם יותר על המינויים בעונה הבאה). למי זה לא טוב? לליגה הישראלית, שרואה את הפערים נפתחים עוד יותר ואם בשיטת הפיינלפור היתה איזה אשלייה של תחרותיות, נראה שבסדרות גמר, מכבי עשויה למחוץ כל יריבה ישראלית - שהכי קרובה אלייה היא הפועל ירושלים, לה תקציב נמוך בכ-15 מיליון דולר מזה של מכבי.

ועוד משהו. היה נחמד רק אם איזה ספונסר אחד או שניים היה משקיע חצי מהסכום שהוא שם על מכבי תל אביב רק במחלקת הנוער של מכבי תל אביב (שזוכה לבערך 2% מהתקציב) - בכדי שיהיו יותר עומרי כספים וגל מקלים בסגל עצמו. שהמותג הישראלי הזה, ובכן, יהיה טיפה יותר ישראלי.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
הבעיה האמיתית היא למה לאירופאים לא אכפת מהיורוליג?
אני מניח שרוב הישראלים שמחו שרק אוהדי מכבי אכלסו את יציעי האולם במילאנו ("שליטה מלאה של הצהוב ביציעים"). בעיני זו בדיחה עצובה, שמראה עד כמה היורוליג הוא מוסד שהפופולריות שלו מתבססת על קבוצה אחת שבכלל לא מאירופה. לפי מה שהבנתי מכבי בכלל מפסידה כסף על ההשתתפות שלה בפיינל פור, שזה דבר לא נתפס. מדובר בטורניר בלי כסף, איזה אינטרס יש בכלל לקבוצות אירופאיות להשקיע בו? הכדורסל האירופי הוא ענף מת.
אריאל  |  23.05.14
לכל התגובות