אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשיא סוזוקי ל"כלכליסט": "שיטת היבוא המקביל לא תעבוד" צילום: תומר הדר

נשיא סוזוקי ל"כלכליסט": "שיטת היבוא המקביל לא תעבוד"

טושיהירו סוזוקי סבור כי "כאשר משווק רכב במדינה מסוימת נדרשת מעורבות של היצרן. אני מאמין שמערך מכירות ושירות הם יחידה אחת שאינה ניתנת להפרדה"

20.05.2014, 17:39 | תומר הדר, יפן

"רכב אינו מוצר פשוט ונדרש עבורו שירות לאחר המכירה. רשת המכירות הקיימת של סוזוקי אינה מסוגלת להעניק שירות איכותי למוצר שאינו מותאם לשוק על ידי יצרן הרכב", כך אמר היום (ג') ל"כלכליסט" טושיהירו סוזוקי, נשיא חברת סוזוקי.  

קראו עוד בכלכליסט

טושיהירו סוזוקי, צאצא של מייסד החברה, התייחס לחוק רישוי רכב, הנדון בימים אלה בכנסת והקובע בין היתר כי בקרוב יותר יבוא של מכוניות שירכשו מסוכנים של יצרניות הרכב בחו"ל. על פי החוק, הסוכנים הוותיקים של יבואני הרכב יישאו באחריות לגבי תיקונים וקריאות תיקון של רכבים אלה, וזאת גם במקרים בהם מדובר בדגם שאינו מיועד לשיווק בארץ.

לדברי סוזוקי, "במצבים שבהם משווק רכב במדינה מסוימת נדרשת מעורבות של היצרן, ואני מאמין שמערך מכירות ושירות הם יחידה אחת שאינה ניתנת להפרדה". סוזוקי התייחס למערך המכירות הקיים של יבואנית סוזוקי, מכשירי תנועה, המונה הן מרכזי מכירה והן מרכזי שירות.

סוזוקי סלריו סוזוקי סלריו סוזוקי סלריו

עד כה, נמנעו כל יצרני הרכב היפנים מלהתייחס לחוק רישוי רכב, וזאת למרות שאיגודי יצרני הרכב האמריקאים והאירופים פנו במכתב חמור,שנחשף לראשונה ב"כלכליסט" לוועדת הכלכלה לפני כשבועיים. 

בכל הנוגע לדגמים חדשים ציין מסוזוקי, כי החברה צפויה להתמקד בדגמים קומפקטיים וקטנים, וכן ברכב שטח חדש הצפוי להחליף את הגראנד ויטארה בעוד כשנתיים. לצידם תוצג גם מכונית סדאן משפחתית חדשה המיועדת תחילה לשיווק בסין.

בשונה מן המגמה שהיתה נהוגה לפני שנים ספורות, במסגרתה השקיעו כל יצרני הרכב, כולל סוזוקי, בפיתוח רכבים חשמליים, כיום מתמקדת סוזוקי בפרויקטים שונים: "קשה לחזות אם העתיד אכן טומן פוטנציאל לרכב חשמלי", אמר סוזוקי. "המפתח הוא יצירת חשמל ורכב חשמלי אמור להפחית פליטה של Co2, אך אם החשמל מיוצר בפחם ובדלק אין לכך טעם".

נשיא החברה התייחס להחלטת ממשלת יפן לצמצם את מספר הכורים הגרעיניים המשמשים ליצירת חשמל לאחר אסון הכור בפוקושימה: "ישנן עדיין בעיות בתחום הברכב החשמלי שלא נפתרו כמו טווח ותשתית. במקום זאת אנו ממוקדים בשיפור מנועי הבעירה הפנימית, ייעול של תיבות הילוכים ומערכות דלק".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות