אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוק בארה"ב: חברות לא יוכלו לצנזר לקוחותיהן ברשת צילום: shutterstock

חוק בארה"ב: חברות לא יוכלו לצנזר לקוחותיהן ברשת

מספר חברות אמריקאיות נהגו להכניס לתקנונים שלהן סעיף שאוסר על הלקוח לתקוף אותן בביקורות מקוונות. מספר גולשים שכתבו ביקורות שכאלה אף נתבעו בידי החברות. עתה, צפוי מהלך חקיקה חדש להחזיר את חופש הביטוי ללקוח

20.05.2014, 17:02 | נמרוד צוק
הצעת חוק חדשה בקליפורניה מנסה להגן על חופש הביטוי של צרכנים שכותבים ביקורות ברשת על מוצרים ושירותים. זאת, על רקע שורה של נסיונות מצד בעלי מקצוע וחברות שזכו לסיקור שלילי באתרי אינטרנט לתבוע את מבקריהם. ההצעה אושרה בסוף השבוע על ידי המועצה המחוקקת של המדינה, והיא צריכה לעבור את אישור הסנאט והמושל לפני שתיכנס לתוקף.

קראו עוד בכלכליסט

ההצעה, אותה הגיש חבר המועצה המחוקקת ג'ון פרז מלוס אנג'לס, כוללת מספר הגנות על הצרכנים, בראשן איסור על בתי עסק להחתים לקוחות על סעיף שאוסר עליהם לפרסם ביקורות במסגרת הסכמי התקשרות. סעיפים מסוג זה נכללים בהסכמי שימוש רבים שמופיעים בעת ההרשמה לשירותים מקוונים, כאשר מרבית הצרכנים לא מודעים לכך שהם מסכימים להתחייבות כזו.

בקרוב, יוכלו תושבי קליפורניה לתקוף חברות ברשת ללא חשש מתביעה, צילום: shutterstock בקרוב, יוכלו תושבי קליפורניה לתקוף חברות ברשת ללא חשש מתביעה | צילום: shutterstock בקרוב, יוכלו תושבי קליפורניה לתקוף חברות ברשת ללא חשש מתביעה, צילום: shutterstock

כעת יידרשו בתי עסק שירצו לתבוע לקוחות שביקרו אותם בטענה להפרת חוזה להוכיח כי הלקוח חתם על ההתחייבות ביודעין ובכוונה תחילה. חברה שתנסה להסתיר סעיפים כאלו באותיות הקטנות של חוזי התקשרות תעמוד בפני קנס של עד 10,000 דולר, והחוזה ייחשב כבלתי חוקי.

מי שמתנגד לחופש הביטוי - שיקום

"אם סוחרים חושבים שיש צורך להגביל את זכויות חופש הביטוי המעוגנות בתיקון הראשון לחוקת ארה"ב, הם צריכים להגיד את זה בגלוי ובשפה ברורה", אמר פרז בראיון ללוס אנג'לס טיימס. את הצעת החוק שלו, שהוגשה בפברואר, מגבים התובע הכללי של לוס אנג'לס, שורה של עמותות הפועלות להגנת צרכנים וקבוצת הלוביסטים TechNet, שמייצגת שורה של חברות טכנולוגיה.

בין המקרים שההצעה נועדה למנוע היתה תביעה שהגיש בשנה שעברה אדם בשם רוברט לי נגד רופא שיניים בניו יורק שניסה לצנזר ביקורת שכתב עליו, תביעה שהגישה יצרנית הצעצועים KlearGear נגד זוג ממדינת יוטה שפרסם ביקורת שלילית על מוצריה באתר RipoffReport, ומכתב איום ששלחה יצרנית ציוד התקשורת Mediabridge ללקוח שקטל את מוצריה באמזון.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות