צילום: עמית שעל
הבועה הבאה
אחרי שבשנות התשעים כבש את השוק הישראלי עם הלמבדה, משקה אלכוהולי מוגז שמכר יותר ממיליון בקבוקים בשנה, אדי לויטוביץ' יושב במפעל באשדוד וחולם לשחזר את ההצלחה, הפעם עם עראק מוגז
21.05.2014, 09:19 | גלי וולוצקי
במשרדו בקומה השנייה של מפעל הגיזוז והאריזה באזור התעשייה באשדוד יושב אדי לויטוביץ', דור שני בענף המשקאות, ומחכה שהישראלים יבינו כי מה שטוב בשבילם אלה משקאות אלכוהוליים מתקתקים ומוגזים. "ישראל היא מדינה חמה, ויינות, בעיקר אדומים, כבדים מדי לשתייה כאן. יין מוגז, שהוא משהו בין בירה ליין - זה בדיוק מה שצריך לשתות כאן", הוא אומר. "תמיד יש איזה כוכב מוגז. בשנות השבעים זה היה הבוסקה האיטלקי, אחר כך הפרוסקו, הלמברוסקו, הקאוות והבריזרים".
הכוכב הבא, הוא מקווה, יהיה העראקינו - משקה עראק מוגז בטעמים (לדבריו הראשון והיחיד בעולם), שהושק בפברואר, נמכר עד כה בכמויות מבטיחות (כ־50 אלף בקבוקים), ואמור, אם התוכניות של לויטוביץ' יתממשו, להפוך ללהיט של הקיץ. נאמן לז'אנר המתוקים המוגזים, הוא עובד גם על פיתוח קוקטיילים מוכנים לשתייה שייצאו לשוק באוגוסט, ומקווה למצוא את הכוכב המוגז הבא. לאופטימיות של לויטוביץ' יש בסיס: ב־1990 הוא הוציא לשוק את הלמבדה, משקה מוגז עם תכולת אלכוהול של 4.9%, שהפך כמעט בן לילה ללהיט באולמות אירועים ולאחר מכן גם בשוק הפרטי. אותן שנים, טרום היסטריית הקאווה, היו שנות היינות המוגזים והקולרים - משקאות אלכוהוליים מוגזים. מוצרים כמו שלאגר (של יקבי אפרת), קליפ (יקבי ציון) ופנטזיה (יקבי כרמל) היו אהודים מאוד על הישראלים, שעדיין פחדו מיין וחיפשו טעמים מתוקים ופשוטים שיחליקו בקלות במורד הגרון. ההתנפלות על הלמבדה היתה היסטרית, ועד 2001 נמכרו כמיליון בקבוקי למבדה בשנה. "זה הפתיע גם אותי", אומר לויטוביץ', "לא היה קמפיין פרסומי, לא נעשה מאמץ לדחוף את המוצר. הדרישה הגיעה מלמטה, מאנשים שנתקלו בו בחתונות ובר מצוות והתלהבו. משם הדרך לחנויות היתה קצרה". לויטוביץ' עצמו לא שותה יותר מהישראלי הממוצע, "בעיקר באירועים ובימי שישי", הוא אומר. הוריו, שהיו מסיטונאי המשקאות הגדולים בדרום, לא עודדו שתייה מרובה: "כשהשתחררתי מהצבא אבא שלי ראה אותי שותה בירה והחטיף לי סטירה". המסלול שלו אל תוך ענף המשקאות שורטט מראש, והוא הצטרף לעסק המשפחתי, שנסגר ב־1989, מיד כשחזר מהטיול שאחרי הצבא.
9 תגובות לכתיבת תגובה