אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הטיסות המשיך לצמוח, אך אל על איבדה נתח שוק והגדילה הפסדים צילום: שאטרסטוק

שוק הטיסות המשיך לצמוח, אך אל על איבדה נתח שוק והגדילה הפסדים

החברה דיווחה ברבעון הראשון על נתח שוק של 33.3% לעומת 34.7% ברבעון המקביל ב-2013. ההפסד התפעולי של החברה התנפח ב-43% ועמד על 51.9 מיליון דולר. ההפסד הנקי גדל בשיעור מתון יותר של 22%

21.05.2014, 08:23 | גיל קליאן

התגברות התחרות מצד חברות הלואו קוסט והחברות הזרות המשיכו גם ברבעון הראשון לשחוק את נתח השוק של אל על. החברה דיווחה ברבעון הראשון של 2014 על נתח שוק של 33.3% לעומת נתח שוק של 34.7% ברבעון המקביל ב-2013. תוצאות הרבעון הראשון עדיין אינן כוללות את פעילות מותג הלואו קוסט החדש של החברה – UP.

שני גורמים עיקריים השפיעו לטובה על תוצאותיה של אל על – קודם כל תנועת הנוסעים בנתב"ג בטיסות הבינלאומיות שגדלה ב-8%, ובנוסף מחירי הדלק הסילוני, שירדו ב-5.6% ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה. עם זאת, בשל פעולות גידור אל על נהנתה מהפחתה בפועל של 3% במחיר הדלק, כאשר הוצאות הדלק מתוך מחזור המכירות לא הראו שינוי ניכר. 

דוד מימון מנכ"ל אל על החדש, צילום: סיון פרג דוד מימון מנכ"ל אל על החדש | צילום: סיון פרג' דוד מימון מנכ"ל אל על החדש, צילום: סיון פרג

למרות נתוני השוק החיוביים, הגברת התחרות הביאה כאמור לירידה בנתח השוק וכן לירידה של 3% במספר כרטיסי הטיסה שנמכרו. כמו כן התפוסה הממוצעת במטוסי אל על ברבעון ירדה ל-80.7% לעומת 81.7% ברבעון המקביל. נתונים אלה הובילו לירידה במכירות החברה, שעמדו על 415.4 מיליון דולר, ירידה של 3.6%.

למרות הירידה במחירי הדלק – הוצאות ההפעלה של אל על עלו, בין השאר בגלל עלייה במצבת העובדים, הוצאות תחזוקה והוצאות על אגרות. כך, הרווחיות הגולמית של החברה נשחקה מ-8.8% ברבעון הראשון של 2013 לשיעור של 4.4% בלבד ברבעון הראשון של 2014.

ההפסד התפעולי של החברה התנפח ב-43% ועמד ברבעון הראשון של 2014 על 51.9 מיליון דולר. זאת, בשל שחיקת הרווחיות הגולמית, וכן עלייה בהפרשות לחובות מסופקים ועלייה בהוצאות שכר.

ההפסד הנקי של החברה גדל בשיעור מתון יותר של 22%, וזאת בשל הטבת מס נוספת של כ-5 מיליון דולר שהחברה רשמה ברבעון הראשון של השנה. בשורה התחתונה רשמה אל על הפסד של 39.7 מיליון דולר.

פעילות אל על מוטה מאוד לעונתיות, כאשר מרבית הכנסות החברה מתרכזות ברבעון השלישי. הרבעון הראשון הוא הרבעון החלש ביותר בפעילות החברה, ובשנים האחרונות היא מציגה בו הפסדים באופן עקבי. עם זאת, ברבעון הראשון של 2014 ההפסד הזה צמח והיווה 9.5% ממכירות החברה, לעומת הפסד בשיעור 7.5% מהמכירות ברבעון הראשון של 2013.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות