אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוניליוור מוכרת את עסקי הפסטה תמורת 2.15 מיליארד דולר צילום: בלומברג

יוניליוור מוכרת את עסקי הפסטה תמורת 2.15 מיליארד דולר

זאת כחלק מתהליכי הייעול של יוניליוור ובמטרה להתמקד במוצרי טיפוח אישי המתאימים יותר ליישום תכניות ההתרחבות באסיה ובשווקים מתעוררים אחרים

22.05.2014, 12:52 | שירות כלכליסט

יוניליוור (UN) הודיעה כי תמכור את פעילות מותגיה "ראגו" ו"ברטולי" לקבוצת מיזקאן היפנית תמורת 2.15 מיליארד דולר. העסקה, הכוללת שני מפעלים בארה"ב, תסייע לביסוס פעילותה בארה"ב של מיזקאן, חברה יפנית בת 210 שנים המייצרת חומץ אורז ורטבים לסלט.  

קראו עוד בכלכליסט

עבור יונילוור, העסקה משקפת את מאמציה של התשלובת האנגלו-הולנדית לייעל את פעילותה ולהתמקד במוצרי טיפוח אישי בעלי שולי רווח גבוהים יותר המתאימים לשווקים מתעוררים במסגרת תכניותיה להתרחבות באסיה ובשווקים מתעוררים אחרים.

ראגו, חברת הרטבים לפסטות, נוסדה ב-1937 ונרכשה על-ידי יונילוור חמישים שנה לאחר מכן. החברה מייצרת את מותג רוטבי הפסטה הנמכר ביותר בארה"ב ואוחזת בכרבע מהשוק. כך על פי "יורו מוניטור". לראגו וברטולי מכירות שנתיות של למעלה מ-600 מיליון דולר, אמרה יוניליוור.

הרכישה היא צעד נוסף במאמציה של מיזקאן להרחיב את פעילותה ברחבי העולם. ב-2011 רכשה מיזקאן את ספקית פלפלי החלפיניו מארה"ב "בורדר פודס", וב-2012 רכשה הקבוצה היפנית את המותגים הבריטיים "סארסונ'ס", "הייווארדס" ו"דופרייס" הבריטיות. 

יוניליוור, צילום: בלומברג יוניליוור | צילום: בלומברג יוניליוור, צילום: בלומברג

"עסקה זו מייצגת אבן דרך חשובה באסטרטגיית הצמיחה הגלובלית שלנו. אנו בטוחים כי היא תאפשר לנו לעמוד ביעדים של גיוון והרחבה של טביעת הרגל הגלובלית שלנו" אמר בהצהרה רשמית קאזוהידה נאקאנו, מנכ"ל ויו"ר מיזקאן.

"מכירה זו מייצגת אחד מהצעדים האחרונים בארגונו מחדש של הפורטפוליו הצפון אמריקאי שלנו ומאפשר צמיחה בת-קיימא עבור יוניליוור וכן את חיזוק מיקוד החברה בפעילותה בתחום המזון", אמר קיס קרויטהוף, נשיא יוניליוור בצפון אמריקה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות