אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר החל לבדוק את רווחיות רשתות השיווק ממוצרים שבפיקוח צילום: אלעד גרשגורן

האוצר החל לבדוק את רווחיות רשתות השיווק ממוצרים שבפיקוח

כיום נמצאים בפיקוח כ-20 מוצרים הנמכרים ברשתות השיווק, בהם מוצרי חלב, לחם וביצים; בהתאם לנתונים שיתקבלו, הוועדה הבין-משרדית בראשות האוצר תציע צעדים שישמרו על רמת מחירים הוגנת

25.05.2014, 18:09 | אורנה יפת

ועדת המחירים הבין-משרדית בראשות משרד האוצר פנתה היום (א') לרשתות השיווק הקמעונאיות וביקשה מידע על העלויות והרווחים במקטע הקמעונאי, בגין מכירת מוצרים שמחירם מפוקח. כיום נמצאים בפיקוח כ-20 מוצרים הנמכרים ברשתות השיווק, בהם מוצרי חלב, לחם וביצים.  

קראו עוד בכלכליסט

במשרד האוצר מבקשים לבחון לראשונה את עלויות המקטע הקמעונאי בגין המוצרים המפוקחים, במטרה לחשוף כשלים ביחסי הסחר בין הקמעונאים לספקים שמשווקים לרשתות מוצרים שבפיקוח.

שר האוצר יאיר לפיד, צילום: ענר גרין שר האוצר יאיר לפיד | צילום: ענר גרין שר האוצר יאיר לפיד, צילום: ענר גרין

באוצר מקווים שחשיפת כשלים אלה תאפשר לוועדת המחירים להפעיל את הכלים שבסמכותה, במידה שיימצאו פערים שאינם סבירים בין מחיר הקנייה למחיר המכירה של המוצרים בפיקוח. בהתאם לממצאי הבדיקה, צפויה ועדת המחירים לנסח צעדים נדרשים שישמרו על רמת מחירים הוגנת עבור הצרכנים. כיום, המחיר לצרכן נקבע על בסיס הערכות בלבד בנוגע לעלויות רשתות השיווק.

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי "התהליך שיוצא היום לדרך הוא נדבך נוסף בתוך שורת צעדים שאנו עושים אשר נועדו להוריד את מחירי המזון. נמשיך להפוך כל אבן כדי להקל על הצרכן הישראלי".

תגיות