אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנחנו לא מחפשים תיאורטיקנים, אלא אנשים שיוכלו לגרום לדברים לקרות" צילום: אוראל כהן

"אנחנו לא מחפשים תיאורטיקנים, אלא אנשים שיוכלו לגרום לדברים לקרות"

החברה המבוקשת ביותר בישראל היא גוגל, עפ"י מדד של "כלכליסט" והמכללה למינהל. מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד אמר בכנס כי רבים רוצים לעבוד בגוגל "כי הם רוצים להשפיע לשפר את העולם וגם מחפשים סביבת עבודה בריאה, כיפית ופרודוקטיבית"

27.05.2014, 13:30 | הראל עילם

החברה המבוקשת ביותר בישראל היא גוגל – כך עולה ממדד חמישים החברות המבוקשות בישראל, של "כלכליסט" והמכללה למינהל שפורסם היום במהלך כנס מיוחד. במסגרת הפרויקט, כ-4,300 סטודנטים מכל רחבי הארץ, ערב כניסתם למעגל העבודה, דירגו את החברות שהיו הכי רוצים לעבוד בהן. 

קראו עוד בכלכליסט

ענקית החיפוש מחזיקה ב-450 עובדים בארץ, ובמשרדים מהודרים במיוחד במגדל אלקטרה בתל אביב שזכו לעניין רב וסקרנות מצד רבים. כתב "כלכליסט" מאיר אורבך שוחח עם מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד, בכנס המציג את נתוני המדד, והסביר למעסיקים הגדולים בארץ מהי הדרך למשוך את העובדים הטובים ביותר. ברנד היה העובד הראשון של גוגל בישראל.

למה כולם רוצים לעבוד בגוגל?

"אני חושב שיש שתי סיבות עיקריות. ראשית, הרצון של אנשים להשפיע והרצון שלהם לשפר את העולם – גם אם זה נשמע נאיבי. הכוונה לשפר את העולם בצורה מאוד אמיתית ומוחשית, על ידי יצירת מוצרים שעושים למיליארדי אנשים מדי יום את החיים יותר קלים ונוחים. אי אפשר להמעיט בערך זה".

ברנד ציין כי הדבר גם עולה בנתוני המחקר, השאיפה של אנשים לעשות מעבר והקורלציה בין שביעות רצון של עובדים והתפוקה והיכולת לשמר אותם. "אני תמיד חושב על פרמידת הצרכים של של הפסיכולוג אברהם מאסלו (העוסקת במניעים של אדם בחייו – ה.ע). אתה רוצה ביטחון וכלכלה, אבל אחרי זה אנשים רוצים להגיע למימוש עצמי. הם מחפשים משמעות אמיתית בעבודה".

הדבר השני, לפי ברנד, הוא סביבת העבודה עצמה: "הייתי מגדיר אותה כבריאה, כיפית ופרודוקטיבית. אנשים רוצים לחזור למשפחה ולבית שלהם, וזה טוב שכך. הראיה של החברה צריכה להיות הוליסטית וארוכת טווח. התפיסה שהעובדים יהיו במשרד כל הזמן ויאבדו את האיזון בין החיים והעבודה, היא לא בריאה. אני ממליץ לארגונים לא ללכת לכיוון הזה".

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, צילום: אוראל כהן מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל | צילום: אוראל כהן מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, צילום: אוראל כהן

מה צריך לעשות סטודנט שרוצה להתקבל לעבודה בגוגל?

"אין שטנאץ. אנחנו פונים לקהל משתמשים מאוד רחב ומגוון, ואנחנו צריכים כוח אדם רבגוני. אנחנו כן נחפש אנשים עם יכולת קוגנטיבית גבוהה, ויותר חשוב מכך, יכולת למידה. העולם משתנה בקצבים הולכים וגדלים, שהנקודה היא כבר לא מה למדת באוניברסיטה, אלא היכולת שלך כל הזמן להתעדכן.

"דבר נוסף זה היכולת הביצועית. אנחנו לא מחפשים תיאורטיקנים. אנחנו רוצים שאנשים יוכלו לגרום לדברים לקרות. אנחנו גם מחפשים יכולת לעבוד עם אנשים ולתקשר בצורה אמיתית ופתוחה, ואולי גם אפשר להגיד שהיינו רוצים אנשים שלא לוקחים הכל ברצינות".

מה צריך לקרות כדי שעוד עסקים יחשבו כמוכם ויאמצו את השיטות שלכם?

"אני לא חושב שכולם צריכים להיות אותו הדבר. יש עוד חברות מבוקשות. אני כן מציע לחברות לעשות סקרי שביעות רצון, ולראות מה מניע את העובדים שלהם. גם אנחנו כל הזמן מעדכנים ומשנים דברים על בסיס מה שהעובדים אומרים לנו. אנחנו בגוגל חברה שמאוד פריקית של דאטה, ואוהבת להסתמך על נתונים".

"צריך לזכור, במיוחד בנושא של שכר ותגמולים, זה ללא ספק חשוב, אבל צריך לזכור שהחבר'ה המוכשרים יודעים שהם יכולים להגיע למשכורת בריאה. אז הם מחפשים את הדברים שמעבר, של מימוש עצמי, של משמעות עצמית בעבודה".

אם המשכורת אינה הכל, מה כן מתמרץ את העובד?

"מה שהעובדים שלנו אומרים לנו זה שמה שמניע אותם זה היכולת להשפיע, להשמיע ולהישמע, ההזדמנות לעבוד עם אנשים מצטיינים, היכולת והחופש לחשוב בגדול. לארי (לארי פייג', מנכ"ל גוגל – ה.ע) מדבר על גדילה אקספוננציאלית. לא לחשוב איך אפשר לגדול מעט, מאיקס ל-2 איקס, אלא מאיקס ל-10 איקס.

"גם זאת נקודה מעניינת של מה הופך מקום עבודה לנחשק. אנחנו מוצאים הרבה פעמים שזה שאנחנו בוחרים משימות שנשמעות דימיוניות, כמעט בלתי אפשריות לאימפלמנטציה או קשות במיוחד. פרויקטים כמו גוגל גלאס, כמו גוגל קארס, כמו לון שרוצה לשדר אינטרנט לכפרים רחוקים באפריקה (פרויקט הבלונים הפורחים של גוגל – ה.ע)... אילו פרויקטים שנשמעים כמעט כמו מדע בדיוני אבל עם בסיס מדעי אמיתי.

"אלה הפרויקטים שיוצרים את המשיכה הכי גדולה לאנשים המצטיינים ביותר. קל לי למשוך את האנשים הכי טובים בזה שאני יוצר פרויקט כמעט בלתי אפשרי. אתה צריך למצוא את הפרויקטים שאנשים הטובים ביותר ירצו לעבוד עליהם. זה כמובן מחזיר אותנו לרצון למימוש עצמי, להשפיע וליצור פריצות דרך משמעותיות".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
כל מה שקראתי זה שקרים - גוגל ישראל בלחץ
העובדים הטובים לא רוצים לעבוד פה יותר. כן, למרות הכסף והכבוד. הם לא חוזרים אחרי ראיונות. אז כולם פה בלחץ והולכים להתראיין לתקשורת. האמת, מצטער שהתחלתי לעבוד כאן. הכל כאן כאילו מכנית ואז אתה מגלה שאתה חי בבידוד ולאט לאט מכניסים אותך ללחץ היסטרי. ואז אין חיים. כמו שאמרת: ״לא מחפשים עובדים שלוקחים הכל ברצינות״. אז הנה, אני מזמן כבר לא לוקח אותך ברצינות.
קשקשני , יגאל אלון  |  27.05.14