אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פלח השוק של אנדרואיד ממשיך לגדול באירופה, ארה"ב וסין

פלח השוק של אנדרואיד ממשיך לגדול באירופה, ארה"ב וסין

לפי נתוני חברת המחקר קנטר, תפוצת מערכת ההפעלה של גוגל למכשירים ניידים המשיכה לתפוח ברוב שווקי העולם הראשון גם ברבעון האחרון. המערכות המתחרות, iOS של אפל ו-ווינדוס פון של מיקרוסופט מראות ביצועים מעורבים

27.05.2014, 17:27 | רפאל קאהאן

מחקר שוק מערכות ההפעלה למכשירים ניידים של חברת המחקר קנטר פורסם אתמול (ב') ותוצאותיו יכולות לגרום לפרנסי גוגל לחייך מאוזן לאוזן. תוצאות המחקר מראים על עלייה חדה בתפוצת אנדרואיד בשלל שווקים שעד לאחרונה הציגו מכירות חזקות של מוצרי אפל ובלקברי.

קראו עוד בכלכליסט

על פי המחקר גוגל צברה משתמשים חדשים בכמויות נכבדות בשנה האחרונה באירופה, סין ובעיקר בארה"ב. השוק האמריקאי מפנה עורף לאפל עם ירידה של 6.8%, זאת לאחר תקופה ארוכה בה נתח השוק שלה הגיע כמעט ל-45%. אנדרואיד לעומת זאת זכתה לעלייה של כ-7%, ונתח השוק שלה מגרד את ה-60% מלמטה.

צבא האנדרואיד משתלט על העולם?, מקור: etradesupply צבא האנדרואיד משתלט על העולם? | מקור: etradesupply צבא האנדרואיד משתלט על העולם?, מקור: etradesupply

השוק האמריקאי מהווה את אחד מהמטרות העיקריות של גוגל. כחברת פרסום שנסמכת על מידע שנכרה מהמשתמשים, עלייה במידע איכותי ממשתמשים בארה"ב מגדיל את נתח ההכנסות שלה בצורה חדה. עד כה, שוק זה היה נאמן באופן קיצוני לאפל, אך לא עוד. גם בלקברי הראתה שיפור מזערי ומכפילה את נתח השוק הזניח שלה.

הסיבה להצטמקות חלקה של אפל בארה"ב אינה ברורה, אך יכול להיות שקשורה לאיכות מכשירי האנדרואיד בתמורה שלהם ביחס למחיר. שורה של מכשירי אנדרואיד שהושקו בשנה האחרונה על ידי מוטורולה (מוטו G ו-E), גוגל (סדרת הנקסוס) ויצרניות סיניות ואמריקאיות כגון Blu, הראו לצרכן האמריקאי שניתן לקבל מכשיר איכותי במחיר הנמוך בהרבה ממחירי הפרימיום של אפל.

באירופה יותר סקפטים כלפי גוגל

גם השוק האירופי מראה שיפור בביצועי אנדרואיד, אך רק בשווקים מסויימים כגון גרמניה, איטליה ובריטניה ובמספרים פחות מרשימים מאשר בארה"ב. בצרפת וספרד אנדרואיד אף רושמת ירידה על חשבון ווינדוס פון ו-iOS. בכלל, ווינדוס פון מראה עלייה מרשימה בתפוצה שלה בכל ארצות אירופה - המערכת של מיקרוסופט מתהדרת בקפיצה של 1.6 נקודות, מ-6.9% ל-8.4%, מה שבמספרים יחסיים מתרגם לעלייה של כ-20% בשנה בסך נתח השוק שלה.

נוקיה 520 - להיט באירופה, צילום: ניצן סדן נוקיה 520 - להיט באירופה | צילום: ניצן סדן נוקיה 520 - להיט באירופה, צילום: ניצן סדן

הפופולריות של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט קשורה באופן ישיר להצלחה לה זוכים סמארטפוני נוקיה ובעיקר דגם 520 בפלח השוק של המכשירים המוזלים. המחיר האגרסיבי כמו גם ההזדהות של האירופים עם המותג נוקיה, שלמרות שנקנה על ידי חברה אמריקאית, עדיין מרגיש כאירופי למהדרין בהחלט סייעו לכך.

המפסידה הגדולה היא בלקברי, שמכשיריה הולכים ונעלמים מאירופה, שהייתה אחד השווקים היחידים בה הייתה עוד עדנה מסויימת למוצריה של היצרנית הקנדית. אפל מצליחה לשמור על נתח השוק שלה ואף להגדיל אותו באופן מזערי מ-17.2% ל-17.5%, בעיקר תודות למכירות בצרפת, ספרד ובריטניה.

סין, אוסטרליה ויפן: ביצועים מעורבים

 

שווקי אסיה הגדולים אינם אחידים מבחינתה של גוגל. סין, כרגיל, מראה על עלייה בתפוצתה של אנדרואיד מכל הסיבות הברורות - מכשירים זולים המיוצרים בסין, תפוצה רחבה של אפליקציות מקומיות וכמובן הזדהות עם המותגים הסיניים. אך ביפן ובאוסטרליה המצב אינו לטובתה. אמנם מבחינה מספרית, אין אלו שווקים המשתווים לזה של סין, אך יש לזכור כי מבחינת איכות ההכנסות הם מהווים מקור חשוב.

השוק היפני ממשיך לשמור אמונים לאייפון, צילום: בלומברג השוק היפני ממשיך לשמור אמונים לאייפון | צילום: בלומברג השוק היפני ממשיך לשמור אמונים לאייפון, צילום: בלומברג

המצב של גוגל ביפן הוא המדאיג ביותר מבחינתה. נתח השוק של אפל ביפן היה מאז ומעולם גבוה מאוד, אפילו יותר מאשר בארה"ב. אך בשנה האחרונה הצליחה אפל בפעם הראשונה מזה זמ רב להשתלט הלכה למעשה על נתח השוק של המכשירים הניידים במדינה מפותחת. iOS שולטת כיום על יותר מ-55% מהשוק היפני, זאת כאשר מכשירי האנדרואיד הראו ירידה בתפוצה. אך ניתוח יותר מדוייק של הנתונים מראה שאפל הרוויחה בעיקר מהיעלמות פלח מערכות ההפעלה הקנייניות כגון מכשירי סוני-אריקסון (ז"ל), נוקיה ודומותיהן.

הצרכן היפני מראה העדפה ברורה לשדרוג מכשירים ישנים לאלה של אפל - זאת למרות שכל היצרניות היפניות כגון: סוני, סניו, שארפ ו-NEC מייצרות מכשירים על טהרת האנדרואיד. כנראה שגאוות היחידה היפנית כבר אינה כשהייתה אם אלה מעדיפים מוצרים של יצרן גייג'ין (זר) על אלה של יצרניות מקומיות.

אוסטרליה מראה גם היא נאמנות לאפל ומעניקה לחברה עלייה של 2% בנתח השוק, מ-28.1% ל-30.1%. כל זאת על חשבון אנדרואיד שמאבדת יותר מ-3% ביחס לשנה שעברה. מיקרוסופט מסתמנת כאלטרנטיבה פופולרית באוסטרליה, כאשר היא מעלה את נתח השוק מ-5% ל-6.7%, קפיצה שמקבילה לעלייה של כ-20% בתפוצה מבחינה אבסולוטית. גם בלקברי זוכה לעלייה קלה בנתח השוק ומצליחה להוסיף 0.3%, עלייה של יותר מ-30% בתפוצה שלה ביבשת הדרומית. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות