אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בית קברות לכלי רכב: לאן נוסעות המכוניות החדשות שלא נמכרות?

בית קברות לכלי רכב: לאן נוסעות המכוניות החדשות שלא נמכרות?

נמלי ים בספרד, חניונים ענקיים בבריטניה ואפילו מסלולי טיסה ברוסיה. כולם הפכו לחניוני ענק למכוניות חדשות שאין להן דרישה. צפו בתמונות

27.05.2014, 22:41 | שירות כלכליסט

אנשים כבר לא קונים מכוניות חדשות. טוב, הם כן קונים אבל לא באותו היקף כמו בעבר. בעקבות זאת, יש כיום יותר מכוניות מאשר אנשים המתגוררים על כדור הארץ. לפי ההערכות, ישנם כיום בעולם מספר מוערך של 10 מיליארד מכוניות הראויות לעלות על הכביש.

מיליוני מכוניות חדשות שלא נמכרו פשוט חונות במסלולים ובחניונים ברחבי העולם. שם הן נשארות, אך מבלי לזכות לטיפולי התחזוקה הנחוצים הן נשחקות לאיטן.

המצבורים האלה של מכוניות שלא נמכרו הולכים וגדלים בכל יום. עד כדי כך שאוזל המקום להחנות את המכוניות החדשות, ולכן יש צורך לקנות עוד דונמים של קרקעות כדי לאחסן אותן.

כמעט בכל מדינה ברחבי העולם ניתן למצוא את ה"חניונים" האלה שמלאים במכוניות שלא נמכרו. למקרה שחשדתם, אז התמונות המצורפות לא עברו ריטוש או פוטושופ, אלא מדובר בצילומים אמיתיים לגמרי.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: מכוניות חדשות אך נטושות (8 תמונות)

קשה אמנם להאמין שיש כל כך הרבה מכוניות שלא נמכרו בעולם, אך זו האמת לאמיתה. חמור מכך, מספר המכוניות שלא נמכרו רק עולה בכל יום שעובר.

תעשיית הרכב לעולם לא תסכים למכור את כל המכוניות העודפות הללו בהנחות משמעותיות רק כדי להיפטר מהן, שכן החברות כן מעוניינות להרוויח עליהן. ולכן אם הן יסכימו למכור את המכוניות תמורת כמה אלפי דולרים בלבד, אז הצרכנים לא יסכימו יותר לשלם את הסכומים הגבוהים עבור מכוניות חדשות, וכך שוב יישארו לא מעט מכוניות שלא הצליחו להימכר. זה מעין מלכוד 22.

יתרה מזאת, תעשיית הרכב אינה יכולה להפסיק לייצר מכוניות חדשות, כיוון שאז תצטרך לסגור מפעלים ולפטר עשרות אלפי עובדים, פעולות שיעמיקו אף יותר את המיתון. בנוסף, אפקט הדומינו יתגלה כהרה אסון, שכן יצרני הפלדה לא יוכלו למכור את הפלדה שלהם. כל עשרות אלפי המקומות שבהם מייצרים את חלקי המכוניות יושפעו גם כן לשלילה. הכלכלה העולמית עשויה להיעצר כמעט לגמרי.

חלק מיצרניות המכוניות, ביניהן ג'נרל מוטורס וקדילאק, העבירו את הייצור לסין. המכוניות נשלחות חזרה מאוחסנות בתוך מכולות, שמפורקות בנמלים. אולם הם לא מאטים את הייצוא לארה"ב, על אף שקצב המכירות לא עומד בציפיות. במקביל, החניונים בסין מתמלאים במכוניות אמריקאיות חדשות. הרי מרבית הסינים אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות את המכוניות הללו בשכר הזעום שהם מרוויחים, כך שהמכוניות יישארו שם עד שהכלכלה האמריקאית תשתפר...תהליך שעשוי לקחת כמה שנות דור.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



46 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

44.
זה לעולם לא יעבוד...
קו ייצור סטנדרטי מוציא מכונית כל 55 שניות!! במפעל יש מינימום 2 קווים (גם בשביל גיבוי) לרוב 4-8 קווים!! זה אומר כל 10 שניות מכונית מכל מפעל. בכל מדינה באירופה יש כ-5 מפעלים... אין מצב שזה יימכר אי פעם. אלא מה, חברות הרכב מקבלות מענקים להקים מפעלים במקומות ללא עבודה, עכשיו אי אפשר לסגור כי זה ייצור אבטלה, עלות מכונית שיורדת מפס ייצור כ-5000 דולר, אז עדף להמשיך לייצר ולתת למעגל השקר להמשיך להתגלגל......
עופר , שם  |  31.05.14
לכל התגובות