אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השעון מתקתק: מידע מהאינטרפול מעכב את מכירת כלל לסינים

בלעדי לכלכליסט

השעון מתקתק: מידע מהאינטרפול מעכב את מכירת כלל לסינים

משרד האוצר פנה לארגון הבינלאומי כדי לקבל מידע על המשקיעים. מחר הוא היום האחרון להפקדת 150 מיליון שקל על ידי הסינים כמקדמה לעסקה

28.05.2014, 06:43 | רחלי בינדמן

אחת הסיבות המרכזיות לעיכוב מצד המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, של מתן היתר השליטה בכלל ביטוח (הנשלטת על ידי קונצרן אי.די.בי) לקבוצת המשקיעים הסינים – טמון במידע מהאינטרפול.

קראו עוד בכלכליסט

משרד האוצר פנה לאינטרפול במסגרת הליך בדיקת הנאותות שהוא מבצע על קבוצת המשקיעים הסינית בראשות לי הייפנג, שמבקשת לרכוש את השליטה (32%) בכלל ביטוח.

מדובר בנוהל שגרתי שמבצע אגף שוק ההון באוצר לגופים המבקשים לקבל היתר שליטה בחברות תחת פיקוח האגף. המטרה היא לבדוק שלמשקיעים אין רקע פלילי או בעייתי אחר שעלול לגרום לאוצר להימנע מלהעניק להם את היתר השליטה.

קיימת חשיבות גדולה לזהות בעל שליטה בחברת ביטוח, שאמונה על עשרות מיליארדי שקלים של כספי חוסכים ומבוטחים וצריכה לעמוד בדרישות הון מחמירות מצד הפיקוח. כך, במצבים בהם ההון העצמי של חברת הביטוח מתכווץ, המפקח עשוי לדרוש מבעלי השליטה להזרים כסף כדי להבטיח את יציבות החברה לטובת המבוטחים. בנוסף, על המפקח להבטיח שבעל השליטה לא "יחלוב" את החברה דרך משיכת דיבידנדים מוגזמת, עסקאות בעלי עניין מפוקפקות ומשיכת שכר גבוה לבכירים שימנה.

איזי כהן, מנכ"ל כלל. הדדליין מתקרב, צילום: אריאל בשור איזי כהן, מנכ"ל כלל. הדדליין מתקרב | צילום: אריאל בשור איזי כהן, מנכ"ל כלל. הדדליין מתקרב, צילום: אריאל בשור

מחר הוא היום האחרון שבו תוכל קבוצת המשקיעים לשמור על זכותה לרכוש את כלל, באמצעות הפקדת 150 מיליון שקל בחשבון נאמנות כמקדמה על חשבון התמורה העתידית. אחרת תאבד את הבלעדיות שהיא מחזיקה לרכישת השליטה. אם המפקחת לא תאשר את העסקה עד 20 ביוני או שהשלמתה לא תתרחש עד 3 ביולי – הסינים יאבדו את כספי המקדמה.

השבוע חשף "כלכליסט" כי הסינים הבהירו לסלינגר ולבעלי השליטה באי.די.בי שאין בכוונתם להפקיד את הסכום הנוסף בנאמנות ולסכן את כספי הפיקדון, אלא אם יקבלו אינדיקציה ברורה מסלינגר לאישור העסקה. מבחינתם, אינדיקציה כזו אמורה להיות בטיוטת היתר או אמירה בעל פה שהמפקחת קרובה להשלמת הבדיקה.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
סינים זה לא אמריקאים !
הריצה אחרי הכסף מעבירה טייקונים על דעתם !. תארו לכם שהרגולטור יקבע שמחיר הקוטג' יהיה 4 ש"ח, או יקבע תקנות מסויימות בתחום הביטוח והקביעות לא ימצאו חן בעיני בעלות השליטה הסיניות ולפתע מקבל רוה"מ טלפון ממשרד החוץ הסיני שאם לא... אזי ביקורו הקרוב בסין יידחה למועד אחר שיסוכם בעתיד. או שכשיגיע לסין אז למקבילו הסיני תהייה שפעת והם לא יוכלו להיפגש או שסתם יבריז לרוה"מ כי אין לו זמן. מה יקרה אז למחיר הקוטג' ? או לתקנות הביטוח ?. אני רוצה להפנות את הלב לכך שאל על שהיא חברה קטנה וזניחה בשוק חברות התעופה העולמי עם פחות מ - 50 מטוסים לא קונה מטוסים מאף חברה אחרת אלא רק מבואינג (ושלא יספרו שהם יודעים הכי טוב איזה מטוס הכי טוב). לעומתה חברת התעופה של איחוד האמירויות הערביות אמירייטס, (החברה הטובה ביותר בעולם !) המחזיקה ב - 370 מטוסים קונה גם בואינג וגם אירבוס. והיא לא היחידה. גם החברה הלאומית של שכנתנו ממזרח, הרויאל ג'ורדניין מטיסה אירבוס למרות שירדן תלויה בארה"ב לא םחות מישראל. אז כדאי שכולם יבינו מה יהיה כאשר כל תחומי החיים יהיו בשליטה או לפחות השפעה חזקה מאוד של שחקן מפתח סיני, ומדובר גם בכבישים, רכבות, ועוד ראו הוזהרתם
אדר  |  28.05.14
1.
לא יכול להיות שהאינטרפול עובדים כמו עבדי הנמל
הרי ברור שהסינים לא יפקידו 150 מיליון , מה הם מטומטמים ? לסכן 150מיליון ולבנות על בירוקרטיה ישראלית ... כנושה אחזקות אין לי בעיה לקבל מניות אידיבי פיתוח במקום מזומן כי אני מאמין מאוד בחברה הזו שתאחד מטה עם דסק"ש ותנפיק את אדמה השנה ותציף ערך להשקעה. אבל לא מתקבל על הדעת !!!!שעסקה תיפול בגלל שלא הספיקו לגברת סלינגר עשרה חודשים לבדיקת נאותות חלם !!!!!!!
רן  |  28.05.14