אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבעון שחור למגה עם הפסד של 22 מיליון שקל צילום: גיל קליאן

רבעון שחור למגה עם הפסד של 22 מיליון שקל

סניפים שהסבו למגה רווח של 5.2 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד עברו להפסד של 9.3 מיליון שקל השנה. אלה שמיועדים למכירה או להסבה הפסידו 12.8 מיליון שקל

28.05.2014, 08:35 | נורית קדוש

התוכנית האסטרטגית לשיקום רשת מגה קמעונאות מקבוצת אלון רבוע כחול, לא מצליחה למנוע מעבר של הרשת להפסד של עשרות מיליוני שקלים. בסיכום הרבעון הראשון, רשמו תוצאות מגזר הקמעונאות מגה הפסד בגובה 22 מיליון שקל לעומת הפסד של 8.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לא רק שההפסד במגה העמיק, אלא שגם הסניפים שברבעון המקביל אשתקד הסבו לרשת רווח בגובה 5.2 מיליון שקל, עברו ברבעון החולף להפסד בגובה 9.3 מיליון שקל.

מוטי קרן מנכ"ל מגה מוטי קרן מנכ"ל מגה מוטי קרן מנכ"ל מגה

הפרדה וקוץ בה

לראשונה יצרה הרשת בדו"חותיה הכספיים הפרדה בין הסניפים שצפויים להימכר או לעבור שינוי לפורמט אחר, לבין הסניפים שאותם היא מבקשת להמשיך להפעיל. באמצעות הפרדה זו, החברה יכלה להתייחס בדיווח הכללי לתוצאות הסניפים שבכוונתה להמשיך להפעיל ובאמצעותם להציג רווח תפעולי בגובה 3.2 מיליון שקל שהיווה 0.24% מהמחזור. גם נתון זה משקף צניחה של 69% ברווח התפעולי של מגה ביחס לרבעון המקביל.

ההפרדה שערכה רבוע כחול מאפשרת הצצה למצבה של הרשת ברבעון הנוכחי ביחס לרבעון המקביל אשתקד על פי חלוקה זו. מכירות כלל סניפי מגה הסתכמו ברבעון החולף ב־1.4 מיליארד שקל על פי החלוקה הבאה: 1.3 מיליארד שקל מהסניפים שאותם תמשיך מגה להפעיל, ועוד 86.94 מיליון שקל הכנסות הסניפים שהוחלט על הפסקת פעילותם במתכונת הנוכחית. זאת לעומת 1.6 מיליארד שקל הכנסות ברבעון המקביל אשתקד שנחלקו בין 1.5 מיליארד שקל מהסניפים שיישארו, ועוד 115.4 מיליון שקל מהסניפים שיועדו להימכר.

הרווח הגולמי מהסניפים שיישארו תחת מגה ירד ב־8.6% והסתכם ב־353 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות של סניפים אלו עומד על 26.6% לעומת 25.5% אשתקד. זאת לעומת 22% רווחיות גולמית בסניפים המיועדים למכירה לעומת 17.9% שאפיינו את אותם סניפים אשתקד.

על אף הרווחיות הגולמית הגבוהה בהשוואה לרשתות הפרטיות המתנהלות סביב 22% רווחיות תפעולית, תוצאות מגה מסתכמות בהפסד אשר מעמיק מאז הרבעון המקביל. הסניפים המיועדים למכירה הסבו 12.8 מיליון שקל הפסד, בדומה לגובה ההפסד שיוחס להם ברבעון המקביל אשתקד בגובה 13.4 מיליון שקל. אלא שבעוד שברבעון הראשון אשתקד הסבו שאר הסניפים רווח בגובה 5.2 מיליון שקל, ברבעון החולף המגמה התהפכה ואותם סניפים הסבו הפסד בגובה 9.3 מיליון שקל. במגה הסבירו את תוצאות המגזר בהוצאות חד פעמיות שנבעו מסגירת והסבת סניפים. רבוע כחול הסבירה כי ההחלטה להציג את תוצאות הסניפים שהוחלט על הפסקת פעילותם במתכונת הנוכחית בנפרד היא "מכיוון שמקבל ההחלטות הראשי בחברה בוחן את מגזר הסופרמרקטים ללא סניפים אלו".

השינוי לא הגיע

הקשיים שעמם מתמודדת מגה בתחרות העזה השוררת בשוק קמעונאות המזון הובילו לירידה מתמשכת במכירות וברווחיות החברה. לפני כשנה וחצי מונה מוטי קרן לתפקיד המנכ"ל במקום זאב וורמברנד, וכחצי שנה לאחר כניסתו לתפקיד הציג אסטרטגיה חדשה שהיתה צפויה להעביר את מגה לרווחיות. זאת באמצעות צמצום פורמט הדיסקאונט ל־20 סניפים תחת מותג חדש בשם YOU תוך מחיקת המותג מגה בול, לצד חיזוק הרשת העירונית מגה בעיר באמצעות הוזלת מחירים. בשנתו הראשונה של קרן הסתכמו מכירות מגה ב־5.9 מיליארד שקל, ומקורם של 425 מיליון שקל מהסכום היו הסניפים שהוחלט על הפסקת פעילותם במתכונת הנוכחית. מכירות הרבעון הנוכחי משקפות מכירות שנתיות בגובה 5.2 מיליארד שקל בלבד למגה.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
ככה לא מעבירים את מגה לפסים של רווחיות
ראשית - מביאים יועצים יקרים מחו"ל, אח"כ בונים תוכנית אסטרטגית מזהירה (לכאורה) ולאחר מכן- מגייסים את כל המקורבים, פליטי "יוניליוור" וחברים מהעבר של המנכ"ל מוטי קרן, משנים מבנה ארגוני- מוסיפים חטיבות ועוד מנהלים ומשחררים אחרים- עובדים הרי אסור , כי יש הסכמים, כך שסניפים שנסגרים רק מעמיסים עלויות על אלו שקיימים......עושים פעולות נקודתיות בומבסטיות מבחינה הצהרתית (מורידים מחירים....ל- 1,000). הציבור לא מטומטם- וכך קורה שאי אפשר להגיע לתכנית אסטרטגית- אם באופק קצר - נכשלים כישלון חרוץ....זה לא עובד וזו המכשלה של האסטרטגיה. הטווח הקצר. אז נבהלים ושוב מורידים מחירים והציבור מבין שזו בהלה וגם המתחרים....והדרך לאבדון קרבה. עד סוף השנה ינופנף המנכ"ל היהיר והנבוב- מר מוטי קרן מעל כיסאו. בדוק.
יורם אביגד , מרכז  |  02.06.14
15.
הנהלה בכירה כשלון חרוץ
עשרות של מליונים שילם מוטי קרן לחברת הייעוץ הבינלאומית מתוך הקופה המתרוקנת. המנכ"ל הנ"ל שילם על מנת שיאמרו לו כמה הוא מקצועי ויתחנפו אליו נוצרו מאות תפקידים ותקנים במטה מיותרים ו"יקרים" נוספו עשרות מנהלים ומנהלות בכירים אשר עלות שכרם מרקיעה שחקים מקצתם של בכירים אלו נכשלו בתפקידם הקודם במקום עבודתם, עובדה אשר לא הניעה את המנכ"ל מלמנותם לתפקידם זה, שהרי הם מקורבים אליו. מר קרן מאחר וכל החכמה מצויה אצלך, אנו רוצים לראות תוצאות מיידית, ולא ! הסק מסקנות אישיות...
דפנה , ראש העין  |  01.06.14
14.
אסטרטגיה כושלת וניהול בכיר ברמה נמוכה מובילים לקריסה
המנכ"ל מוטי השיק תוכנית אסטרטגית לאחר שחברת ייעוץ בנלאומית בחנה את החברה לעומק. אחרוני המנהליםה טובים במטה עזבו ובמקומם נכנסו למנהלים ברמה נמוכה שבעיקר עסוקים בלהעסיק אחד את השני הוקם אגף שרשרת אספקה בעלות של מיליוני שקלים, גוייסו עשרות עובדים מקורבים (כמובן שלא קידמו אף עובד מתוך הרשת) ומה התוצאה? קריסה... כואב הלב על העובדים ברצפת המכירה שנותנים את הנשמה וימצאו את עצמם עוד מעט מובטלים.
נחי , שרון  |  01.06.14
לכל התגובות