אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ייקובס קוראת תיגר על קפסולות נספרסו

בלעדי לכלכליסט

ג'ייקובס קוראת תיגר על קפסולות נספרסו

מונדליז (לשעבר קראפט) צפויה להיכנס לשוק הישראלי באמצעות קפסולות קפה שישווקו תחת המותג ג'ייקובס. כך היא תצטרף לשטראוס ולאילן'ס בתחרות מול נספרסו. הקפסולות של ג'ייקובס הושקו באירופה בפברואר, והחברה תתאים אותן לחיך הישראלי

01.06.2014, 07:04 | אורנה יפת

תחרות נוספת למותג מכונות הקפה נספרסו: ל"כלכליסט" נודע כי חברת המזון מונדליז ישראל (לשעבר קראפט) צפויה להיכנס לשוק הקפסולות בארץ עם קפסולות תואמות נספרסו תחת המותג ג'ייקובס. הכניסה לא תהיה מיידית וצפויה להתרחש בתוך כשנה וחצי עד שנתיים.

קראו עוד בכלכליסט

הכניסה לתחום קפסולות הקפה תואמת את האסטרטגיה העסקית של מונדליז ישראל, שמשקיעה במותג הקפה ג'ייקובס (לצד ההשקעה השיווקית במותגים מילקה ואוראו). כיום ג'ייקובס פועל בקטגוריות של קפה מיובש בהקפאה, שם הוא נחשב למותג מוביל לצד טייסטר'ס צ'ויס, ובקטגוריית הקפה השחור, שם הוא מתקשה לצבור נתחי שוק משמעותיים בשל עוצמתו של קפה טורקי עלית. כניסתה העתידית של מונדליז לקטגוריה תגביר את התחרות שקמה לנסטלה, החברה שהמציאה את הקטגוריה ובנתה את המותג נספרסו.

ניר איצקוביץ ניר איצקוביץ' מנכ"ל מונדליז ישראל | צילום: יוסי וקנין ניר איצקוביץ

מודל מכירה שונה

באירופה משווקת מונדליז קפסולות תחת המותג ג'ייקובס שמתאימות לשימוש במכונות של נספרסו שבבעלות נסטלה העולמית. מונדליז העולמית השיקה לראשונה את הקפסולות של ג'ייקובס בפברואר השנה, לאחר שפג תוקפו של אחד הפטנטים הרשומים של נספרסו. נספרסו, בניסיון להילחם בהעתקת הקפסולות מתוצרתה, ביצעה שינוי במכונות החדשות שמקשה על שימוש בקפסולה אחרת, ובמונדליז מנסים כעת להתאים את הקפסולה לשינוי שנעשה במכונות. לישראל טרם נכנסו הקפסולות של ג'ייקובס מכיוון שטעמן אינו תואם לטעם הצרכן הישראלי, ובחברה פועלים לבצע את ההתאמות הנדרשות לפני שייכנסו לארץ.

הפלטפורמה של מונדליז כספק היא מכירה אך ורק דרך רשתות השיווק ולא מכירה ישירה לצרכן או באמצעות חנויות ייעודיות, כפי שפועל המודל של נספרסו. על כן כניסה לתחום הקפסולות מעשירה את פורטפוליו המוצרים של מונדליז ומחזקת את כוחו של המותג ג'ייקובס, שנחשב מבחינתה לאחד ממותגי הליבה בארץ.

אריזת הקפסולות של ג אריזת הקפסולות של ג'ייקובס אריזת הקפסולות של ג

המכונות לא יגיעו לארץ

מונדליז העולמית משווקת בעולם מכונות קפה ביתיות תחת השם TASSIMO, שמייצרת עבורה יצרנית מוצרי החשמל בוש. לפני שנה יצאה מונדליז בהשקה מחודשת למכונות והן נמכרות באירופה תחת אותו שם מותג. ככל הנראה מכונות הקפה של החברה לא יגיעו לישראל, מכיוון ששם המותג אינו מוכר בארץ ואין לו ערך מוסף מול מותג חזק כמו נספרסו. בנוסף, כניסה לתחום מוצרי החשמל תדרוש מהחברה היערכות שונה.

בשנה וחצי האחרונות הפכה קטגוריית מכונות האספרסו לתחרותית כששטראוס השיקה קפסולות תחת השם עלית, וכשרשת בתי הקפה אילן'ס השיקה אף היא קפסולות תחת שם המותג שלה. ב־2012 נכנסה לשוק מכונות הקפה והקפסולות גם שופרסל עם המותג קרמסו של חברת מיגרוס - אך עד היום תחום זה נכשל בשופרסל, והיא נאחזת בו בעיקר בשל העובדה שאם תוותר עליו, ייצור הדבר בעיה בקרב לקוחות שרכשו את המכונות, שכן הקפסולות של קרמסו נמכרות אך ורק בשופרסל.

שוק הקפה לצריכה ביתית מגלגל כמיליארד שקל בשנה. מרבית המכירות, ובעיקר הרווחיות בענף, נובעות ממכירות של קפסולות. נספרסו שולטת בשוק, ומנכ"ל החברה בארץ משה מרי אמר לאחרונה ל"כלכליסט" כי למרות כניסת המתחרות החברה מציגה צמיחה דו־ספרתית מדי שנה. במונדליז ישראל אישרה את הידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
ניסיתי את כל הקפסולות - אף אחת לא מתקרבת לקפה
הקמרוני שקניתי באייביי ושעלה לי, כולל קליה, 80 שקלים לקילו - 56 אגורות למנת אספרסו מטורפת באיכותה. להבדיל מהקפסולות שרק יוצרות עוד זיהום לשם ייצורן והופכות לאשפה לאחר השימוש - הקפה שלי לא התחיל דרכו בתוך פלסטיק ולאחר שנחלט הוא ממשיך להחזיר לי אהבה ומדשן לי את הגינה (במיוחד את עץ האגס, שאפילו חזר להניב פרי)...
שמוריק  |  04.06.14
לכל התגובות