אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לנובו שוקלת לפתוח מחדש את מוטורולה מוביליטי ישראל צילום: בלומברג

מיוחד לכלכליסט

לנובו שוקלת לפתוח מחדש את מוטורולה מוביליטי ישראל

סמנכ"ל המובייל של לנובו ליו ג'ון חושף בראיון ל"כלכליסט" שירצה לחדש בישראל את הפעילות שסגרה מוטורולה לפני שנרכשה מידי גוגל. החברה צפויה לשווק את מוצרי מוטורולה כמכשירי יוקרה בשווקים מערביים

01.06.2014, 12:22 | הראל עילם, בייג'ינג

"אני לא חושב שצריך היה לסגור את המרכז בישראל ומרכזים אחרים בעולם. אנחנו בהחלט חושבים להתרחב שוב לשווקים הקודמים של מוטורולה", אמר ל"כלכליסט" ליו ג'ון סמנכ"ל המובייל של לנובו.

קראו עוד בכלכליסט

החברה רכשה בתחילת השנה את מוטורולה מוביליטי מידי גוגל, לאחר שזו קנתה את החברה מידי מוטורולה באוגוסט 2011. כמה חודשים לאחר הרכישה סגרה גוגל עשרות מרכזי מחקר, מכירות ושיווק של מוטורולה מסביב לעולם - כולל בישראל - ועכשיו, כאמור, שוקלת לנובו לחזור לפעילות בארץ.

ליו ג ליו ג'ון, סמנכ"ל המובייל של לנובו ליו ג

למרות הרצון לחדש את הפעילות מודה ליו שמוצרי המובייל של לנובו ומוטורולה לא יימכרו בעתיד הקרוב בצורה רשמית בישראל. לדבריו, ישראל תהיה אחד מהשווקים שאליהם תיכנס לנובו רק כמה חודשים לאחר השלמת העסקה - צעד שיכול בעצמו לקחת חודשים אחדים.

"נמשיך להפעיל את המותג לנובו במובייל בשווקים מתפתחים, ואת מוטורולה נדחף בשווקים מפותחים תחת מיתוג של מוצרים יוקרתיים יותר", אמר ל"כלכליסט". "אחרי רכישת מוטורולה לא יהיה דבר שיעצור את הכניסה שלנו למערב. אנחנו נהיה שחקן גלובלי".

סמארטפון מוטורולה RAZR i, צילום: ניצן סדן סמארטפון מוטורולה RAZR i | צילום: ניצן סדן סמארטפון מוטורולה RAZR i, צילום: ניצן סדן

הטענה היא שרק סמסונג ואפל מרוויחות בשוק המובייל, וכל האחרות מפסידות. למה אתם מנסים להיכנס לשוק הזה?

"אנחנו מאוד רווחיים בתחום המובייל. נכון שהשוק המערבי מאוד מאתגר, אבל יש עדיין הזדמנויות בתחומים שונים".

רכישת מוטורולה מכניסה אתכם לתחום המחשוב הלביש, עם השעון החכם מוטו 360.

"אנחנו אופטימיים לגבי התחום. יש לנו הרבה פיתוחים משלנו במעבדות לנובו, ונכריז על עוד מוצרים כבר בתערוכת CES הבאה (תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם - ה"ע)".

המתחרות המקומיות שלכם בסין לא היו צריכות לרכוש חברה כמו מוטורולה כדי להיכנס למערב. אז למה להוציא על כך מיליארדי דולרים?

"חואווי ו-ZTE נמצאות בשוק הבינלאומי הרבה לפנינו, אבל מבחינת קצב צמיחה הפוטנציאל שלנו גדול הרבה יותר. התחרות היא על מהירות, על מי יביא את הטכנולוגיה הכי מתקדמת לשוק הכי מהר. בסין עצמה יש לנו הרבה מתחרים. זה שוק מבוקש מאוד שמהווה שליש מכל השוק העולמי. הייתי אומר שבסין סמסונג היא המתחרה הכי חזקה שלנו".

הכתב היה אורח לנובו בסין

תגיות