אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח: פפסיקו היא נותנת החסות הגדולה בארצות הברית צילום: בלומברג

דו"ח: פפסיקו היא נותנת החסות הגדולה בארצות הברית

חברת המזון הוציאה יותר מ-350 מיליון דולר על חסויות לספורט האמריקאי בשנת 2013. יותר מ-100 חברות הוציאו יותר מ-15 מיליון דולר כ"א על חוזי ספונסרשיפ

01.06.2014, 13:58 | שירות כלכליסט

יותר ממאה חברות אמריקאיות הוציאו במהלך 2013 יותר מ-15 מיליון דולר כל אחת על חוזי ספונסרשיפ. כך עולה מדו"ח ניתוח ההוצאות השנתי של IEG.

פפסיקו שמרה על מקומה כספונסרית הגדולה ביותר של הספורט האמריקאי עם הוצאה של 350 מיליון דולר עבור מגוון מותגי המשקאות והחטיפים שלה. היא הוציאה כ-60 מיליון דולר יותר מיריבתה קוקה קולה, שדורגה שנייה. ההפרש נובע בעיקר בשל ההוצאות של המשקה גייטורייד על ספורט, הקרובות לסכום של 9 ספרות.

פפסי של חברת פפסיקו, צילום: בלומברג פפסי של חברת פפסיקו | צילום: בלומברג פפסי של חברת פפסיקו, צילום: בלומברג

נייקי במקום השלישי לאחר שהרחיבה את ההוצאות שלה על תכניות ספורט במכללות, והחלה את השנה המלאה הראשונה שלה כספקית הביגוד הבלעדית של ה-NFL. ענקית ביגוד הספורט עקפה את מבשלת הבירה אנהויזר בוש, שלא חתמה על שותפות גדולה חדשה ב-2013.

את רשימת חמשת הספונסריות הגדולות בספורט האמריקאי סוגרת AT&T.

בניגוד ל-2012, אף חברה בעשרת הראשונים לא הפחיתה את ההוצאות לעומת שנה קודם לכן. שמונה ספונסריות הרחיבו את התקציב שלהן, בעוד ששתיים, מילר קורס ו- AT&T שמרו על אותן רמות כמו ב-2012.

מיקרוסופט השתחלה לראשונה לרשימת ה-20 המובילות, לאחר שהחלה את ההסכם לחמש שנים שלה עם ה-NFL. מיקרוסופט עלתה ממקום 36 ל-17, בעוד שטארגט, ששמרה על רמה זהה של הוצאות, נפלה מחוץ ל-20 למקום 22.

10 נותנות החסות הגדולות בארה"ב (הערכות)

פפסיקו: 350-355 מיליון דולר

קוקה קולה: 290-295 מיליון דולר

נייקי: 260-265 מיליון דולר

אנהאוזר בוש: 255-260 מיליון דולר

AT&T: 175-180 מיליון דולר

ג'נרל מוטורס: 175-180 מיליון דולר

טויוטה: 155-160 מיליון דולר

פורד: 145-150 מיליון דולר

אדידס: 120-125 מיליון דולר

מילר קורס: 115-120 מיליון דולר

תגיות