אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תדיראן לא עמדה ביעדי המכירות ותיאלץ להיפרד ממותג החשמל AEG

נחשף בכלכליסט

תדיראן לא עמדה ביעדי המכירות ותיאלץ להיפרד ממותג החשמל AEG

החברה דיווחה היום כי קונצרן אלקטרולוקס הודיע על סיום ההתקשרות עימה ב-31 באוקטובר 2014. תדיראן מפיצה באופן בלעדי את מוצרי החשמל של המותג בארץ מנובמבר 2006

01.06.2014, 14:12 | אורנה יפת

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", תדיראן נפרדת ממותג החשמל AEG. החברה דיווחה היום כי קונצרן אלקטרולוקס הודיע לה על סיום ההתקשרות עימה ב-31 באוקטובר 2014. היקף הרכישות של תדיראן מאלקטרולוקס עומד על 3% מסך רכישות החברה מספקיה השונים.

קראו עוד בכלכליסט

מוצרי חשמל, צילום: יריב כץ מוצרי חשמל | צילום: יריב כץ מוצרי חשמל, צילום: יריב כץ

הודעה זו מאלקטרולוקס מהווה בעיה עבור תדיראן שדיווחה כי היא מנהלת מו"מ למכירת חברת אלקטרו ויסטה שבבעלותה אשר הינה בעלת זכויות ההפצה של המותג AEG. תדיראן ניסתה למכור את החברה תמורת 15 מיליון שקל, אך כעת, כאשר הנכס היחיד של החברה - המותג AEG - עובר מידיה, מדווחת תדיראן כי היא בוחנת את השפעת המהלך על מזכר ההבנות שחתמה עם צד שלישי.

תדיראן מפיצה באופן בלעדי את מוצרי החשמל של AEG בארץ מנובמבר 2006. הסכם ההפצה הראשון בין יבואנית מוצרי החשמל הישראלית לבין אלקטרולוקס נחתם למשך חמש שנים. בספטמבר 2011 חתמו הצדדים על חוזה להארכת הסכם ההפצה למשך שלוש שנים נוספות שהחלו ב־1 בנובמבר באותה שנה. במקביל קיבלה תדיראן את הזיכיון להפיץ גם מוצרי חשמל קטנים. במחצית 2012 הכריזה קבוצת תדיראן על השקה מחודשת של המותג, והדגישה כי כחלק מהמהלך יושם דגש על הפחתת מחירים כחלק ממהלך כלל־עולמי של המותג.

אלא שלמרות המהלך השיווקי, לא עמדה תדיראן ביעד המכירות שנדרשה לו. במסגרת החוזה החדש מ־2011 הציבה אלקטרולוקס לקבוצת תדיראן יעדי מכירות שנתיים גבוהים מאלה שנקבעו בתחילת הדרך המשותפת. היעד שהוצב לתדיראן היה גידול של 10% במכירות בשנה הראשונה להסכם החדש, ושל 15% במכירות בשנה השנייה לחתימת ההסכם - יעדים שתדיראן לא הצליחה לעמוד בהם.

תגיות