אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גט טקסי עוברת למתקפה; עתרה לבג"ץ נגד הרחקתה מנתב"ג צילום: אוראל כהן

גט טקסי עוברת למתקפה; עתרה לבג"ץ נגד הרחקתה מנתב"ג

לאחר שרשות שדות התעופה הוציאה צו שאוסר על נהגי גט טקסי לאסוף נוסעים מנמל התעופה, הגישה החברה עתירה לבג"ץ, בטענה שמדובר בפגיעה בחופש העיסוק שלה. בנוסף, גייסה את המשתמשים עצמם לטובתה

01.06.2014, 15:24 | עומר כביר

הסכסוך בין גט טקסי לרשות שדות התעופה (רש"ת) מגיע לבג"ץ: מפתחת אפליקציית הזמנת המוניות הפופולרית עתרה היום (א') לבית המשפט העליון נגד צו הרחקה שהוציאה רש"ת - ואוסר על נהגים שעובדים איתה לאסוף נוסעים מנתב"ג.

קראו עוד בכלכליסט

הצו, שנכנס לתוקפו לפני כשבועיים, הוצא לאחר שלטענת רש"ת נהגי גט טקסי הפרו את כללי הפעילות בנתב"ג. אלו מחייבים נהגים שאינם עובדים עם תחנת המוניות הדר לוד, שמחזיקה בזיכיון לאסוף נוסעים מאולם הנכנסים בנתב"ג, לאסוף נוסעים רק בנסיעה שהוזמנה מראש ורק לאחר ששילמו עמלה.

מי יקח אתכם לנתב"ג?, צילום: צביקה טישלר מי יקח אתכם לנתב"ג? | צילום: צביקה טישלר מי יקח אתכם לנתב"ג?, צילום: צביקה טישלר

ברש"ת טענו שנהגי גט טקסי פעלו באופן פיראטי, ושהחברה עצמה "לא שעתה להתראות הרשות והמשיכה בהתנהלותה הלא תקינה והלא חוקית". בגט טקסי טענו, מנגד, שהנהגים פועלים לפי כללי רש"ת ושההחלטה אינה תקינה ונובעת ממניעים פסולים.

כעת עתרה גט טקסי לבג"ץ נגד החלטת רש"ת, והיא מבקשת מבית המשפט להוציא צו ביניים שישהה את החלטת הרשות עד לפסיקה בעתירה וכן צו על תנאי שיורה לה להסביר מדוע לא תבטל את החלטתה ותתיר למוניות גט טקסי לקבל הזמנות ולבצע איסופים מנתב"ג.

"פגיעה בחופש העיסוק"

"החלטתה של הרשות, לא זו בלבד שניתנה בחוסר סמכות, פוגעת בצורה אנושה בחופש העיסוק של גטאקסי (כך במקור; ע"כ), כמו גם בחופש העיסוק של הנהגים הפועלים באמצעות האפליקציה של גטאקסי וגרומים להם נזקים כלכליים ותדמיתיים בלתי הפיכים", נכתב בעתירה.

בעתירה טוענת גט טקסי, בין היתר, שצו ההרחקה ניתן בחוסר סמכות ותוך פרשנות שגויה של הסעיפים הרלוונטיים בכללי הסעת נוסעים של הרשות עצמה. בנוסף מבקרת החברה את הטענות שמעלה רש"ת בנוגע להתנהלות בעייתית של הנהגים עצמם (ההדגשות במקור): “ביום 2.3.2014 העבירה הרשות לידי גטאקסי 44 דוחות אירוע בגין הפרות נטענות שונו של נהגים... דוחות אלה לא הועברו לגטאקסי בסמוך לעשייתם, ולא בכדי. דוחות אלה אינם ממוענים לגטאקסי. אם בכלל, דוחות אלה היו אמורים להימסר לנהגים המפרים".

מונית גט טקסי, צילום: ערן לם מונית גט טקסי | צילום: ערן לם מונית גט טקסי, צילום: ערן לם

"דרישותיה של גטאקסי לקבלת פרטים על אודות הליכים דומים שנקטה הרשות נגד גופים חיצוניים אחרים נדחו על הסף באופן סתמי, כאשר למקרא תשובות הרשות נדמה כי עד היום, מעולם לא נקטה הרשות הליכים נגד גוף חיצוני, להבדיל מנהגים כאלה או אחרים... לאחר קבלתם של דוחות האירוע... בחנה גטאקסי את המקרים המפורטים ומציאה כי בלא פחות מ-75% מהמקרים לא היה מדובר בנסיעה שהוזמנה על ידי גטאקסי, כאשר מתוך אותם 75%, ב-15% מהמקרים הדוחות נרשמו נגד נהגים שכלל אינם עובדים עם גטאקסי".

הגולשים נעמדים לימין גט טקסי

ההודעה שקיבלו משתמשי גט טקסי ההודעה שקיבלו משתמשי גט טקסי ההודעה שקיבלו משתמשי גט טקסי
בעתירה נטען עוד כי צו ההרחקה הינו סנקציה קיצונית ובלתי מידתית, שמפלה בין נהגי גט טקסי לנהגי מוניות של גופים אחרים שגם הם מאפשרים הזמנת נסיעות מנתב"ג. “איסור הכניסה הנו בל השלכות הרסניות, הן ברמה הכספית הטהורה לאור הנזקים הכבדים שנגרמים לגטאקסי ולנהגים... והן ברמה התדמיתית שכן לא יכולה להיות מחלוקת כי החלטה פסולה ושגויה זו מציגה את גטאקסי באור שליחי. המדובר בנזקים עצומים ובלתי הפיכים", נכתב בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד מיכאל גינסבורג ועו"ד אפרת ברזילי.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה לפניית "כלכליסט": “תשובת רש"ת תינתן לבית המשפט".

במקביל לחזית המשפטית, גט טקסי גם מגייסת את המשתמשים לטובתה. לדברי מנכ"ל ומייסד גט טקסי, שחר ווייסר, בעקבות הפרסומים על מתן צו ההרחקה פנו לחברה משתמשים רבים שביקשו לקחת חלק במאבק. בתגובה, העלתה החברה באנר שמופיע בכל הפעלה של האפליקציה, אשר מזמין את המשתמשים לחתום על עצומת תמיכה בגט טקסי. לדברי החברה, נכון להיום נאספו כבר יותר מ-10 אלפי חתימות.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות