אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לא מבינים כמה קשה רקדנים עובדים" צילום: עמית שעל

"לא מבינים כמה קשה רקדנים עובדים"

אביחי חכם, רק בן 25, הוא השם הלוהט בעולם הכוריאוגרפיה לתיאטרון. "חורה לי שאני רואה את התנאים של הרקדנים ואת השכר שלהם", הוא אומר

05.06.2014, 08:56 | מאיה נחום שחל

כשאביחי חכם (25) ישב בקהל של "כנר על הגג", הוא לא תיאר לעצמו שכמה חודשים לאחר מכן הוא כבר יהיה הכוריאוגרף של הפקה גדולה לא פחות, "גברתי הנאווה" בתיאטרון הבימה. "ישבתי ואמרתי לעצמי, 'אביחי, זה כל כך רחוק ממך לעשות מחזמר בסדר גודל כזה', והנה, אי אפשר לדעת מה יוליד המחר. ביום שאמרו לי את זה פשוט בכיתי ולא האמנתי", הוא משחזר.

זו היתה שנה משמעותית בקריירה של חכם, כוכב עולה בשמי הכוריאוגרפיה בתיאטרון, שמחזיק בשתי מועמדויות לפרס התיאטרון: על הכוריאוגרפיה ל"הם יורים גם בסוסים" בקאמרי, ההפקה הראשונה שלו בתיאטרון הרפרטוארי; ועל "גברתי הנאווה" בהבימה. "זה הזוי וסוריאליסטי, ממש מותרות", הוא אומר. כמו כן, הוא יצר את התנועה להצגות "זרעים של שתיקה" בהבימה ו"מופע האימים של רוקי" ביורם לוינשטיין, ולתוכנית הטלוויזיה "אקס פקטור".

אביחי חכם. מועמד לפרס על "הם יורים גם בסוסים" בקאמרי ו"גברתי הנאווה" בהבימה, צילום: עמית שעל אביחי חכם. מועמד לפרס על "הם יורים גם בסוסים" בקאמרי ו"גברתי הנאווה" בהבימה | צילום: עמית שעל אביחי חכם. מועמד לפרס על "הם יורים גם בסוסים" בקאמרי ו"גברתי הנאווה" בהבימה, צילום: עמית שעל

בימים אלה עולות במקביל שתי הפקות לילדים ונוער שלהן גם יצר תנועה - "טופלה טוטוריטו" על פי שלום עליכם בתיאטרון אורנה פורת לילדים; ו"חלום בקצות האצבעות" בתיאטרון השעה, מופע המבוסס על המחזמר "בילי אליוט".

גם אתה היית סוג של בילי אליוט?

"הייתי ילד שמנמן שכל הזמן מסתובב רק עם בנות בסטודיו. בגיל 11 התחלתי לפרוח, תמיד הייתי 'center stage' בלהקות. הפסקתי לרקוד כי הרגשתי שהתשוקה ליצור חזקה מהתשוקה להיות על הבמה. לפעמים אני רואה את הרקדנים ב'גברתי הנאווה' וזה צובט בלב, אבל עשיתי בחירה ואני עומד מאחוריה".

הילדים צחקו עליך?

"דווקא לא. היה לי הרבה ביטחון, רק בתיכון הייתי מכונס יותר בעולם שלי. ידעתי בדיוק מה אני רוצה לעשות, אבל הייתי מאוד לבד בעניין כי ההורים שלי לא תמכו. היום הם המעריצים הכי גדולים שלי, אבל הדרך לא היתה קלה".

אל התיאטרון הרפרטוארי הוא הגיע דרך חבר שהיה עוזר הבמאי ב"הם יורים גם בסוסים", וב"גברתי הנאווה" קיבל את הזדמנות חייו מהבמאי משה קפטן, שאותו הכיר בעקבות הפקות שרקד בהן בעבר. "ידעתי שאני מסוגל לעשות את זה אבל בסך הכל אני ילד", הוא מודה, "הבימה וקפטן לקחו איתי סיכון ונתנו לי את החוויה הכי טובה שהיתה לי".

למרות השנה המוצלחת, חכם לא מוותר על עבודתו כמורה למחול ברחבי הארץ ובמגמת מחזות הזמר בבית צבי. "רוב הרקדנים היום הולכים ללמד וכך מסדרים את ההכנסה שלהם", הוא אומר, "זה עוגן של ביטחון, מעבר לזה שאני מאוד אוהב ללמד. יש בארץ המון אנשים מוכשרים, וחורה לי שאני רואה את התנאים של הרקדנים ואת השכר שלהם. אנשים לא מבינים כמה קשה רקדנים עובדים. הם לא מתוגמלים וזה כואב".

שיתוף הפעולה המוצלח עם קפטן העביר את חכם לעבוד איתו על המחזמר "שיער", שעתיד לעלות בסוף השנה בתיאטרון הקאמרי. זוהי פסגת השאיפות של כל כוריאוגרף, ודאי בגילו של חכם. "אנחנו בשלב הליהוק, בשאיפה למצוא את הצוות הכי מבריק שיש", הוא אומר. "יש רקדנים מדהימים ובאמת יהיה קשה לבחור". טרם נקבע מי יגלם את התפקידים הראשיים, אך בתעשייה טוענים שייתכן שיהיו אלה עוז זהבי ומיי פיינגולד. חכם מצדו מסרב לאשר את הדברים.

תגיות