אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Namez: איך מבטאים את השם של שוער נבחרת חוף השנהב?

Namez: איך מבטאים את השם של שוער נבחרת חוף השנהב?

אפליקציה ישראלית חינמית חדשה מאפשרת לדעת בדיוק כיצד נאמרים שמות נכונה. היא תוכל לסייע לשדרני רדיו וטלוויזיה בימי המונדיאל - וגם למשתמשים עסקיים רבים

08.06.2014, 15:24 | מאיר אורבך

ב-12 ביוני יתחילו בברזיל משחקי הגביע העולמי. לצד הבעיות העצומות שאופפות את המדינה על רקע האירוע, ניתן לציין בעיה קטנה, אך מטרידה למדי עמה מתמודדים שדרני המשחקים: עליהם לבטא נכונה את שמותיהם של שחקנים רבים.

קראו עוד בכלכליסט

לעזרתם של השדרנים באה חברת הסטארט-אפ הישראלית Namez, שהבינה שהדרך הטובה ביותר לדעת איך מבטאים שם של בן אדם היא פשוטה, לשמוע בקולו הוא או בקול של אדם יוצא המדינה איך אומרים את שמו.

השירות המקוון של Namez השירות המקוון של Namez השירות המקוון של Namez

החברה נוסדה על ידי אדם גריי ורז רוט. אדם גריי בעברו היה בעברו במאי בתחום האמנות ועורך בחדר השידור של חברת צ'רלטון. "שם גיליתי כמה גדולה היא בעיית הגיית השמות", אמר גריי ל"כלכליסט". רז רוט הוא עורך דין ועבד בעולם הטלוויזיה והיי טק. החברה הוקמה השנה.

עד כה גייסה ניימז 800 אלף דולר. המשקיעים הראשונים בחברה היו עופר פדידה (100 אלף דולר) ויובל רכבי (500 אלף). החברה מעסיקה 6 עובדים בתל אביב. ניימז פיתחה טכנולוגיה המאפשרת הוספת כפתור שעליו כתוב "השמע את שמי" ובכל פעם ששדר מבקש לדעת איך מבטאים את שמו של החלוץ האירני או הבלם היפני הוא לא יצטרך לנחש. כיום זמינה Namez כאפליקציית דפדפן ושירות ווב.

כדי שידעו איך מבטאים את השם שלך. Namez כדי שידעו איך מבטאים את השם שלך. Namez כדי שידעו איך מבטאים את השם שלך. Namez

המונדיאל הוא רק צעד ראשון

החברה רואה במונדיאל הזדמנות נפלאה לחשוף את הטכנולוגיה שלה בפני כל העולם אבל לא מתכוונת לעצור שם. בשיחה עם "כלכליסט" מספרים מייסדי החברה שבחזונם יהפוך הכפתור שלהם לחלק מחותמת המייל של כל אדם ויצורף לכל פרופיל בכל רשת חברתית.

כיום מייסדי Namez עדיין לא חושבים על מודל כלכלי אלא בעיקר על איסוף של מספר רב של שותפים. "אנחנו מאמינים שלהרבה אתרים דוגמת AirBnB ואחרים זה אינטרס חשוב היכולת לבטא את שם משכירי הדירות וכך כמעט בכל אתרי מסחר דומים", אמר גריי. "לאחר שנאסוף מספר רב של כפתורים שיהיו בכל מקום, נוכל לחשוב איך הופכים את זה לכסף. זה גם בסיס נתונים ענק שאין לרבים כמותו ומקנה גישה לכמות עצומה של אנשים",

יובל רכבי, שותף בקרן BRM, ביצע את ההשקעה באופן פרטי. "אני ממעט מאוד בהשקעות פרטיות ולמעט השקעה בחברת מיי הריטג', זו ההשקעה היחידה שלי. בהרבה פגישות בהן הייתי גיליתי שקיים קושי בביטוי שמות האנשים איתם נפגשתי וכך זה בכל התרבויות. לאמריקאיים שרגילים לבטא את שמותיהם קשה מאוד להתמודד עם מגוון השמות שמגיעים כיום מכל העולם לתעשיית ההייטק".

תגיות