אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת התחתית במומבאיי נחנכה בצל קרב תעריפים צילום: רויטרס

הרכבת התחתית במומבאיי נחנכה בצל קרב תעריפים

מחירי הכרטיסים צפויים לעלות בקרוב מ-10 ל-40 רופי - למרות שהחברה המפעילה התחייבה שלא יעלו על 13. "זה לא הזמן לשאלות"

09.06.2014, 22:02 | בלומברג

הרכבת התחתית של מומבאיי נחנכה אתמול, אבל על החגיגות העיבה מחלוקת קשה על מחיר הכרטיסים.

קראו עוד בכלכליסט

אלפי בני אדם התכנסו בבירת בהודו כדי לראות כוהני דת הינדים מברכים את הרכבת, שקושטה בפרחים לכבוד טקס החניכה, שלוש שנים לאחר המועד המקורי שבו הוא היה אמור להתקיים .

החברה שבנתה את הרכבת ומפעילה אותה, RELI, הודיעה שהיא תגבה תעריף היכרות של 10 רופי (17 סנט דולר) לכרטיס בחודש הראשון לפעולת הרכבת. אחר כך צפויה RELI להעלות את מחירי הכרטיסים ל־40 רופי (68 סנט דולר). אלא שבחוזה שעליו חתמה החברה עם ממשלת מדינת מהארשטרה שבה נמצאת מומבאיי, היא התחייבה שמחירי הכרטיסים לא יעלו על 13 רופי. השר הראשי של מדינת מהארשטרה, פרית'וויראז' צ'אבאן, פרסם היום הודעה לכלי התקשורת ההודיים ולפיה המחלוקת בין הממשלה לבין RELI תיפתר בהתאם לסעיפים הכלולים בחוזה.

הרכבת התחתית במומבאיי, צילום: רויטרס הרכבת התחתית במומבאיי | צילום: רויטרס הרכבת התחתית במומבאיי, צילום: רויטרס

בעל השליטה ב-RELI, המיליארדר ההודי אניל אמבאני, סירב להתייחס לטענות הממשלה המקומית ואמר לכתבים בטקס החניכה של הרכבת: "זה לא הזמן לשאול שאלות".

להערכתה של חברת הייעוץ מקינזי, המטרופולין מומבאיי, שמונה יותר מ־12 מיליון תושבים, תידרש להשקיע 60 מיליארד דולר בתחבורה במהלך 20 השנים הבאות. נכון להיום, תוכניות הפיתוח של העיר לא נותנות מענה מספק לבעיות התחבורה בה.

ראש ממשלת הודו הטרי, נרנדרה מודי, הצהיר במהלך מסע הבחירות שלו שפיתוח התחבורה במדינה בת 1.2 מיליארד התושבים יהיה בעדיפות עליונה במהלך תקופת כהונתו.

תגיות