אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מצלמה עוברת

מצלמה עוברת

מותג המצלמות canon יצר קמפיין ייחודי שנסוב כולו על השראה: אנשים הוזמנו לצלם תמונה, להעלות אותה לאתר מיוחד ולבחור פרט אחד בתמונה שישמש השראה לתמונה חדשה שיצלם אדם אחר

10.06.2014, 08:47 | ניב חורש וזיו קורן

בשנים האחרונות מותג המצלמות Canon נתקל בקשיים בשוק האוסטרלי, כאשר מתחריו החלו לנגוס בנתח השוק שלו באמצעות התמקדות בחידושים טכנולוגיים. כדי לתפוס חזרה את מקומו כמוביל השוק החליט המותג לצאת במהלך שהולך נגד השיח הטכנולוגי ומונע מתובנה אחת פשוטה: צילום הוא לא עניין של טכנולוגיה, אלא של השראה.

המותג יצר קמפיין ייחודי שנסוב כולו על השראה: אנשים מרחבי אוסטרליה הוזמנו לצלם תמונה, להעלות אותה לאתר מיוחד ולבחור פרט אחד בתמונה שישמש השראה לתמונה חדשה שיצלם אדם אחר. לדוגמה: מישהו שצילם כניסה של בית, בחר בכלבלב שבכניסה כפרט שיעניק השראה לצלם הבא. כך נוצרה שרשרת תמונות, שכל אחת בה נוצרה בהשראת התמונה שלפניה ונתנה השראה לתמונה שאחריה.

הלקוח: Canon, אוסטרליה. משרד הפרסום: Leo Burnett הלקוח: Canon, אוסטרליה. משרד הפרסום: Leo Burnett הלקוח: Canon, אוסטרליה. משרד הפרסום: Leo Burnett

שרשראות התמונות קשרו את כל האנשים יחד במעין רשת חברתית. המהלך הפך את תחום הצילום מאינדיבידואליסטי לחברתי ונתן מענה לצורך האנושי שעומד בלב הצילום - הצורך לשתף ולהתרגש.

כדי לחזק את המהלך, תמונות מתוך השרשרת הוצגו בזו אחר זו בשלטי חוצות עוקבים, עם סימון של הפרט בתמונה שהיווה השראה לתמונה הבאה. כך זכה הקמפיין לחשיפה גבוהה, הרבה מעבר לרשת האינטרנט. Canon הובילה שיח אמוציונלי יוצא דופן בשוק המצלמות, ויצרה קהילה שאפשרה לכל צלם להיות חלק ממשהו גדול יותר. השיח החדש הצליח להחזיר את Canon למקום הראשון, בפער ניכר מול יתר המתחרים.

בשורה התחתונה:

  • במהלך תקופת הקמפיין הועלו 20 אלף תמונות
  • במקביל מכירות החברה עלו באותו זמן ב־44%
  • נתח השוק הגיע לשיא של 67%

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

תגיות