אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנהלת הרכבת: הוועד דרש סופ"ש זוגי בשנה לכל נהג, סורב - ופתח בעיצומים צילום: ערן גרנות

הנהלת הרכבת: הוועד דרש סופ"ש זוגי בשנה לכל נהג, סורב - ופתח בעיצומים

ההנהלה טוענת כי לדרישות של נציגי ועד העובדים אין קשר לשינויים החלים בשל המעבר ללו"ז החדש. ההנהלה גילתה גם בקשות להחזרים כספיים על אגרת רישוי לרכב, בקשות לחלוקת כריך ושתייה לנהגים והגדלת דמי הכלכלה

15.06.2014, 11:34 | ליאור גוטמן

הנהלת רכבת ישראל טוענת כי לדרישות של נציגי ועד העובדים בימים האחרונים אין קשר לשינויים החלים בשל המעבר ללו"ז החדש. כך למשל, הנהלת הרכבת גילתה בקשות להחזרים כספיים על אגרת רישוי לרכב (טסט), בקשות לחלוקת כריך ושתייה לנהגים בכל סידור עבודה, מתן סופ"ש זוגי לכל נהג בשנה או הגדלת דמי הכלכלה של כל נהג. ברכבת מחדדים שרק בשנה האחרונה קיבלו עובדי הרכבת תוספת שכר של כ-25% ומענק על כך 40 אלף שקל, שלאחריהם התחייבו לשקט תעשייתי ל-3 שנים.

רכבת ישראל. העובדים מאיימים בעיצומים, צילום: דוברות רכבת ישראל רכבת ישראל. העובדים מאיימים בעיצומים | צילום: דוברות רכבת ישראל רכבת ישראל. העובדים מאיימים בעיצומים, צילום: דוברות רכבת ישראל

מהרכבת נמסר כי "החברה יצאה היום בלוח זמנים חדש, שמטרתו שיפור השירות ללקוחותיה והגדלת תדירות הרכבות על ידי הוספה של כ-50 רכבות ביום ומעל ל-500 עצירות נוספות בתחנות. עד לשעה זו, הופעלו כל הרכבות המתוכננות ונרשם שיעור דיוק של 93%, נתון גבוה ובפרט ביחס לימי א', זאת לאור הירתמות כל עובדי החברה להצלחת המהלך האסטרטגי, המשמעותי לחברה. צר לנו כי דווקא באירוע כה משמעותי לחברת הרכבת, בוחר ועד העובדים לנצל את כוחו לרעה ולאיים בשיבוש הלו"ז החדש, אשר נועד לשפר את השירות לנוסעים. זאת על בסיס טענות שווא ובניסיון שתכליתו היחידה הינה הפעלת לחץ בלתי ראוי, על מנת לסחוט פעם נוספת את הקופה הציבורית. ככל הידוע לנו פעולת הוועד אינה נתמכת על ידי כלל ציבור העובדים. אנו בטוחים כי ראשי ההסתדרות יפעלו לעצור את מפגן הבריונות וימנעו את הפגיעה הלא חוקית בשירות הרכבתי החיוני שניתן לתושבי מדינת ישראל".

תגובה זו של הנהלת החברה באה לאחר שבשעות הבוקר הפיץ ועד העובדים אזהרה שהוא מתכוון להשבית את הנסיעות החל מיום רביעי הקרוב. ההודעה הופצה בין חברי הוועד ועובדי החברה לאחר שלטענת הוועד לוח הזמנים החדש של הרכבת, שכולל תגבור של עשרות רכבות לא תואם איתם ובוצע לכאורה במעמד צד אחד בלבד. בשבוע שעבר עוד הפיצו עובדי הרכבת עלונים בקרונות שם הם מזהירים מפני סכנות בטיחותיות לנוסעים. בשלב זה לא ברור האם ההסתדרות תתן ידה למהלך של השבתת הנסיעות ברכבת, כאשר מי שסופג בדרך כלל את הפגיעה הראשונה בפעילות במקרים של סכסוכי עבודה בין ההנהלה לעובדים היא דווקא חטיבת הובלת המטענים.

ועד עובדי הרכבת מודיע שמכונאים וחשמלאים המלווים את הרכבות לא יתייצבו לעבודה. ניקה שימחוביץ', יו"ר וועד עובדי הרכבת, אומר כי, "במשך חודשים רבים הצפנו, בכתב ובעל פה, את כל הבעיות באשר לתת תקינה חמורה ובאשר למחסור בציוד. למרות זאת, הנהלת הרכבת בחרה להתעלם ולצאת ללו"ז האביב למרות שאין לרכבת שום יכולת לבצע אותו. הבוקר קרה מה שחששנו ממנו ויש אינספור תקלות, עיכובים ועומסים חריפים. ההנהלה מפקירה את שלום הנוסעים והעובדים וזאת בניגוד לאמירותיה בבית הדין לעבודה. התנהלות ההנהלה היא מחדל שעלול לעלות בחיי אדם. אני לא ממליץ לאף נוסע לנסוע עם נהג שעובד עשרה ימים ברצף, ללא מנוחה, דבר שקורה ברכבת כמעט כל יום."

תגיות

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
דרישות רעילות
זהו סוג הדרישות שגורם להעכרת יחסי העבודה. כריכים, שתיה, סופ-שבוע זוגי. למה להציג דרישות חדשות? על מה? הצטרפת לעבודה כשכל זה לא היה, אז למה אתה דורש? זהו סוג הדרישות שגרם לרשות השידור להתפרק. אי אפשר היה עוד לשאת. זו גם הסיבה שש לבדוק את כל מערכת יחסי העבודה בארץ. לא ייתכן שהעובדים ידרשו חדשות לבקרים, תוך איום בשביתות. העובדים הם התובעים, השופטים והתליינים. לרשותם עומד גם בריון התומך בהם: בית הדין לעבודה. העובדים עושקים את הציבור. להזכירכם שיש גם עובדים אחרים: שעובדים תמורת שכר מינימום וחולמים לקבל חופשה. לא חופשה זוגת בבית מלון, אלא סתם חופשה אנושית.
חיים  |  15.06.14
לכל התגובות