אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספונסר חדש לאולימפיאדה ב-344 מיליון דולר צילום: אם סי טי

ספונסר חדש לאולימפיאדה ב-344 מיליון דולר

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) אישר כי חתם על שותפות אולימפית בינלאומית בקטגוריית TOP עם חברת הצמיגים היפנית ברידג'סטון

15.06.2014, 15:48 | שירות כלכליסט

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) אישר כי חתם על שותפות אולימפית בינלאומית בקטגוריית TOP עם חברת הצמיגים היפנית ברידג'סטון. ההסכם נכנס מיד לתוקף ויימשך בתחילה עשר שנים, כך שיכלול את אולימפיאדות הקיץ של ריו ב-2016 וטוקיו ב-2020, וכן את אולימפיאדת 2024, שהעיר המארחת שלה עוד לא נקבעה.

קראו עוד בכלכליסט

הטבעות האולימפיות. ישנו את מבנה החסויות, צילום: איי אף פי הטבעות האולימפיות. ישנו את מבנה החסויות | צילום: איי אף פי הטבעות האולימפיות. ישנו את מבנה החסויות, צילום: איי אף פי

הפרטים הפיננסים לא פורסמו, אך לעסקה שהייתה צפויה מזה זמן מה הוענק שווי של 35 מיליארד ין (344 מיליון דולר) על ידי העיתונות היפנית. לפי הודעת העיתונות שבה הכריזו על העסקה, ברידג'סטון קיבלה זכויות הפעלה (activation rights) בברזיל, בקוריאה, ביפן ובארה"ב עד 2016, ולאחר מכן זכויות עולמיות.

ברידג'סטון, שבבעלותה 50 מפעלי צמיגים ברחבי העולם ועבור 2011 דיווחה על הכנסות בגובה 3.024 טריליון ין (30 מיליארד דולר), תהפוך ליצרנית הצמיגים הרשמיים של האולימפיאדה, אך גם תחזיק בזכויות ליצירת הבידוד של מבנים להגנה מפני רעידות אדמה.

ברידג'סטון הפכה לחברה ה-11 במספרה שחתמה על חוזה שותפות TOP אולימפי, קטגוריית הספונסרשיפ הבכירה ביותר של הוועד האולימפי. ההכרזה על העסקה התקבלה במהלך טקס חתימה חגיגי בטוקיו, שבו השתתפו נשיא הוועד האולימפי תומאס באך, מנכ"ל ברידג'סטון מאסאקי טסויה ושורה של מכובדים נוספים.

מבין 10 השותפות האחרות בקטגוריה, שמונה – אטוס, קוקה קולה, דאו, ג'נרל אלקטריק, מקדונלד'ס, אומגה, פרוקטר אנד גמבל וויזה – חתמו עד אולימפיאדת טוקיו ב-2020, בעוד שהחוזה של סמסונג הוא עד 2016. ברידג'סטון מצטרפת לפנסוניק כחברה החתומה עד 2024. בדצמבר, אטוס חתמה על חוזה עם הוועד האולימפי לספק שירותי IT עד 2024, אך העסקה הזו נפרדת מחוזה שותפות TOP של החברה.

"תוכנית TOP היא תוכנית ספונסרשיפ עולמית, שכן היא מטיבה עם כל המארגנים העתידיים של המשחקים ועם כל הוועדות האולימפיות הלאומיות והספורטאים שלהן, ומבטיחה שכל הספורטאים מרחבי העולם, ולא רק מהמדינות הגדולות ביותר, יצליחו להתחרות במשחקים", הסביר באך בהצהרה.

"הוועד האולימפי הבינלאומי מפיץ למעלה מ-90% מההכנסות שלו לתנועת הספורט הרחבה יותר. ברידג'סטון היא מובילה עולמית בתחום שלה, ואנחנו שמחים לצרף את החברה לתכנית TOP, ונרגשים מהמחויבות ארוכת הטווח שהפגינו כלפי התנועה האולימפית".

על אף העסקה האחרונה והצהרות האמון במודל TOP, מקורבים טוענים כי בוועד האולימפי מתכננים רפורמה במבנה הספונסרשיפ, שאמנם זכה להערכות אך נחשב מיושן.

סקוט מקונה, לשעבר בכיר בקוקה קולה וסר מרטין סורל, מנכ"ל WPP מונו על ידי הוועד לשמש כמומחים בקבוצת עבודה שבוחנת את העתיד של חוזי הספונסרשיפ לאולימפיאדה, והם ידווחו לבאך בפגישה יוצאת מהכלל שיקיים הוועד בדצמבר.

תגיות