אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ: "אף אחד לא מתכוון לקנות את בניית הנמלים החדשים בכסף" צילום: אוראל כהן

כץ: "אף אחד לא מתכוון לקנות את בניית הנמלים החדשים בכסף"

לדברי שר התחבורה, "בעבר שילמו שוחד לעובדים. הפעם זה לא יקרה והציבור מגבה את הצעדים". הוא הוסיף כי "אף אחד לא תכנן את הרפורמה בנמלים כדי להעניש ועדים"

16.06.2014, 09:50 | ליאור גוטמן

"עד היום הוועדים היו הגורמים המרכזיים שניהלו את הנמלים והייתה להם זכות וטו על ההחלטות. וככה זה - כשאין בקרה בפועל מתגלים דברים אחרים שלא שיערנו, תופעות שבדיעבד מתברר שכל מני אנשים הפכו את נמל אשדוד ככלי לעשיית רווחים פרטיים. ועד שתפקידו לייצג עובדים השתלט על הנמל וגרם לחברות לעבוד איתו כי היה לו עניין עסקי.זה חמור ומזכיר ארגונים אחרים שלא נזכיר את שמם היום" - כך אמר הבוקר (ב) שר התחבורה ישראל כץ בוועידה השנתית לסחר, תובלה ולוגיסטיקה של PORT2PORT שנערכת בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, אף אחד לא תכנן את הרפורמה בנמלים כדי להעניש ועדים. "הניתוח הכלכלי הוכיח שהנמלים דרושים והם יבנו וימסרו לא לאותם ידיים שנמסרו להם בעבר. גם אם יהיו שביתות לא נכנע בשום מחיר וגם בתי הדין לעבודה החלו

להבין את זה. ישראל תקים שני נמלים ותהפוך למרכז אזורי. שמעתי שהוועדים החדשים רוצים לפתוח דף חדש ולא לשבות ואני שמח על כך. אנחנו נשדרג את הנמלים החדשים כדי לתת להם למען ההגינות אפשרות להתחרות עם הנמלים החדשים, ולכן כל נמל יקבל רציף עמוק אחד לפחות", אמר.

כץ הוסיף שבניגוד לפעמים הקודמות, אף אחד לא מתכוון לקנות את בניית הנמלים בכסף. "בעבר שילמו שוחד לעובדים. הפעם זה לא יקרה והציבור מגבה את הצעדים והמגמה היא לאפשר לנהל ולדאוג לצרכי הכלכלה ולהוזיל את יוקר המחייה", אמר, והבטיח שעלות הקמת הנמלים - כמיליארד דולר לכל נמל, אחד בחיפה והשני באשדוד - יגיעו מגיוסי הון של חברת נמלי ישראל ולא מכיסו של הציבור.

תגיות