אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מעצבים 2014: יוצרים בעיקר למובייל, אבל עדיין משתמשים בעיפרון צילום: shutterstock

מעצבים 2014: יוצרים בעיקר למובייל, אבל עדיין משתמשים בעיפרון

לפי סקר שערכה אדובי, כ-70% מהמעצבים, הגרפיקאים, המאיירים ועורכי הווידאו יוצרים תוכן שנועד לאפליקציות. ואולם, רק חצי מהם משתמש בטאבלטים בעצמו ורבים לא מוותרים על כלי הכתיבה המסורתיים

16.06.2014, 16:13 | נמרוד צוק
עולם המובייל הפך בשנים האחרונות לאחד מתחומי הפעילות המרכזיים של מעצבים, מאיירים, צלמים ועורכי וידאו, כך מראה סקר שערכה חברת אדובי בארה"ב בין בעלי מקצוע בתחומים אלו וסטודנטים שלומדים אותם. 30% מהנשאלים הצהירו כי הם רוצים להשתמש בטאבלטים ככלי עבודה מרכזי יותר.

קראו עוד בכלכליסט

70% מהנשאלים בסקר, שכלל כ-1,048 בעלי מקצוע ו-535 סטודנטים, יוצרים תוכן שמיועד באופן כזה או אחר לפלטפורמות מובייל. 42% יצרו תכנים לגרסאות מובייל של אתרי אינטרנט, 41% מהם לקחו חלק ביצירת אפילקציות, ו-30% עיצבו מודעות פרסומת למובייל.

דור הטאבלט לא מוותר על העיפרון, צילום: שאטרסטוק דור הטאבלט לא מוותר על העיפרון | צילום: שאטרסטוק דור הטאבלט לא מוותר על העיפרון, צילום: שאטרסטוק

87% ציינו לטובה את ההשפעה שיש לעיצוב עבור פלטפורמת מובייל על היצירתיות שלהם, 8% ענו כי בעיסוק בתכנים אלו דווקא פוגע ביצירתיות, ו-5% אמרו כי אין לכך השפעה. 96% מכלל המשתתפים אמרו כי הם מרוצים מעבודתם ואופטימיים לגבי העתיד, מרגישים מוערכים על ידי המעסיקים, הקולגות והלקוחות שלהם, וחשים שמידת ההשפעה שלהם במקום העבודה נמצאת בעליה.

מעצבים לטאבלט, לא משתמשים בו

העולם הדיגיטלי, עם זאת, לא מוחק הרגלים ישנים, כאשר 28% מהנשאלים ענו שהם עדיין משתמשים בנייר ועט כדי לארגן לעצמם רעיונות, ו-36% משתמשים בהם במסגרת פגישות סיעור מוחות. מחצית מהנשאלים משתמשים בסמארטפונים או טאבלטים כדי לתעד דימויים שמשמשים אותם כהשראה בעבודת העיצוב, ו-42% משתמשים בהם ליצירת תוכן מחוץ למשרד. גם מקורות ההשראה משתנים: מדיה חברתית, אתרי אינטרנט ומודעות פרסום מקוונות סומנו כמקורות ההשראה העיקריים אצל מרבית הפונים, כאשר רק מחצית מהם ציינו גם לתחומים מסורתיים יותר כאופנה או ארכיטקטורה.

הדאגה העיקרית של המעצבים היתה מקצב העבודה המהיר מדי שנדרש מהם בחלק מעבודות העיצוב, ומהקושי להמשיך ולהתעדכן בכל היכולות והכלים הטכנולוגיים החדשים שנדרשים כדי לשמור על תחרותיות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות