אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תלונה: "סינאל לא דיווחה על חשש להתמוטטות פעילותה בחו"ל"

תלונה: "סינאל לא דיווחה על חשש להתמוטטות פעילותה בחו"ל"

כך עולה מתלונה שהוגשה למחלקת חקירות ומודיעין ברשות ני"ע על ידי בכיר לשעבר בחברה שנתבע על גזילה לכאורה של סודות מסחריים. החברה טענה בתביעה כי "המידע ברשותו הוא תמצית קיומה ומהותה של התובעת בחו"ל". סינאל: "אין כאן אירוע שצריך לתת עליו דיווח"

17.06.2014, 12:31 | תומר גנון וענת רואה

חברת סינאל מלל פיוויהבורסאית, המפתחת מערכות לאיסוף וניהול נתונים ושולטת בנוסף בחברת הנדל"ן "דורסל", לא דיווחה למשקיעים על תביעה מהותית לכאורה שהגישה נגד בכיר לשעבר בחברה ובה היא טוענת שנגזל ממנה סוד מסחרי אשר "עלול להביא להתמוטטותה בכל הקשור לפעילות בחו"ל". כך עולה מתלונה שהוגשה בשבוע שעבר למחלקת חקירות ומודיעין של רשות ניירות ערך. את התלונה הגיש עו"ד יוסי חכם, המייצג את הבכיר לשעבר שנתבע לשלם לסינאל כ-2.5 מיליון שקלים.

קראו עוד בכלכליסט

על פי התלונה, סינאל שבשליטת גבי בוגנים (63%) הגישה לפני כחודשים תביעה לבית הדין האזורי בחיפה נגד אליעז סגיב, מנהל דסק שיווק חו"ל, שעבר לטענתה לעבוד אצל מתחרתה. החברה טוענת כי במעבר זה הוא הפרה את חוזה העבודה שלו מולה וגזל סודות מסחריים. על פי כתב התביעה שצורף לתלונה שהוגשה לרשות, סינאל אומנם מעסיקה כ-200 עובדים, אולם מתוכם חמישה עובדים בלבד האמונים על מכירות וקשרי מפיצים מחוץ לישראל - ביניהם סגיב. לחברה ישנם כ-9,000 לקוחות והשווקים העיקריים שבהם היא פועלת בחו"ל הם מערב אירופה, ארה"ב, אפריקה, רוסיה, מזרח אירופה והודו.

אילוסטרציה. החברה הגישה תביעה נגד המתלונן, בטענה כי עבר אל המתחרים, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה. החברה הגישה תביעה נגד המתלונן, בטענה כי עבר אל המתחרים | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה. החברה הגישה תביעה נגד המתלונן, בטענה כי עבר אל המתחרים, צילום: שאטרסטוק

"עיון בכתב התביעה",כותב עו"ד חכם בתלונה, "מלמד על עובדות מהותיות וטענות חמורות אשר חובה היה לכלול בדיווחי החברה, ואולי אף בדו"ח מיידי, ואולם אין בדיווחי החברה כל זכר לעובדות ולטענות אלה. החברה טוענת כי כל המידע הסודי שבידי העובד היווה ועודנו מהווה את הבסיס והתשתית לכלל פעולתה העסקית, ולמעשה המדובר במידע אשר הינו תמצית קיומה ומהותה של התובעת בחו"ל".

סינאל: "העובד הפר את ההסכם שלו עם החברה"

עו"ד חכם מוסיף שורה של טענות שמעלה החברה בתביעה ולפיהן המידע שברשות סגיב על לקוחות החברה "עלול לפגוע בעתיד בבירור פגיעה קשה ובלתי הפיכה בתובעת, שכן היא עלולה לאבד את לקוחותיה בחו"ל עליהם עמלה במשך עשרות שנים". הוא מוסיף כי "פעילות סינאל בתחום הרלבנטי, קרי מערכות נוכחות עובדים ומתן שירותי שכר ומשאבי אנוש, הוא מהותי ביותר בחברה ואחראי, בהתאם לדו"ח השנתי, לרוב ההכנסות.

השוק הבינלאומי מהווה כמעט מחצית מההכנסות מהמכירות (כ-35 מיליון שקל מתוך כ-82 מיליון שקל). מחיקת הפעילות בחו"ל מתוך כלל ההכנסות (כ-132 מיליון שקל) מהווה מחיקה של 26% מההכנסות של החברה. אם טענות אלה נכונות הן מצריכות גילוי בדו"חות".

מחברת סינאל נמסר: "מדובר בעובד שהפר את הסכם העסקה שלו עם החברה. החברה תבעה אותו בבית הדין לעבודה. מטבע הדברים החברה מלווה ביועצים משפטיים. החברה הניחה והבינה שאין כאן באירוע שצריך לתת עליו דיווח ולכן החברה לא דווחה".

מרשות ני"ע נמסר: "איננו מתייחסים לשאלות בנושא חקירות ומודיעין".

תגיות