אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמנות המשחק

אמנות המשחק

משחקי וידיאו הם יותר מסתם שעשוע. תשאלו את האמן הצרפתי מרטין לה שבלייה, גיימר בעברו שמבקר את חוסר הסולידריות בחברה באמצעות העולם הווירטואלי

18.06.2014, 09:14 | רעות ברנע

"משחקי וידיאו הם מרחב למחקר", אומר האמן הצרפתי מרטין לה שבלייה (Martin Le Chevallier).

לה שבלייה (46) הוא אמן רב־תחומי שחי בפריז וגיימר נלהב בעברו. בעבודותיו, שהוצגו בין השאר במרכז פומפידו בפריז, הוא משתמש בעולם המקביל של משחקי וידיאו כדי לומר לנו כמה דברים על העולם שבו אנו חיים. אחת מעבודותיו "Vigilance 1.0" (בעברית: "דריכות 1.0") מוצגת בימים אלה בתערוכה הקבוצתית "אימרסיה" בבית העיר בתל אביב.

התערוכה, שעוסקת בטשטוש הגבולות בין העולם הממשי לווירטואלי, היא גן עדן לגיימרים. היא מכילה עשרות מסכים המקרינים משחקי וידיאו, טריילרים ועבודות אמנות המבוססות על משחקים כאלה.

"Vigilance 1.0". לה שבלייה: "משחקי וידיאו הם מדיום חשוב יותר מקולנוע" "Vigilance 1.0". לה שבלייה: "משחקי וידיאו הם מדיום חשוב יותר מקולנוע" "Vigilance 1.0". לה שבלייה: "משחקי וידיאו הם מדיום חשוב יותר מקולנוע"

העבודה של לה שבלייה היא משחק של מצלמות מעקב, שמתעדות כמה מקומות ברחבי עיר דמיונית. מטרת הצופה היא לאתר את הפרות הסדר בעיר, כמו השלכת פסולת, גניבות ופריצות והטרדה מינית. "בעבודה הופך הצופה לזה שנותן את הדין", אומר לה שבלייה. "כל הפרת סדר שלא זוכה לענישה מגבירה את חוסר המוסריות בחברה. ערנות הצופה היא שתחזיר אותנו לרוח של משפחתיות וסולידריות. זו מבחינתי דרך להעביר ביקורת, אבל על ידי הומור".

משחקי הווידיאו נתפסים כאמנות?

"זה תלוי בתוכן ובקונטקסט שבו הם מוצגים. בימינו, משחקי וידיאו הם מדיום חשוב יותר מקולנוע, וכמו קולנוע, מדובר בעניין מסחרי מצד אחד ואמנותי מצד שני. כמו כן, משחקי וידיאו מגיעים לקהל רחב יותר מזה שמגיע לגלריות ומוזיאונים, ודרכם ניתן להעביר מסר ליותר אנשים".

תגיות