אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתחמם הקרב על רכישת אלסטום הצרפתית צילום:בלומברג

מתחמם הקרב על רכישת אלסטום הצרפתית

סימנס ומיצובישי משפרות את הצעת הרכישה ליצרנית הרכבות המהירות. גם GE הגישה הצעה משופרת שכוללת שותפות בתחום המסילות והטכנולוגיה הגרעינית

20.06.2014, 10:01 | בלומברג

סימנס ושותפותיה משפרים את הצעת הרכישה ליצרנית הרכבות המהירות והציוד הכבד אלסטום (Alstom) ומעלים את הרף במאבק ההשתלטות הניטש ביניהן לבין ג'נרל אלקטריק (GE).

קראו עוד בכלכליסט

סימנס וחטיבת הציוד הכבד של חברת מיצובישי הגדילו את רכיב המזומן בהצעת הרכישה של אלסטום ב-1.2 מיליארד יורו (1.63 מיליארד דולר) ל-8.2 מיליארד יורו ואת הערכת השווי של נכסי האנרגיה של אלסטום ב-400 מיליון יורו ל-14.6 מיליארד יורו. כך על פי הצהרה מאת סימנס.

סימנס אמרה שהחליטה לנסח מחדש עם שותפותיה את הצעת הרכש כדי לפשט את ההצעה. GE שיפרה אף היא את הצעתה בניסיון לבצע את הרכישה הגדולה בתולדותיה. אלסטום תמכה ב-GE במהלך התהליך היכן שהצעתה של סימנס נחשבה למורכבת ומפוצלת יתר על המידה.

סימנס, צילום: בלומברג סימנס | צילום: בלומברג סימנס, צילום: בלומברג

"לאחר דיונים נרחבים שנערכו בימים האחרונים עם בעלי המניות של החברה מיצובישי וסימנס ערכו בחינה מחודשת של הצעת הרכש מתוך כוונה לצמצם את מורכבותה, לחזק את היתכנותה ולצמצם חשיפה לסיכון", הודיעה סימנס. סימנס אמרה כי שלחה לאלסטום מסמך ובו חזרה על התחייבותה לשמור על שלמותה של אלסטום וליצור תעסוקה, זאת בניסיון לזכות בתמיכת ממשלת צרפת המעורבת בתהליך המכירה.

גם GE הגישה הצעה משופרת לאלסטום. החברה האמריקאית הוסיפה להצעה שותפויות בתחום תשתיות המסילות וטכנולוגיה גרעינית. הצעתה המקורית של GE, שעמדה על 17 מיליארד דולר - תקוזז, לאחר שתמכור לאלסטום את אחזקותיה בתחום תמרורי מסילות הרכבת. אלסטום תמשיך להחזיק בנתח בשותפויות בין השתיים בתחום תשתיות החשמל ומשאבים מתחדשים. כך אמר מנכ"ל GE ג'פרי אימלט אתמול בפריז, אולם לא ציין מספרים ספציפיים. GE ואלסטום יצרו שותפות בתחום האנרגיה הגרעינית.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
השיפור בשירות בעקבות עבודת חב'אלסטום
כמו כל שינוי גם השינוי שבהוצאת חלק מעבודות האחזקה לחברה חיצונית לא עובר בצורה קלה והמכשולים לא פשוטים . אלסטום מבצעת כעת תחזוקה ברמה שהרכבות האלו לא ראו שנים רבות ומשקיעה משאבים ומומחים מחו"ל על מנת לקחת את הצי הישן הזה לרמה אחרת לחלוטין . אין ספק שהנוסע ירגיש ויקבל שירות ברמה שהוא לא רגיל ויקבל זמינות גבוהה יותר של רכבות במהלך היום יותר חשוב כעת הוא למצוא את הדרכים כיצד הנוסע יקבל שיפור ולא להתעסק בספורט הישראלי של האשמות ולחפש נקודות תורפה הנוסע רוצה שירות ברמה אירופאית עם דיוק ברמה שוויצרית .
רמי , חיפה  |  20.06.14
4.
לרמי !
על מה אתה מדבר? למיטב ידיעתי חלק מהסטים מושבתים ], אפשר לראות אותם בסדנת קישון (שניראה כמו בית קברות לרכבות) אלסטרום פגעה אנושות ברמת האחזקה וישנם סטים של ic שעובדות פרבריות עם מנוע מושבת. שיפור השירות לנוסע (כפי שהנוסעים רואים אותו) היא בעקבות לוח הזמנים החדש שייצירתו מביאה לעומס על נהגיי הקטר שכמעט ולא נחים בין משמרת למשמרת , ולא בזכות מיקור החוץ איכות האחזקה ירדה חד משמעית , חבל שאתה סתם כותב דברים ללא בסיס
engineer  |  20.06.14
3.
אלסטום המתחזקת את צי הרכבות של רכבת ישראל
אלסטום החלה לתחזק את צי הרכבות של רכבת ישראל בינואר השנה לאחר תקופת למידה קצרה רואים שיפור והזמינות עולה ומשתפרת מדי יום התהליך של מיקור חוץ ספג מכות רבות אולם הדבר הכי חשוב הוא הצרכן הסופי שהוא הנוסע הישראלי שמקבל כיום שירות איכותי ברמה גבוהה יותר ועל פי סטאנדארטים בין לאומיים. כל תהליך הוא כואב בראשיתו אולם הצעדים האלו הם בילתי נמנעים ווחשוב לקדם אותם לטובת שיפור השירות לנוסעים .
רמי , חיפה  |  20.06.14