אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Webydo גייסה 7 מיליון דולר בהובלת OurCrowd

Webydo גייסה 7 מיליון דולר בהובלת OurCrowd

החברה פיתחה שירות מקוון לעיצוב אתרים, שמיועד למעצבי אתרים ומאפשר להם להשלים פרויקטים מבלי להישען על מתכנתים. בסבב הגיוס השתתפו גם קרן Magna הספרדית ומשקיעים פרטיים מאירופה וארה"ב

22.06.2014, 16:16 | אסף גלעד

אחרי ההנפקה המוצלחת של שירות פיתוח האתרים Wix, איש כבר לא שואל האם יכולים לצאת מישראל חברות מוצלחות בתחום העיצוב. ההנפקה ושל וויקס ודאי לא הקשתה על וויבידו הישראלית (Webydo) לצאת לגיוס הון משמעותי.

קראו עוד בכלכליסט

החברה הישראלית, שפיתחה שירות מקוון לבניית אתרים ועיצובם, הודיעה במהלך סוף השבוע על גיוס 7 מיליון דולר בהובלת מועדון האנג'לים הישראלי OurCrowd ובהשתתפות משקיעים כמו קרן Magna הספרדית שמרבה להשקיע בחברות ישראליות - בהן יוטפו וזולה - כתר פלסטיק של סמי סגול וכן רשימה של משקיעים פרטיים מארה"ב ומאירופה. זהו סבב הגיוס השני של החברה שגייסה קודם לכן 1.8 מיליון דולר בנובמבר 2013 בהובלת OurCrowd ובהשתתפות איש הנדל"ן הישאם עדנן רעיה.

שמוליק גריזים וצביקה שטיינמץ, מייסדי החברה שמוליק גריזים וצביקה שטיינמץ, מייסדי החברה שמוליק גריזים וצביקה שטיינמץ, מייסדי החברה

וובידו מפתחת תוכנה דמוית פוטושופ המצויה כולה על הענן ומיועדת למעצבי אתרים. היא מאפשרת להם לעצב אתר מקצועי ללא צורך בשכירת מתכנתים, משאב יקר וקשה להשגה, באמצעות מודולים אוטומטים החוסכים תהליך כתיבת קוד. Wix.com הישראלית, אחת ההנפקות הישראליות הגדולות של השנים האחרונות, מציעה שירות דומה אך הוא מכוון למשתמשים, בעוד שוויבידו ממצבת את עצמה ככלי למעצבים. למעשה, הממשק דמוי הפוטושופ שלה מבטיח שכל מי שיודע להשתמש בתוכנת העיצוב של אדובי, יוכל להשתמש בקלות ובאופן אינטואיטיבי גם בוובידו.

חיסכון של עשרות אחוזים בפרויקטים

וויקס הוא שירות נחמד, אך שיעור האתרי שהוקמו בשיטת עשה זאת בעצמך והפכו לאתרים לא עולה על 3%, בעוד 74% מאתרי האינטרנט כיום הם עבודה של מעצבים שעבדו על תוכנות עיצוב ובניית אתרים.

 

המעצב מכין את העיצוב הגרפי והמתכנת הופך זאת לקוד HTML5 של אתר פעיל. מחולל הקוד של וובידו מאפשר למעצבים לעשות הכל בעצמם ללא כתיבת קוד וללא מתכנתים, שיכולים לעלות לעיתים עד 70% מעלות פרויקט הקמת האתר.

המעצבים עובדים עם ממשק ויז'ואלי בתוכנת ענן שדומה לפוטושופ ומחולל הקוד מייצר עבורם אוטומטית קוד HTML5, שמתואם לכל מסך, עובר אופיטימזציה למנועי חיפוש ועם קוד שמותאם כל הזמן לתעשייה. השירות המצוי כולו על הענן כולל ממשק תקשורת עם לקוחות החברה, כלומר בעלי האתרים, שיכולים לשנות את האתר לפי כללים שנקבעו מראש יחד עם המעצבים, למשל לצורך החלפת תמונות של המוצרים הנמכרים או המחירים.

התנסות ראשונה בבניית אתר עולה בתוכנה של וויבדו 9 דולר לחודש. מרבית המעצבים המקצועיים משלמים עבור השירות 17-85 דולר לחודש עבור בנייה של עד 250 אתרים ותשלום נוסף של 5 דולר לאחסון מידע בנפח בלתי מוגבל.

המתחרה העיקרית: אדובי

החברה מדווחת על צמיחה בקצב גבוה, הכפלה של כמות המשתמשים שלה במהלך הרבעון הראשון, למספר משתמשים שכולל כיום 93 אלף מעצבים, אולפנים וסוכנויות עיצוב. וובידו מעסיקה 35 עובדים במשרדים ברחוב ריב"ל בתל אביב. היא נוסדה על ידי שמוליק גריזים וצביקה שטיינמץ, בעלי חברת סי.די.טק לבניית אתרים, שבנו את וובידו כפתרון לבעיות שהם עצמם נתקלו בהם במסגרת בניית האתרים. יו"ר החברה הוא איתי הורשטוק, מהמשקיעים באקסהלינק שנמכרה לקומברס תמורת 550 מיליון דולר.

המתחרה העיקרית של החברה היא אדובי שמפעילה תוכנת עיצוב על הענן, אך בוובידו טוענים כי הם נותנים פתרון כולל לעיצוב, אחסון מידע ובילינג, וכן מתאימים את האתר אוטומטית לכל מסך - טאבלט, מחשב אישי או סמארטפון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות